טיפול בחרדות ובהתמכרויות בשיטת TFT

(0)
לדרג
תוכן מקודם

אירוע טראומטי עלול להיחרת בנפשנו ולגרום ל"חיווט" שלילי. במסגרת טיפול בשיטת TFT, במצב רגיעה עמוק, המטפל מסייע ל"חיווט" מחדש, המסייע בהעלמת הסימפטומים ובחזרה לשגרה. צרכנות רפואית

מומחה רפואה משלימה
053-8660680

סיטואציות קשות מודחקות לא פעם בתת מודע, ושנים לאחר מכן הן באות לידי ביטוי בחרדות, תחושת לחץ או "פלשבקים". בשיטת TFT מבצעים "חיווט מחדש" של אותו אירוע ובכך מחזירים את החיים למסלולם.

פוסט טראומה עלולה להתפרץ לאחר כל אירוע טראומתי. צילום: שאטרסטוק

מצבים פסיכוסומטיים

רובנו מכירים את המונח "פוסט טראומה", בעיקר בהקשר של חיילים השבים מן המלחמה, אך פוסט טראומה עלולה להתפרץ לאחר כל אירוע טראומתי, מאונס ועד תאונה. כאשר אדם חווה אירוע טראומטי, המוח שלו "מתייג" את הצלילים, הקולות, הריחות והמראות כמשהו שלילי, מה שגורם לכך שבכל פעם שהוא ייתקל באחד מהם, גם ללא קשר לאירוע שלילי, המוח שלו יפרש את הסיטואציה כשלילית ו"מסוכנת" ויכניס את הגוף לדריכות. כתוצאה מכך, הגוף נמצא בסטרס כמעט מתמיד, מה שמתבטא במגוון מצבים פסיכוסומטיים, כגון: חרדות, תעוקה, סטרס וכו'. מצב זה מכונה אפר"ת - אירוע, פירוש, רגש, תגובה.

מהי שיטת TFT?

שיטת TFT משמשת כבר למעלה מ-30 שנה לטיפול בהתמכרויות ובמצבים פסיכוסומטיים. בשיטה זו, פועלים למעשה על התת-מודע ומשנים את התיוג (החיווט) של אותו אירוע במוח. במהלך הטיפול, מביאים את המטופל, באמצעות הנחיות קוליות שונות, למצב רגיעה מוחלט ומכניסים אותו למצב תודעתי עמוק (מצב בין היפנוזה למדיטציה עמוקה) שבו הוא מסוגל לחוות בדמיונו את אותו אירוע טראומתי. בשלב זה, ממשיכים עם ההנחיות הקוליות והסוגסטיות, כדי לשנות את הפרשנות שלו לאותה סיטואציה, בכל חמשת החושים: ריח שונה, צלילים אחרים, מראה אחר וכו'. ברגע שמשנים את הפרשנות לאותה סיטואציה, משנים את כל תהליך אפר"ת - אירוע, פירוש, רגש, תגובה - ובכך מטפלים בבעיה.

למי מתאים הטיפול?

באופן עקרוני, הטיפול בשיטת TFT מתאים לכל מי שסובל מהתמכרות ו/או מסטרס שנובע מאירוע פוסט טראומטי, היוצר תסמינים פסיכוסומטיים. עם זאת, מצבים פוסט טראומטיים הם מצבים סובייקטיביים, השורשים הסוגסטיביים נטמעים בתת מודע בהדרגה. לכן, יש להתאים לכל מטופל תוכנית טיפולים אישית. לשם כך, הפגישה הראשונה היא פגישת אבחון, בה מבצעים טסטים שונים, כדי לבדוק את רמת הסוגסטיביות של המטופל ולהתאים לו את תוכנית הטיפול הנכונה ביותר עבורו.

מאפשר לשנות את הפרשנות של המוח לאירוע הטראומטי. צילום: שאטרסטוק

משך הטיפול

משך כל טיפול 40 - 60 דקות. כאמור, מספר הטיפולים נקבע בכל מקרה לגופו. כבר לאחר פגישת הטיפול הראשונה, המטופל מבחין באפקט החיובי של הטיפול. המטרה של יתר הטיפולים היא להשלים את התהליך ולהטמיע עמוק יותר את החיווט החדש בתת מודע. גם תכיפות המפגשים משתנה ונקבעת בכל מקרה לגופו. כך, למשל: בחלק מהמקרים, הטיפול הראשון הוא טיפול כפול; במקרים אחרים, מבצעים טיפול פעם/פעמיים בשבוע, פעם בשבועיים וכו'.

לסיכום: טיפול בחרדות ובהתמכרויות בשיטת TFT, מאפשר לשנות את הפרשנות של המוח לאירוע הטראומטי (מעגל אפר"ת) ובכך להחזיר את החיים למסלולם ולגרום למטופלים להיפטר מהחרדות ו/או מההתמכרויות, שהשפיעו לרעה על חייהם.

 

משה אברהם מטפל בשיטת TFT בדיפנוסיס סנטר, מטפל מוסמך מטעם ה-NFNLP העולמי, בראשות ד"ר הורטון ומטעם המרכז הישראלי ל-NLP בראשות ד"ר מאיר תבורי.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום