בינה דנטלית- כל מה שצריך לדעת על השתלת שיניים ממוחשבת

(0)
לדרג
תוכן מקודם

בשנים האחרונות חלה מהפכה של ממש בתחום טיפולי השתלות השיניים – המחשב נכנס לתמונה ומאפשר לבצע השתלות מדויקות שמונעות סיבוכים וכאב מיותר. שוקלים להיפרד מהתותבות? כל הפרטים בכתבה

רופא שיניים
052-3288242

השתלת שיניים היא הליך רפואי מורכב, הכולל חתכים, תפרים וזמן החלמה ארוך. רבים, הנדרשים לביצוע הליך זה נרתעים ממנו אך האם בצדק? ד"ר חמודי שלבי מרחיב על השתלת שיניים ממוחשבת – טיפול חדשני ובטוח, שמתאים גם לסובלים ממחלות שונות.

טיפול בטוח לשיקום הפה ביום אחד

השתלת שיניים ממוחשבת מסייעת לשקם את חלל הפה בזמן קצר, כשניתן בטיפול אחד להחדיר עד שמונה שתלים. כמו כן ניתן לבצע העמסה מידית של שיניים זמניות לטווח של חודשיים או שלושה עד להחלפתן לשיניים קבועות, הטיפול עצמו נותן מענה גם למטופלים, הנוטלים מדללי דם או סובלים ממחלות שונות, והוא מאפשר לשקם את הפה באופן מיטבי ללא דימומים ופציעות.

בהשתלה ממחושבת לא פוצעים את החניכיים בסכין ולא מבצעים אף תפר ולכן יש פחות סיבוכים. יש לציין, שכבר ביום למחרת ההשתלה ניתן להמשיך בשגרה, הטיפול עצמו נותן מענה במקרים בהם יש לשקם מספר רב של שיניים כל עוד ישנו חומר עצם בלסת – במקרים אחרים בהם העצם נעדרת לסת ניתן לבחור בשיטות אחרות כמו בשתל מידי.

להשתלת שיניים ממוחשבות יש יתרונות רבים:

כיוון ששיטת הטיפול מתקדמת ומאפשרת דיוק רב, ולכן תהליך ההחלמה והריפוי מהירים – ניתן לשוב לעבודה כבר ביום למחרת ההשתלה. התכנון המוקדם, מסייע לבצע פעולת ניתוחית בהתערבות מזערית וללא כאב. בכל מקרה –מהמרפאה יוצאים עם שיניים – בין אם מדובר על שיניים זמניות, שיוחלפו בטווח של חודשיים או שלושה ובין אם מדובר על שיניים קבועות (אך לשם כך נדרש זמן ארוך יותר) נוסף על כך, השתלת שיניים ממוחשבת אורכת כ-25% מהזמן הנדרש להשתלת שיניים באופן כללי ומאפשרת דיוק מירבי שבא לידי ביטוי באמצעות תכנון התהליך באמצעות צילום סיטי מיוחד ברמת דיוק גבוהה (פי שמונה מצילום הסיטי הרגיל) והעברת הנתונים אל תוכנת מחשב, המסייעת לתכנן היכן ימוקם השתל, באיזה עומק, גובה ורוחב ובאיזו זווית הכל בהתאמה למבנה האנטומי. הדבר מסייע לתכנן את השתל גם כאשר אין די חומר עצם לביצוע ההשתלה".

תהליך האבחון, הסריקה וההדמיה

האבחון נעשה באמצעות סריקה טופוגרפית ממוחשבת של הלסת העליונה ושל הלסת התחתונה. הנתונים, שמתקבלים מוזנים בתוכנת המחשב, אשר מחשבת אותם ועל סמך החישובים, שביצעה, מציגה תמונה תלת-ממדית של עצם השן, צורת השן וגודלה, החניכיים, כלי הדם וקצוות העצבים, הסובבים את השן וכן הלאה. בעזרת התוכנה ניתן לדעת את רמת צפיפות הרקמות ואף לגלות מפגעים אחרים בשן, שלא ניתן היה לגלות בבדיקה אחרת.

שיטות חדשניות ליישור שיניים אורתודנטי. לקריאה>>

בשלב הבא תוכנת הדמיה המשמשת כסימולטור להחדרת שתלים וירטואליים תציג את התוצאה הסופית, שלאחר ההשתלה. המיצג משמש בהמשך למתן הנחיות טיפול ייחודיות למטופל. התוכנית המסודרת למדפסת תלת-ממדית המחוברת למחשב, המדפסת מדפיסה שק מיוחד, שבאמצעותו מבוצעת ההשתלה בפועל. בתוך השק ישנם פתחים מובנים, המאפשרים לקדוח דרכם את השתל במיקום ובעומק המדויק. (ישנו מנגנון אבטחה מובנה, המסייע לקדוח את השתל בעומק הנכון) כך שהסיכון לטעות- מצטמצם באופן משמעותי ביחס להשתלות אחרות, והטכנולוגיה, לצורך העניין, לא רק שמקלה על הטיפול, אלא מדייקת אותו.

ב-90% מהמקרים ניתן לבצע את ההשתלה ביום אחד. המטופל מסיים את הטיפול, שבפיו  שיניים זמניות- קבועות. לאחר פרק זמן של כחודשיים- שלושה יוחלפו בשיניים לטווח הארוך.

יש לציין, שבהשתלת שיניים ממוחשבת תהליך הריפוי פשוט, כי אין תפרים, אך חשוב לציין, שלאחר ההשתלה תיתכן נפיחות מקומית או רגישות יתר, שתחלוף כעבור מספר ימים, במקרים אלו ניתן לרשום למטופל משככי כאבים.

ד"ר חמודי שלבי הוא רופא שיניים המבצע השתלות שיניים ממוחשבות באמצעות מכשור מתקדם. ד"ר שלבי מקבל מטופלים במרכז הרפואי, שבבעלותו בעפולה. לפרטים נוספים: 072-3291244

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום