שיטות חדשניות ליישור שיניים אורתודנטי

(0)
לדרג
תוכן מקודם

יישור שיניים הוא טיפול רפואי בעל מאפיינים אסתטיים, המסייע במקרים בהם השיניים בולטות, עקומות, מרווחות יתר על המידה או צפופות. מהן השיטות החדשניות בתחום למי הן מתאימות?

רופא שיניים
052-3288242

יישור שיניים נועד לתת מענה במקרים בהם ישנן בעיות סגר, בעבר נהוג היה לבצע  אותו באמצעות גשר והדבקת סמכים ("בריקים" או "קוביות") על בסיס השן, הן בחלקה החיצוני והן בחלקה הפנימי. שיטה זו לכשעצמה, אכן יעילה ומתאימה ברוב המקרים, שכן מדובר על תהליך הדרגתי, שאינו דורש שיתוף פעולה מצד המטופל, ומוצע בעלות נגישה. חרף זאת יישור שיניים באמצעות סמכים טומן מספר חסרונות. ראשית, הסמכים מחוברים ביניהם באמצעות גומיות, שצוברות עם הזמן ריח רע ושנית זהו אינו הפתרון בעל רמת האסתטיקה הגבוהה ביותר, ולכן בני נוער ומבוגרים נרתעים לבחור בו.

"כיום ישנן שיטות יישור שיניים חדשניות, שמתאימות הן מבחינה אסתטית והן מבחינה רפואית" מסביר ד"ר שלבי, בעל מרכז רפואי בעפולה, המשלב בין טיפולי שיניים לטיפולים אסתטיים. "בין שיטות אלו ניתן למצוא התקנים כמו ריטיינר, לוחית שקופה, שמטרתה לקבע את השיניים, והיא ניתנת לשליפה בעת האכילה, צחצוח השיניים וכן הלאה, ספלינט, חוט מתכת, המותקן בחלקה הפנימי של השן, לוחיות יישור בייצור חברת "אינויזליין", וכן גשר שיניים בשיטת "דיימון" (DAMON)".

יישור שיניים שקוף. אילוסטרציה. צילום: שאטרסטוק

מהו יישור שיניים שקוף ?

"כשמו כן הוא – טיפול, המורכב מסדרה של לוחיות שקופות בייצור מיוחד, אשר נעשה במפעלי חברת "אינויזליין". מטרת הטיפול היא להביא ליישור שיניים בתהליך הדרגתי, תוך שמירה על רמה אסתטית גבוהה ביותר. ביישור שיניים שקוף נדרש שיתוף פעולה מלא מצד המטופל, שכן הוא מקבל לידיו סדרה של לוחיות שקופות, שעליו להרכיב לפחות 20 שעות ביממה ולהחליף בטווח של מספר ימים (בין שבוע לעשרה ימים) טיפול זה מתאים הן לבני נוער הן למבוגרים, המעוניינים ביישור שיניים סמוי, שאינו נראה לעין ובהשגת תוצאות מדויקות, המבוססות על הדמיית תלת-ממד תוך התייחסות לתוכנית הטיפולית של כל שן ושן. יש לציין, שהטיפול נתון למעקב רפואי צמוד, הכולל ביצוע תיקונים בקשתיות בהתאם לתהליכי היישור וכן ביצוע ניקוי מקצועי אצל השיננית, הטיפול עצמו נמשך כשנה וחצי, התוצאות – יוצאות מן הכלל".

למידע רפואי בנושא אסתטיקה ורפואת שיניים במגזין אתר דוקטורס>>

שיטות ליישור שיניים מסורתיות דורשת פעמים רבות הכנות מוקדמות, שמאריכות את הטיפול כמו למשל – שימוש במרחיבי לסת, האם ישנו פתרון חדשני, המקצר את הטיפול אך אינו דורש שיתוף פעולה מלא ויום יומי מצד המטופל?

"בהחלט כיום ניתן להיעזר בשיטת יישור הנקראת "דיימון" (DAMON) זוהי שיטה מהירה יותר משיטות יישור שיניים באמצעות סמכים עם גומיות. בשיטה זו אין כל צורך להיעזר במרחיבי לסת, כיוון שבאביזר היישור עצמו קיימת אפשרות מובנית להרחבת הלסת. גשר "הדיימון" (DAMON) הוא מבנה סגור ואסתטי, אשר מורכב מסמכים, ללא גומיות וחיבור של קשתיות, היוצרות את הלחץ הדרוש לפעולת היישור. השיטה זאת מומלצת במיוחד עבור ילדים, שכן באמצעותה ניתן לסיים את הטיפול תוך כחצי שנה בלבד, ללא אי הנוחות, הנובעת משימוש בגומיות כמו בשיטת הסמכים הקלסית".

למי היית מציע ליישר שיניים באמצעות גשר "דיימון" (DAMON)?

"השיטה מתאימה בטווח הגילאים 12-27 כל עוד העצם גמישה. מטופלים מבוגרים יותר ידרשו לשיטות יישור שונות, כמו שיטת הסמכים המסורתית או יישור שיניים שקוף באמצעות קשתיות "אינויזליין".

"מעבר לכך, חשוב לי לציין, שכאשר הורים מבחינים במצבים מורכבים כמו שיניים עקומות, שיניים חסרות, והתחלת נסיגה של השיניים הסמוכות אליהן, קושי של הילד לסגור את הפה, או ריח לא נעים מהפה, כבר מגילאי 9-10, מומלץ לבחון יישור שיניים באמצעות סמכים, וחשוב להתחיל מוקדם, ככל הניתן על מנת לשמור על המנח".

בעיות אסתטיות בפנים נובעות לעיתים מהיעדר סימטריה, שנובעת המגדרת קו האמצע, יישור שיניים נועד לתת מענה גם לבעיה זו.

"אכן כן, אך יש לציין מקרים, שבהם יישור שיניים הוא רק הצעד הראשון בדרך למראה אסתטי. יישור שיניים זה הבסיס גם לטיפולים אסתטיים, ופעמים רבות, כאשר שעושים יישור שיניים מתיישרת גם האסתטיקה של הפנים. למשל במקרה של "גאמי סמייל", כאשר החיוך חושף את החניכיים הנסוגות. במצב זה יש לבחון את הצורך ליישור שיניים לצד ניתוח חניכיים או לחילופין ביצוע זריקת חומר בשם בוטוקס אחת לתקופה, שמשתק את השריר של השפה, ושומר עליו במנח נמוך. במרכז הרפואי שלי, אני נותן מענה גם למקרים אלו".

ד"ר חמודי שלבי הוא רופא שיניים כללי, מעניק טיפולי יישור שיניים לילדים, בני נוער ומבוגרים תוך מתן דגש על אסתטיקה ושמירה על סימטריה בפנים, מעבר לכך הוא מעניק טיפולי שיקום לשיניים ומפעיל מרפאה להזרקות אסתטיות ופלזמו-ליפטינג וטיפולי -PRP להתקרחות.  מרפאתו ממוקמת בעפולה, לפרטים צרו קשר

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום