טיפול בחרדה על פי היהדות

(1)
לדרג
תוכן מקודם

המתח מתיש אתכם? כדאי להכיר: הקזת דם, שיטת טיפול עם שורשים קדומים ביהדות ובמסורות נוספות. הטיפול נעשה באמצעות מחט עדינה, ללא כאב וסיכון. וגם: אימון (קואצ'ינג) לטיפול במתחים ברוח היהדות

מומחה רפואה משלימה
055-6602700

הגמרא מספרת על אבא אומנא, שהיה "מקיז דמים". לאורך כל ההיסטוריה, שימשה הקזת דם לצורכי רפואה בתרבויות רבות נוספות ובהן יוון, רומא ומצרים.

מהי הקזת דם?

הטיפול באמצעות הקזת דם מבוסס על התיאוריה הרפואית העתיקה, לפיה החוליים השונים נגרמים כתוצאה מרעלים שמצטברים במחזור הדם וכי ישנן בגוף נקודות מסוימות, שכאשר מקיזים בהן את הדם, מתחולל שינוי בגוף כולו. כיום, בעידן הרפואה המודרנית, רק מעטים מאוד בקיאים בתורת הקזת הדם. תורה קדומה זו עוברת בעיקר מדור לדור. השימוש היעיל ביותר של הקזת דם בימינו הוא לצורך טיפול במתחים נפשיים.

 במצבי מתח נפשי, הגוף מפריש ריר שמובל לכיוון הלב. צילום: שאטרסטוק

כיצד הקזת דם מסייעת בטיפול בחרדות?

כאמור, הקזת דם שימשה לצרכים רפואיים רבים. לכל צורך, הוקז הדם מנקודות אחרות בגוף (באופן קצת דומה לדיקור). כדי לטפל בחרדות ובבעיות שמקורן בנפש, נדרשת הבנה עמוקה והיכרות עם השיטה ועם הנקודות בגוף האחראיות על הנפש.

הטיפול בחרדות באמצעות הקזת דם מבוסס על העובדה שכאשר אדם נמצא במצב חרדה, פוביה, סטרס, לחץ, או כל מצב אחר שמעיק עליו, הגוף שלו מושפע מכך ברמה המיידית, גם מבחינה אנטומית: במצבי מתח נפשי, הגוף מפריש ריר שמובל לכיוון הלב.  הריר "מתיישב" על מעטפת הלב ובתהליך הדרגתי מתחיל לחבוק אותו וללחוץ עליו, מה שמוביל לתחושה המוכרת של חוסר אוויר, זיעה קרה, הפרעות שינה, עייפות, דיסאוריינטציה ועוד. התופעות מחמירות ככל שהלחץ הנפשי חמור יותר.

הקזת הדם למעשה "מושכת החוצה" את ההפרשה הרירית שיושבת על מעטפת הלב - ובכך מסירה את תחושת המועקה.

אופן הקזת הדם

הטיפול מתחיל כשהמטופל יושב. המטפל מעסה קלות את הגב, כדי לרכך את האזור ולאחר מכן מקיז את הדם מהנקודות הספציפיות, באמצעות מחט דקה, חד פעמית (דומה למחט של בדיקת סוכר).

לאחר הדקירות הקטנות, מניחים על האזור כוס רוח, כדי לשאוב את הדם. השאיבה נמשכת 7-4 דקות. עם סיומה משחררים את כוס הרוח, שופכים מים קרים ומנקים את האזור.

האם הפעולה כרוכה בכאב ובתופעות לוואי?

פעולת הקזת הדם היא פעולה פשוטה, שאינה כרוכה בכאב או בסיכון. ניתן לבצע הקזת דם גם לילדים החל מגיל 6. לרוב, הדקירה מתבצעת תחת אלחוש מקומי ולכן הדקירה מורגשת יותר כצביטה קלה.

נהוג לבצע את הקזת הדם ע"פ מקורות היהדות בשעות היום ולא לאחר השקיעה. זאת, מכיוון שע"פ הקבלה, שעות היום הן "שעות חסד" ושעות הלילה הן "שעות הדין".

לאחר הקזת הדם, חשוב לאכול אוכל מזין. אם אין אפשרות לאוכל מזין, מומלץ לאכול משהו מתוק. כמו כן, מומלץ לא להתייגע (כלומר: לא לבצע פעילות גופנית מאומצת) במשך כ-4-3 שעות לאחר ההקזה. זאת, כדי לתת לגוף להירגע ולעבור את התהליך הפנימי.

כשלושה ימים לאחר הטיפול, עשויים  להישאר על הגב סימנים של כוסות רוח (מעין עיגולים אדומים), שאינם כואבים וחולפים מעצמם.

לרוב, מספיק טיפול אחד של הקזת דם, כדי להשיג שיפור משמעותי. צילום: שאטרסטוק

מהן תוצאות הטיפול הצפויות?

בהשפעה החיובית של הקזת הדם, ניתן לחוש באופן מיידי. חלק מהמטופלים שעברו את ההקזה דיווחו על שינוי דרמטי ועל הקלה בתחושת המועקה מיד לאחר ההקזה. חלקם דיווחו על שינוי משמעותי שחל עד שלושה ימים לאחר מכן.

לרוב, מספיק טיפול אחד של הקזת דם, כדי להשיג שיפור משמעותי. במקרים שבהם המתח הנפשי הצטבר בגוף משך שנים רבות, ניתן להשלים את התהליך עם מספר שעות אימון (קואצ'ינג) המבוסס אף הוא על שיטות טיפול יהודיות עתיקות יומין.

לסיכום: הקזת דם היא שיטת טיפול עתיקה, המשמשת כיום בעיקר לצורך טיפול במתחים נפשיים. הקזת דם עשויה לשנות את חייו של אדם מקצה לקצה. בנוסף, ניתן לבצע אימון (קואצ'ינג) לטיפול בנתח נפשי, בגישה יהודית.

אריאל טל עוסק ברפואה טבעית ובהקזת דם ע"פ היהדות, מעסה רפואי, קואצ'ר ומאסטר ב-NLP.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום