האם תה ירוק מפחית ממאירויות המטולוגיות?

(0)
לדרג

אוהבים תה ירוק? מחקר חדש שנערך ביפן בדק את הקשר שבין צריכת תה ירוק לבין התפתחות סרטן הדם והלימפה

אגודות וארגונים
053-9374656 (מספר מקשר)

התה הירוק ידוע כבר ביתרונות בריאותיים רבים, כגון: הפחתת הסיכון למחלות לב, שיפור הזיכרון ושיפור האנרגיה ומצב הרוח. מחקר חדש שנערך ביפן ופורסם לאחרונה בכתב העת Cancer Causes & Control ביקש לבדוק את האם לתה הירוק יש השפעה על הסיכון לממאירויות המטולוגיות.

מה כלל המחקר?

החוקרים בדקו נתונים של 52,464 בני אדם בריאים בגיל 79-40 מרחבי יפן, שמילאו שאלוני בריאות ואורח חיים, ודיווחו על תדירות וכמות הצריכה הממוצעת של תה ירוק במהלך שנה. המידע הרפואי שנאסף נבדק מול נתונים מרישום סרטן היפני ולאחר מעקב חציוני של 13.3 שנים. בקרב המשתתפים אותרו 323 מקרים של ממאירויות המטולוגיות (219 מקרי סרטן לימפה ו-95 מקרי סרטן דם).

כדאי לשתות לפחות 2 כוסות ביום. צילום: שאטרסטוק

מה עולה מן הנתונים?

משקלול הנתונים עuלה כי תדירות צריכת תה ירוק הייתה קשורה בירידה בסיכון לפתח ממאירויות המטולוגיות:

  • צריכה יומית של 2 כוסות תה ירוק או יותר הפחיתה את הסיכון ב-35%.

  • צריכה גבוהה של תה ירוק (5 או יותר כוסות) הפחיתה את הסיכון ב-37%.

  • הירידה בסיכון נצפתה בעיקר בסרטן דם מסוג AML (לוקמיה מיאלובלסטית חריפה): ירידה של 67% (בשתיית 2 כוסות או יותר ביום), 63% (4-3 כוסות) ו-67% (5 או יותר כוסות).

מהי מסקנת החוקרים?

החוקרים סבורים כי ייתכן שההסבר לתוצאות המחקר מצוי בהשפעה של מרכיב המצוי בתה ירוק - EGCG -  epigallocatechin-3-gallate - על מנגנונים הקשורים בעידוד מוות התאים (אפופטוזיס) במגוון תאי סרטן או על עיכוב שגשוג תאי סרטן. עם זאת, החוקרים מציינים כי חסרות ראיות על היכולת של EGCG להגיע למחזור הדם ברמת צריכה של פחות מכוס תה אחת ביום.

 

מהי השורה התחתונה?

צריכה יומית של 2 כוסות תה ירוק ומעלה, עשויה להפחית את הסיכון מפני היארעות ממאירויות המטולוגיות, בעיקר של סרטן דם מסוג AML.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום