בבית ובמכון: כך תשמרו על שגרת טיפוח בתקופת הקורונה

(0)
לדרג

הקורונה נכנסה אל חיינו ועטתה על פנינו מסכות. האם בתקופה זו אנו מוותרות על איפור, מוותרים על טיפוח עור הפנים? כיצד תדאגו לשגרת טיפוח בתקופה שבה יציאה מהבית כרוכה בסיכון להדבקות בקורונה? שימו לב לטיפים שיעזרו לכם להישאר מטופחים ובטוחים, בבית או במכון

מאת: מערכת זאפ דוקטורס

לפני שנגיף הקורונה התפרץ לחיינו בסערה, הכל היה פשוט יותר: ללכת לסופר בלי מסכה, לעלות במעלית בלי לדאוג מלחיצה על כפתור מלא בנגיפים וגם לתאם תור אצל הקוסמטיקאית ולדעת שהראש נקי מדאגות, לפחות לזמן הטיפול. אלא שהתקופה הנוכחית אילצה אותנו להתמודד עם אתגרים חדשים. כיוון שכל יציאה מהבית נשקלת היטב, והכל הפך להרבה יותר מסורבל, גם הרגלי הטיפוח שלנו נדחקים מעט הצידה.

החדשות הטובות: כבר לא צריך להזניח את הטיפוח. אם בתקופת הסגר הראשון מכוני הקוסמטיקה נאלצו להיסגר, מה שהיווה תירוץ לדחיית הטיפולים האסתטיים, כעת אפשר לחזור וליהנות מהם, אם כי במתכונת מעט שונה. כמו כן, תמיד קיימת אופציה להפשיל שרוולים וללמוד כמה טריקים שיאפשרו לכם ליהנות מטיפול ביתי. ובכן, בין שהחלטתם לבצע טיפול אסתטי במכון, ובין שאתם מעדיפים להישאר בבית, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להישאר יפים ומטופחים - מבלי להסתכן יותר מידי.

בבית: מהסרת שיער ועד לטיפוח הפנים

בלי להמתין בתור, מתי שרוצים ובלי להסתכן בחשיפה לאנשים: אין ספק שלטיפול הביתי ישנם כמה יתרונות בולטים. מובן שגם השימוש במסכה נחסך, מה שהופך את העניין להרבה יותר נעים וידידותי.

אז איך נשארים מטופחים ולא יוצאים מהבית? הנה כמה דרכים:

הסרת שיער: לפני כמה שנים כל מי שחפץ בעור חלק יותר נאלץ להסתבך עם שעווה נוזלית מסורבלת לשימוש שדרשה חימום. לעומת זאת, היום קל מאוד להסיר שיער בזכות רצועות שעווה מוכנות שנמכרות בכל רשתות הפארם. על המדפים תמצאו רצועות שמותאמות לשפם, לרגליים ואפילו לקו הביקיני. כל מה שצריך לעשות זה להניח אותן על עור יבש ונקי ולמשוך. היצרנים מבטיחים עור חלק למשך עד 4 שבועות.

טיפוח הפנים: אז נכון שטיפול פנים טוב ומקצועי תוכלו להשיג בעיקר אצל קוסמטיקאית מקצועית, אבל מסתבר שלא תמיד צריך ללכת רחוק כדי להשיג עור קורן. תתפלאו, אבל בעזרת כמה רכיבים שנמצאים ממש אצלכם במטבח כמו: יוגורט, סוכר, שיבולת שועל ושמן קוקוס – ניתן להכין מסכות יעילות. ברשת תמצאו מגוון הצעות למסכות ביתיות – החל ממסכות לחות ועד לפילינג מפנק.  מומלץ לבצע מבחן אלרגיה לפני כל שימוש ולבחון את השפעת המסכה על חלק קטן בעור לפני שמורחים על כל הפנים.

טיפוח השיער: אם עד היום לא ניסיתם לצבוע את השיער בעצמכם - כדאי שתנסו, זה באמת לא מאוד מסובך. אולם, מאחר שמדובר בעסק קצת מלכלך, כדאי שתצטיידו מראש בכמה דברים: ראשית, מומלץ להשתמש ביריעת ניילון או בשכבת בד שעליה תוכלו להניח את הצבע, את המברשת ואת אביזרי הצביעה השונים. בנוסף, כדאי להצטייד בחולצה ישנה – כזאת שלא אכפת לכם ללכלך. ודבר אחרון – כיוון שהצבע לעיתים מותיר כתמים על עור הפנים (אל דאגה, הם יורדים תוך יום), כדאי למרוח וזלין על מסגרת הפנים בצמוד לקו השיער וכך למנוע את ההכתמה.

אם השיער שלכם "עייף", תוכלו לנסות להכין מסכה ביתית. אחת השיטות היעילות ביותר היא פשוט למרוח כחצי כוס שמן לאורך השיער, להמתין כמה שעות ולשטוף. השמן יעניק לשיער מרקם רך וזוהר.

במכון: חשוב לשמור על כללי הבטיחות

כל עוד המכונים פתוחים, בהחלט אפשר לנצל את ההזדמנות כדי ליהנות מהטיפולים השונים. כשאתם בוחרים בטיפול באחד העסקים המקומיים, אתם גם עוזרים לאלה מהם שהתקשו להתנהל במהלך הסגר וגם, כמובן, נהנים מטיפוח.

לפני שאתם יוצאים לדרך, כדאי שתשננו את כללי הבטיחות שיאפשרו לכם ליהנות מטיפול קוסמטי תוך שמירה על הבריאות וצמצום הסיכוי להידבק בקורונה:

מסכה: חשוב להצטייד במסכה לאורך כל הטיפול, אלא אם מדובר בטיפול פנים כמובן, שבו תאלצו להיפרד ממנה. במקרה כזה, חשוב לוודא שאיש הצוות שמטפל בכם עוטה מסכה בצורה תקינה, כלומר כזו המכסה גם את האף וגם את הפה.

היגיינה: שטפו היטב ידיים לפני הטיפול, וודאו שגם מי שמטפל בכם נוהג כך. למרות הסברה, השימוש בכפפות אינו בהכרח יעיל, בייחוד אם מי שמשתמש בהן לא דואג להחליף אותן לאחר כל טיפול. כדאי לבקש מהמטפל/ת להקפיד על כך.

אוורור: רוב המכונים פועלים בתוך חלל סגור. אם יש אפשרות, בקשו לפתוח חלון או דלת, שיסייעו לאורר את המקום, מה שיצמצם את הסיכוי להדבקה. אגב, היום אפשר למצוא מטפלים שמגיעים עד לבית הלקוח, ובמקרה כזה אתם יכולים לשלוט טוב יותר בעניין האוורור ואפילו לבקש שהטיפול יתבצע בגינה או במרפסת. זכרו שיצירתיות היא שם המשחק בתקופת הקורונה.

לסיכום: גם בתקופה הנוכחית, אין סיבה שתוותרו על הרגלי הטיפוח האהובים עליכם. שמירה על כללי הבטיחות בעת היציאה למכון, יסייעו לכם לשמור על הבריאות ויצמצמו את הסיכון להדבק במחלה. שמרו על היגיינת ידיים, דאגו לאוורור מתאים והקפידו לעטות מסכה אם הטיפול מאפשר זאת. אם אתם מחליטים לוותר על היציאה מהבית, אימוץ הרגלי טיפוח ביתיים יכול לשמש פתרון זמני למטרות טיפוח שונות. שיהיה טיפול נעים ובטוח!

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום