קריותרפיה: מטיפול מקומי לסאונת קור לכל הגוף

(9)
לדרג
תוכן מקודם

זהו אינו סוד שקיים קשר ישיר בין הגוף והנפש, שכן דלקות רבות ותחלואות עור שונות נובעות, במקרים רבים, כתוצאה מתעוקה נפשית. אם בעבר נהוג היה לטפל במצבים דלקתיים באמצעות אמבטיות קרח הרי שהיום בזכות תמורות טכנולוגיות שחלו בתחום- חשיפה של שלוש דקות לסאונת קרח תשיג תוצאות איכותיות ותסייע לחילוף חומרים תקין ולשיפור מערכת החיסון

שירותי הסרת שיער
077-9965641 (מספר מקשר)

מהו טיפול קריותרפיה?

המונח קריותרפיה מורכב משתי מילים יווניות- קריו = קור ותרפיה= ריפוי, כלומר ריפוי בקור. הטיפולים הראשונים החלו ביפן בשנת 1978 במטרה לטפל במחלות ראומטיות על ידי כיווץ והרחבה של כלי דם באמצעות חשיפה לקור ולחום במסגרת ניסויית ומחקרית, שבחנה את יעילות הטיפול במקרים דלקתיים ובכאבים הנובעים ממצבים כרוניים. הטיפול רווח ומבוקש מאוד ברחבי אירופה ובפרט בארצות הברית ומוצע במסגרת תפריט הטיפולים של רשת האסתטיקה LaserFits

כיצד מתבצע הטיפול?

מאיה שצברג, מייסדת רשת מכוני האסתטיקה LaserFits  הממוקמים במתחמי הכושר של רשת "Icon Fitness" מרחיבה על הטיפול החדשני הטיפול מתבצע בעמידה בתוך סאונת קור, המתמלאת בגז חנקן, במטרה לקרר את פני העור לטמפרטורה של מינוס 30 מעלות. במהלך הטיפול המטופל מסתובב באיטיות, הטיפול נמשך שלוש דקות. הוא אינו כואב ואף נחווה כנעים.

סאונת קור. צילום: שאטרסטוק

מה העיקרון הרפואי העומד מאחורי הטיפול?

החשיפה לקור משמעותי בטמפרטורות כה נמוכות נועדה להפעיל את מערכת ההגנה של הגוף, המביאה לכיווץ מהיר של כלי הדם במטרה לאזן את טמפרטורת הגוף על ידי הזרמת דם לאיברים העיקריים במהירות. לאחר כשלוש דקות, כשהמטופל יוצא מהסאונה ונחשף שוב לטמפרטורת החדר מוזרם הדם חזרה במהירות ולמעשה "מציף" את הרקמות הפגועות, אשר סובלות מדלקת.

לאילו מקרים טיפול קריותרפיה נמצא כמועיל ומטיב?

טיפול קריותרפיה מועיל לכל תחלואה, הקשורה לדלקתיות הגוף ולכאבים כרוניים הנובעים מהדלקת, הטיפול מתאים במצבים הבאים:

  • בעיות עור- אקנה, איזון הורמונלי, פרו-אייג'ינג, פסוריאזיס
  • התאוששות מאימונים- מחקרים הצביעו על עליה של 40% ביכולת להתאושש מאימון, טיפול במצבים בהם נחווה חוסר אנרגיה, התכווצויות שרירים, כאבי גב, כאבי שרירים וכאבי פרקים
  • בעיות הקשורות למערכת העיכול- חילוף חומרים לא תקין
  • מחלות ומצבים רפואיים הנובעים מעודף דלקתיות בגוף- פיברומיאלגיה, דלקת בגיד, טרשת נפוצה, תסמונת התשישות הכרונית, הפרעות שינה, כאבי ראש ומיגרנות.

כמו כן, נמצא כי הטיפול מקל על מצבים של דיכאון וקשיי שינה וחיזוק מערכת החיסון.

האם הטיפול בטוח?

בהחלט, הטיפול נעשה בסאונת קור אליה מוזרם חנקן, גז בטוח המרכיב כ -78% מהאוויר, יחד עם זאת חשיפה לעודף של חנקן ומחסור בחמצן עלולה לגרום להתעלפות ולכן הטיפול נעשה מגובה הכתפיים ומטה. הטיפול נעשה בליווי טכנאי, שהוכשר לנושא, אשר בקיא בנהלי הבטיחות וייסע למטופל לעבור את הטיפול בהצלחה, כמו כן, ניתן לצאת מחלל הסאונה בכל עת.

מהם יתרונות הטיפול?

מלבד יתרונותיו הבריאותיים ויעילותו הקלינית המוכחת, לטיפול יתרון מרכזי מובהק הבא לידי ביטוי בהתאמה לאורך החיים המודרני, הצפוף והדחוס.

  • הטיפול נמשך שלוש דקות בלבד
  • הטיפול יבש ונח ולמטופל מסופקים אמצעים לוויסות חום הגוף באזור הידיים והרגליים
  • ניתן לבצע את הטיפול בכל עת: לפני אימון, אחרי אימון, בין אימונים, ללא כל הגבלה גופנית.
  • שריפה של עד 800 קלוריות בטיפול
  • ניתן להתחיל בטיפול כבר מגיל 14 (בהסכמת ההורים)
  • הטיפול נוצר עבור ספורטאים מקצועניים ופעילים ומועדונים רבים מרחבי העולם כולל ליגת המכללות בארה"ב מספקים את הטיפול לצוות השחקנים המקצועי.

מתי מומלץ לבצע את הטיפול?

בכל עת בה מעוניינים לחזק את מערכת החיסון בדרכים טבעיות ובטוחות וכאשר סובלים מקשיי שינה, ירידה ברמת האנרגיה וכמובן דלקות כרוניות וכאבים כרוניים.

באיזו תדירות מומלץ לבצע את הטיפול בסאונת קרח?

מומלץ לבצע סדרה של 12 טיפולים ראשונים במשך כחודש ימים על מנת לסייע לגוף להזרים כמה שיותר דם למקומות הסובלים מהיעדר אנרגיה ודלקתיות, לאחר מכן המשך הטיפול נתון לבחירת המטופל בהתאם לרמת האנרגיה שהוא חווה. בכל מקרה, יש לציין, שכבר מהטיפול הראשון ניתן לחוש הטבה ביכולת התאוששות השרירים מאימון וברמת האנרגיה הכללית.

מתי לא מומלץ לבצע את הטיפול?

ישנם מספר מצבים רפואיים המונעים את קבלת הטיפול ביניהם:

יתר לחץ דם, הימצאות קוצב לב מחלות במערכת הנשימה ביניהן מחלת ריאות חסימתית, מחלות הנקשרות לכלי הדם, בצקות מחלות בעורקים ובוורידים, פקקת, הימצאות של זיהומים ופצעים פתוחים או כתוצאה מחבלות ולאחר ניתוחי לב. כמו כן הטיפול אינו מומלץ כשמאובחנת סכרת הריונית וכן אם הלקוח נוהג לצרוך סמים או אלכוהול.

את טיפולי הקריותרפיה ניתן לבצע כחלק מהשלמת האימון ואף כתמיכה בתהליכי ההרזיה ובאורח חיים בריא.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום