לכבוד חג המים: בואו לבדוק - האם אתם שותים מספיק?

(0)
לדרג

חג השבועות ידוע גם בכינויו "חג המים" וזאת בשל המנהג שהביאו עמם יוצאי יהדות צפון אפריקה של שפיכת מים איש על רעהו. החלטנו לנצל את החג המתקרב כדי להזכיר למי מכם שמעדיף קפה או מילקשייק, כי מים מהווים 75% מתכולת תאי הגוף ו – 85% מתכולת תאי המוח והם ללא ספק אחד הרכיבים החיוניים ביותר לתפקוד תקין של גופנו. הנה היתרונות הבריאותיים בשתיית מים והדרכים להבחין כי אנחנו לא שותים מספיק

מאת: נעמי נתן - מערכת דוקטורס

שותים רק קולה?

"החומר החיוני ביותר לקיום חיים הינו מים!", אומרת בנחרצות טל מנחם, נטורופתית ומאמנת תזונה מקיסריה. מחסור במים מתרחש בשל איבוד נוזלים הנגרם במתן שתן, הזעה ואפילו דרך הנשימה. בלי שנשים לב, אנחנו מאבדים כשתי כוסות מים ביממה.

בחנו את עצמכם

אם אחד או יותר מהתסמינים שתקראו מיד מאפיינים את התנהגות גופכם, סימן שאתם לא שותים מספיק: הטלת שתן מופחתת וכהה, פה יבש, צימאון, עור יבש, כאבי מפרקים, יובש בעיניים, חולשה בשרירים, החלמה איטית יותר ממחלה, רעב תמידי, תחושת עייפות ונמנום, חוסר ריכוז, כאבי ראש, עצירות או שלשולים. מודאגים? הפתרון פשוט.

יתרונות המים

"המים מהווים חלק ניכר ממערכות גופנו ושתייתם מאפשרת תפקוד תקין של תהליכים שונים בגוף ואף מספקת יתרונות רבים גם בכל הנוגע לנראות שלנו", מדגישה טל מנחם ומונה עבורנו את היתרונות המשמעותיים של השתייה: פינוי פסולת ורעלים מהגוף, הפחתת התכווצויות שרירים ושיפור גמישות השריר, סיוע להתחדשות תאי ורקמות הגוף, הגברת לחות העור ומניעת עור יבש ומקומט, מניעת התייבשות וכאבי ראש, ויסות טמפרטורת הגוף, מניעת עצירויות, הפחתת הסיכון לאבנים בכליות, צמצום הצורך באכילה הנגרם עקב הבלבול בין תחושת הצמא לתחושת הרעב. שתיית מים בכמות מספקת מסייעת לזרימת דם תקינה.

כמה צריך לשתות?

"מומלצת צריכה של כ – 30 – 35 מ"ל לכל ק"ג. כלומר, אדם השוקל 70 ק"ג, צריך לשתות כשני ליטרים של מים", מסבירה מנחם.

למים אין טעם

"ראשית", ממליצה טל מנחם, "יש להרגיל את הגוף ולהגדיל את הצורך בשתייה. לעיתים אין מנוס אלא להכריח את עצמנו לשתות בקבוק קטן ביום ואט אט, מעצמו, יתגבר הצורך בשתייה.

אם זה לא עובד, ניתן להכין חליטות מנענע, לואיזה או לימונית, לקרר את המים וכך למעשה להוסיף טעם למים. אפשר גם להוסיף לקנקן מים פלחי לימון ומלפפון חתוך לאורך ולהכניס למקרר ללילה. המים יקבלו טעם מעודן ונפלא ואם תוסיפו מעט פרי כמו תפוח או תפוז טעמם יהפוך מתקתק".

ומה עם הפטל?

טל מנחם מדגישה כי האופציה הפחות מועדפת עליה היא להמתיק במעט תרכיז ללא סוכר. העיקר, להתחיל ולשתות.

אז אם צלחתם את הכתבה הזו, יש סיכוי לא רע שאתם יודעים שלא שתיתם מספיק במהלך היום ואתם כבר אוחזים בבקבוק מים קטן. אמצו אותו כחלק מכם והצטיידו בו כדי שילווה אתכם במהלך יומכם. שהוא מתרוקן, מלאו אותו מחדש. כי כבר הבנתם, מים, הם חיים.

 

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום