שיטות טיפול חדשניות להשתלת שיניים

(1)
לדרג
תוכן מקודם

רנטגן דיגיטלי חדיש? סורק אינטרה-אורלי? צפייה בצילום חלל הפה במהלך הטיפול? מכשור ייעודי לקיצור זמן הטיפול ולהפחתת אי-נוחות? בשנים האחרונות אנחנו רואים כיצד תמורות טכנולוגיות משנות את אופן הטיפול ומביאות לשיפור ניכר בחוויית המטופל

רופא שיניים
03-6422164

הטכנולוגיה היא חלק בלתי נפרד מרפואת השיניים ובאמצעותה ניתן להציע שיטות טיפול חדשניות להשתלות שיניים המאפשרות להגיע לתוצאות מדויקות יותר ולהקטין את מספר הפגישות הכרוכות בתהליך ולהפחית באופן ניכר את הכאבים הפוסט-אופרטיבים. ד"ר ירון אבני נשיא העמותה להשתלות דנטליות בישראל ובעל מרפאת ד"ר ירון אבני מרחיב על השיטות החדשות להשתלות שיניים בכלל ולטיפולי שיניים בפרט.

השתלות שיניים באמצעות סורק אינטרה-אורלי וסד

רופאים רבים כבר הטמיעו במרפאתם סורק אינטרה-אורלי, שתפקידו להעביר קובץ נתונים, שנסרקו (צולמו) מחלל הפה בדייקנות מרבית לאינטרנט ולמעבדה ולאחר מכן על סמך זה המעבדה מייצרת את הכתר המוגמר ושולחת אותו אל המרפאה. השילוב הטכנולוגי מאפשר לצמצם את מספר הפגישות ולהגדיל את רמת הדיוק בעבודה. בהקשר זה יש לציין שגם השתלות שיניים נעשות לעיתים בשיטה דיגיטלית על ידי סד ממוחשב מובנה מראש שנעשה בטרם ביצוע ההשתלה ובעזרת צילומי רנטגן. הסד למעשה מדריך אותנו באופן מדויק כיצד לבצע את ההשתלה, לאן להיכנס והיכן למקם את השתלים מבלי לפגוע במבנים אנטומיים שבסביבה כמו כלי דם ועצבים.

רפואת שיניים ירוקה

המגמה הרווחת כיום ברפואת השיניים היא לשאוף לצמצום השימוש במתכות בפה, הדבר בא לידי ביטוי בטיפולים שעד כה התבססו על מתכות כמו כתרים. כך למשל כיום ניתן למצוא כתרים מזירוקניה, סוג של חרסינה משובחת מאוד מיסוד הזירקון שממשפחת היהלומים, שלא מכילה שום בסיס מתכתי ועל ידי כך לא נפלטים לחלל הפה חומרים שמזהמים את החניכיים. אנחנו נעזרים בזירוקניה כדי לצפות כל שן, לשנות את צורת השן, לשנות רווחים בין השיניים את הצבע ולבנות חיוך מושלם.

כתרי זירקוניה. צילום: שאטרסטוק

בעניין זה יש לציין שניתן לבחור בחלופה נוספת הנקראת ציפויי שיניים (למינייט) שהם למעשה ציפויים דקים מאוד כמו עדשה לעין, אשר מודבקים על החזית של השן ומהווים פתרון ארוך טווח. גם השחזורים שנעשו בעבר מחומרים מתכתיים (אלמגם) באמצעות שרף של עצים, חומר המכונה "קומפוזיט" שמאפשר תוצאה אסתטית, שאינה מזיקה לשן, לחניכיים ולסביבה התומכת.

טכנולוגיה חדשה של טיפולי שורש

הטכנולוגיה באה לידי ביטוי גם על ידי מכשור רוטטורי חד-פעמי המשמש את המטופל באופן בלעדי. בטיפולי השורש למשל אנחנו נעזרים במחשב קטן, שמפעיל מנוע מיוחד שמסובב את המכשירים הזעירים בתוך תעלות השורש בעוצמה מדודה ובדיוק רב. למכשור החדש יש גם מד אורך מובנה, שבאמצעות סגירת מעגל חשמלי מודד בצורה מדויקת את אורך התעלה במטרה לחסוך את הצורך בביצוע צילומי רנטגן ובקרינת רנטגן מיותרת במהלך הטיפול.

לסיכומו של עניין, רפואת השיניים של המחר הולכת להיות מאופיינת בדיגיטליזציה גבוהה, מאפיין שמגדיל את הדיוק בכל שלבי טיפולי השתלות שיניים – גם בשלב ההשתלה וגם בשלב השיקום. וכן בכל הקשור להפחתת מתכות בחלל הפה ולכן אנחנו רואים שיותר ויותר רופאי שיניים מאמצים טכנולוגיות חדשות ומשלבים אותן כחלק מרכזי ממגוון הטיפולים שהם מציעים במרפאתם

יתרה מכך, קיימת מגמה לבצע טיפולי שיניים ביום אחד במטרה לקצר את זמן הטיפול, תופעות הלוואי ואת סבלם של המתרפאים ולכן אנחנו מבצעים יותר ויותר טיפולי שיניים כוללניים ביום אחד תחת סדציה בליווי רופא מרדים מנוסה. טיפולים אלו מתאימים לאנשים שרוצים לסיים את הטיפול במהרה, אנשים עם רפלקס הקאה מפותח ואנשים שחוששים מטיפול שיניים.

כל המידע על אבנית בשיניים: גורמים אפשריים ומצבים דומים>>

ד"ר ירון אבני משמש בשלוש וחצי השנים האחרונות כנשיא העמותה להשתלות דנטליות בישראל, ומעודכן בחידושים ובשיטות הטיפול החדשניות ביותר. סיים את לימודיו באוניברסיטת תל אביב בשנת 1984 ומאז עוסק ברפואת שיניים אינטראקטיבית, כשעיקר עיסוקו הוא בתחום ההשתלות, שיקום על גבי שתלים תוך השתלת עצם במקומות חסרי עצם ושימוש בשתלים קצרים במקום תוספת והשתלות עצם.

  • צור קשר
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום