חנוכה: איך נשמור על הילדים מפני כוויות?

(0)
לדרג

איפה הכי כדאי למקם את החנוכייה לאחר הדלקת נרות? במקרה של כוויה, האם זה נכון להרגיע את האזור באמצעות קרח? כמה המלצות שכדאי להכיר לקראת חג החנוכה

אגודות וארגונים
053-9374656 (מספר מקשר)

על פי הערכות במערכת הבריאות, בכל שנה במהלך תקופת חג החנוכה, נרשמת עליה מדאיגה של כ-25% בפניות לבתי החולים בשל כוויות, בעיקר בקרב ילדים. באיגוד הישראלי לכוויות מסבירים כי ילדים אשר נפגעו באופן חמור כתוצאה מכוויה, עלולים לשלם על כך בחייהם או לסבול מהשפעות ניכרות על איכות חייהם, ולכן ממליצים להורים להקפיד על כללי זהירות.

מנתוני משרד הבריאות וארגון "בטרם" עולה כי ילדים בקבוצת הגיל 0 עד 4 הם בעלי הסיכון הגבוה ביותר להיפגע והם מהווים כ-78% מנפגעי הכוויות. כ-84% מהילדים שנפגעים מכוויות, נפגעים בבית, מרביתם במטבח או בסלון.

יש להשגיח ולמנוע מהילדים להתקרב אל המחבת או אל הסיר. צילום: שאטרסטוק

האיגוד הישראלי לכוויות, המהווה חלק מתוך האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית, מפרסם כמה המלצות בטיחות לקראת חג החנוכה:

 

  • הדלקת נרות יש לעשות תמיד בהשגחת הורה ובעזרתו. אין להשתמש לצורך ההדלקה בשום אמצעי מלבד גפרורים או מצית. יש לאחסן את הגפרורים והמצית מחוץ להישג ידם של ילדים בארון גבוה או נעול.

  • יש למקם את החנוכייה לאחר ההדלקה, רחוק מקרבת ילדים ואסור להשאיר חנוכייה דולקת ללא השגחה. במידה והחנוכייה עדיין דולקת כאשר כל המשפחה הולכת לישון, יש לכבות את הנרות. יש לזכור: נרות הם מקור לאש גלויה העלולה להתלקח.

  • חשוב להימנע מלהניח את החנוכייה על משטח העשוי מחומר דליק, כמו עץ, אלא רק על שיש, זכוכית או מתכת ולוודא שאין בקרבתה קרטון, נייר או חומר דליק אחר.

  • בעת טיגון לביבות או סופגניות, יש להשגיח ולמנוע מהילדים להתקרב אל המחבת או אל הסיר, ואף רצוי להניח את כלי הטיגון, על להבות הגז או הכיריים המרוחקות (אלו שקרובות יותר לקיר).

  • במקרה של כוויה יש לשפוך מים פושרים על המקום למשך מספר דקות, ובמקביל, במידת הצורך, להזעיק את כוחות ההצלה או לפנות לבית החולים. קירור מהיר בעזרת מים מונע את נזק החום המתקדם, מחייה תאים שנפגעו ומקל על הכאבים. לכן, השימוש במים פושרים על אזור הכוויה הוא יעיל ובטוח להאטה ועצירה של השפעת החום מהאזור הנפגע. חשוב: אל תשתמשו בקרח! הקרח לא עוזר, מכאיב ואף יכול להזיק להחלמת הכוויה ולגרום לכווית קור.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום