הקורונה מדירה שינה מעיניכם? האפליקציות שיעזרו לכם לישון יותר טוב

(4)
לדרג

בימים מרובים בחששות ודאגות, איכות השינה עלולה להיפגע. לאור המצב ולרגל יום השינה הבינלאומי, קבלו כמה אפליקציות שיסייעו לכם לישון טוב יותר - וגם אחת שתעזור לכם לקום בשעה קבועה ולשמור על שגרה

אגודות וארגונים
053-9374656 (מספר מקשר)

איכות השינה שלנו משפיעה באופן משמעותי על הריכוז, הערנות, הרוגע והחיוניות שלנו ועלולה אף להשליך על מצבנו הבריאותי, בטווח הקצר והרחוק. גם בימי שגרה יש אנשים שאיכות השינה שלהם אינה אידיאלית, על אחת כמה וכמה במצב הנוכחי, בו השגרה של כולנו השתנתה לחלוטין והחששות מפני הלא נודע אינם מרפים.

לקראת יום השינה הבינלאומי (20.3), בדקנו כמה אפליקציות שיאפשרו לכם לישון טוב יותר, או לפחות לנצל את הימים בבידוד לצורך מעקב, שיפור וייעול של הרגלי השינה וההתעוררות שלכם.

1. SleepCycle

השינה שלנו מורכבת ממחזורי שינה של כשעה וחצי כל אחד, המתחילים משינה קלה יותר, ממשיכים בשינה עמוקה ומסתיימים בשנת חלום. עם כל סיום מחזור שינה, אנחנו למעשה מתעוררים מעט וחוזרים להיכנס מיד לתוך מחזור שינה חדש. אם ההתעוררות שלנו בבוקר תהיה בעיצומו של מחזור שינה, נקום עייפים ובתחושה כאילו כמעט ולא ישנו, ואם נתעורר עם סיומו של מחזור שינה, נחוש ערניים גם לאחר לילה קצר. על כך מתבססת האפליקציה SleepCycle.

בניגוד לשעון מעורר רגיל, שיעיר אתכם בדיוק בשעה שהזנתם לתוכו, אפליקציה זו תאפשר לכם להזין את שעת הקימה הרצויה, תחשב את סיום מחזור השינה הקרוב ביותר לשעה זו, ואז תפעיל את השעון המעורר, על מנת שתקומו ערניים ורעננים ככל האפשר. בנוסף, בבוקר תוכלו לראות גרף המתאר את איכות השינה שלכם ונע בין ערות לשינה קלה ולשינה עמוקה, ואף לגלות אם נחרתם במהלך השינה ובמשך כמה זמן - הכל בחינם ורק על ידי הנחת הסמארטפון שלכם ליד המיטה לאורך הלילה.

לאפליקציה יש גם גרסת פרימיום, המאפשרת למשתמשים לקבל סטטיסטיקות על הרגלי השינה שלהם לאורך זמן, לבחור את צליל השעון המעורר מבין מגוון אפשרויות (כולל הכנסת מוזיקה משלכם) ואפילו לשמוע את הנחירות שלהם שהוקלטו על ידי האפליקציה.

גרסת הפרימיום מוצעת בחודש הראשון בחינם ולאחר מכן במחיר של 99.9 שקל לשנה.

דירוג האפליקציה ב-Google Play הוא: 4.5

דירוג האפליקציה ב- App Store הוא: 4.7

מוזיקה יכולה לסייע לצלול בקלות לשינה טבעית ועמוקה. צילום: שאטרסטוק

2. Calm

Calm היא אמנם אפליקציה שאינה מיועדת אך ורק לשינה, אך בהחלט מציעה תכנים שיעזרו לסובלים מנדודי שינה או לאלו שמתקשים להירדם. עם הכניסה לאפליקציה תתבקשו לבחור מהי מטרת השימוש שלכם באפליקציה: הגברת השמחה בחייכם, הפחתת מתח, פיתוח הכרת תודה, בניית ערך עצמי, הפחתת חרדה, שינה טובה יותר או שיפור ביצועים ביומיום. הבחירה תאפשר לאפליקציה להתאים לכם תכנים שישרתו את מטרותיכם.

לאחר הבחירה, תיכנסו למעשה למאגר עצום של קטעי שמע מרגיעים ומשרי שלווה, אותם תוכלו לשמוע לפני השינה על מנת לצלול בקלות לשינה טבעית ועמוקה. בין התכנים: קטעי מוזיקה, צלילים מסוגים שונים, פלייליסטים, מדיטציות מודרכות (כולל סדרות של מספר ימי מדיטציה) ואפילו סיפורים לפני השינה.

בנוסף, האפליקציה כוללת תרגילי נשימה מודרכים להרגעה, ופונקציה בשם Mood CheckIn המאפשרת לכם לדווח מדי יום על מצב רוחכם ולקבל מהאפליקציה הצעות לתכנים בהתאם.

רוב הסיפורים המוצעים על ידי האפליקציה קיימים רק בגרסת הפרימיום, אך רבים מקטעי המדיטציה והמוזיקה, וכן תרגילי הנשימה, קיימים גם בגרסה הבסיסית. גרסת הפרימיום מציעה גם סדרות מצולמות של תרגילים פיזיים להרגעה ושחרור של הגוף והנפש גם יחד.

גרסת הפרימיום מוצעת בחינם למשך 7 ימים, ולאחר מכן במחיר של 209 שקל לשנה.

דירוג האפליקציה ב-Google Play הוא: 4.3

דירוג האפליקציה ב- App Store הוא: 4.8

3. Sleepa

אם אתם זקוקים לעזרה בהירדמות, אבל מעוניינים ליצור את פס הקול המרדים שלכם בעצמכם, תוכלו להשתמש באפליקציית Sleepa המציעה למעלה מ-30 צלילים שונים להירדמות.

הצלילים מגיעים ב-4 קטגוריות: גשם ומים, טבע ויער, בית ועיר, מדיטציה ורוגע – באפשרותכם לייצר מיקס של עד 7 צלילים תוך שליטה על העוצמה של כל צליל בתוך אותו המיקס ועל משך הזמן הכולל שהוא זה יושמע. כך, למשל, תוכלו להרכיב לכם צלילי הירדמות המורכבים מסאונד של גשם מחוץ לחלון, מלווה בקרקור צפרדעים, רעש עמום של שיחה בין אנשים, צלילי פסנתר או חליל ועוד. האפליקציה מציעה גם מספר מיקסים נפוצים שמוכנים מראש.

לאפליקציה גם גרסת פרימיום שעולה 99.90 שקל לחודש ותמורתה אפשר  להשתמש באפליקציה ללא פרסומות. האפליקציה ניתנת להורדה במכשירי אנדרואיד בלבד.

דירוג האפליקציה ב-Google Play הוא: 4.7

4. SnoreLab

נחירות הן גורם בעל השפעה משמעותית על איכות השינה, הן של הנוחר או הנוחרת עצמם, והן של בני זוגם. אפליקציית SnoreLab מאפשרת לנוחרים לעקוב אחרי הנחירות שלהם ולנסות להבין אם ישנם הרגלים שמגבירים אותן או אמצעים שמסייעים בשיפור המצב.

כצעד ראשון, תוכלו להגדיר גורמים שעשויים להשפיע על מידת הנחירות שלכם – להכניס את המשקל שלכם, לסמן אם צרכתם אלכוהול לפני השינה, אם אכלתם מאוחר, אם אתם חולים, אם אינכם ישנים במיטה שלכם הלילה ועוד. סימון גורמים אלו יאפשר לכם לאורך הזמן לבחון את השפעתם.

בנוסף, תוכלו לסמן עזרים מסוימים למניעת נחירות בהם אתם משתמשים ולעקוב גם אחר התועלת שלהם, כמו למשל מכשיר CPAP, מדבקות לאף, מכשירי אדים, שינה על הצד ועוד.

בבוקר תקבלו גרף המתאר כמה זמן ישנתם, עד כמה הייתם שקטים או רועשים במהלכו ומה היה אחוז הנחירות מכלל שעות השינה. האפליקציה גם תבצע מספר דגימות לאורך הלילה, במסגרתן תקליט את הנחירות, ובנוסף תאפשר לכם להשמיע צלילים מרגיעים של נחל זורם עד שתירדמו.

בגרסת הפרימיום, שמחירה 19.90 שקל ל-3 חודשים ו-42.90 שקל לשנה, תקבלו רשימה של צלילים מרגיעים נוספים, גרסה נטולת פרסומות והגבלות המאפשרת ניתוחים מעמיקים יותר וסטטיסטיקות לאורך זמן ובנוסף הקלטה של לילה שלם.

דירוג האפליקציה ב-Google Play הוא: 4.4

דירוג האפליקציה ב- App Store הוא: 4.7

5. Alarmy

אפליקציה חינמית זו, המגיעה בממשק נוח בעברית, מיועדת לאנשים שעבורם ההתעוררות והיציאה מהמיטה מדי בוקר היא מלחמה של ממש. נכון שאנו עוסקים פה בשינה טובה ובהירדמות, אבל בימים של שגרה משובשת והרבה חוסר וודאות, חשוב מאוד לשמור על סדר יום, ואחת מהדרכים לעשות זאת היא לקום כל יום בשעה קבועה. באמצעות האפליקציה הזאת תוכלו להגדיר שעון מעורר עקשן במיוחד, שינצח גם את קשיי ההתעוררות הגדולים ביותר שלכם, ויעזור לכם להילחם בהם ביעילות. בין היתר, תוכלו להגדיר פעולות מסוימות שרק לאחריהן השעון המעורר ייכבה, כגון: ניעור של מכשיר הסמארטפון, צילום סלפי או פתרון של סדרת בעיות מתמטיות. אחרי חישוב של 3 תרגילי חשבון, השינה תהיה מכם והלאה – מניסיון.

דירוג האפליקציה ב-Google Play הוא: 4.7

דירוג האפליקציה ב- App Store הוא: 4.8

 

נחירות הן גורם בעל השפעה משמעותית על איכות השינה. צילום: שאטרסטוק

לסיכום: איכות השינה שלכם חשובה בכל ימות השינה, ועל אחת כמה וכמה בזמני משבר או קושי. באמצעות אפליקציות אלו (ועוד רבות אחרות) תוכלו לשדרג את איכות השינה שלכם ולהבטיח ימים קלים יותר, לפחות בהיבט זה.

סייעה בהכנת הכתבה: ענת ניסני, כתבת zap doctors.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום