בעיות ציפורניים? עדיף פתרון טבעי

(0)
לדרג
תוכן מקודם

אוהבות למרוח לק או "לבנות" ציפורניים? מתקלחים במלתחות של חדר הכושר? זהירות: אתם בסיכון גבוה לבעיות בציפורניים כולל סדקים, שברים, חולשה, מראה לא אחיד ואף פטריות. שיקום הציפורן בתכשירים טבעיים אפשרי, ועדיף באופן משמעותי.

מטפלת בקוסמטיקה טבעית
077-2313309 (מספר מקשר)

כפות הידיים והציפורניים הן כרטיס הביקור שלנו. אנחנו מציגים אותן לסובבים אותנו ללא הרף. לכן, מראה הציפורניים מהווה מוקד לתשומת לב והתעסקות מרובה. רבים סובלים מבעיות ציפורניים, כגון ציפורניים סדוקות מוחלשות שבורות ומפוצלות, בעלות מרקם בלתי אחיד או נגועות בפטרייה. רבות מסתירות פגעים אלו בעזרת מריחת לק או בניית ציפורנים. פתרונות אלה מחמירים ומנציחים את הבעיה. טיפול בריא, המזין את הציפורן ומשקם אותה, יחזיר את המראה הטבעי והיפה לציפורן.

ממה מורכבות הציפורניים?

בדומה לשיער, הציפורניים בנויות מחלבון שנקרא קרטין. השכבה הקשה והחשופה של הציפורן מורכבת מהקרטין המוקשה ונקראת לוחית. בבסיס הלוחית נמצא שורש הציפורן, בו מתרכזים כלי דם המספקים ללוחית הזנה, ומשם נבנית לוחית חדשה.

ציפורניים חלשות שנשברות בקלות. צילום: שאטרסטוק

מהו תפקיד הציפורניים?

תפקידה של הציפורן הקשיחה הוא הגנה על הרקמה הרכה והרגישה שבקצות האצבעות שלנו, מפני מכות וחבלות, חיידקים ופטריות.

מהן בעיות הציפורניים השכיחות?

אחוז ניכר מהאוכלוסיה סובל מבעיות שונות: ציפורניים חלשות שנשברות בקלות, סדוקות, מפוצלות, בעלות מראה וצבע לא אחיד. פטריות בציפורני הרגליים או הידיים, עלולות לגרום לציפורן שחורה, מורמת, בעלת מראה לא אחיד, לא חלק ולא אסתטי.

ממה נובעות בעיות בציפורניים?

תפקידן הטבעי של הציפורניים להגן על קצות האצבעות חושף אותן יום יום לפגעי הסביבה. אורח חיינו והמזון שאנו צורכים משפיעים על איכות הציפורן וחוזקה. נעילת נעל סגורה לאורך זמן יוצרת סביבה חשוכה ולחה, המרככת את לוחית הציפורן ונוחה להתפתחות פטריות. שימוש במקלחות ציבוריות (כמו בחדרי כושר) מעלה את הסיכון להידבקות בפטריות. שימוש תכוף בחומרי ניקוי, תזונה לקויה, מערכת חיסונית לקויה וסטרס תורמים אף הם להחלשת לוחית הציפורן.

בנוסף, לק פוגע מאוד בציפורניים. נשים רבות משתמשות באופן קבוע בלק לציפורניים ואף מכסות ציפורן פגועה או נגועה בפטרייה בעזרת לק. הלקים השונים עשויים מפולימרים ממשפחת הפלסטיק המומסים לנוזל על ידי ממסים רבי עוצמה. הלק מכסה את הציפורן וחוסם את הזנתה. במקרה שהציפורן נגועה בפטרייה, הלק כולא את הפטרייה תחתיו, מגן עליה ומאפשר לה להמשיך לשגשג. בנוסף, גם אצטון, המשמש כממס להסרת הלק, הורס את מבנה הציפורן, מייבש אותה והופך אותה לפגיעה.

לק ג'ל, שהפך פופולרי לאחרונה, מספק פתרון ארוך טווח, אך פגיעתו חמורה יותר. חוזר של משרד הבריאות אוסר על צוות חדר ניתוח להשתמש בלק ג'ל, מכיוון ששכבת הלק כולאת תחתיה פטריות וחיידקים ומגנה עליהם מפני חיטוי. זאת ועוד, קרינת ה-UV, בעזרתה מייבשים את הג'ל, גורמת לשינויים ב-DNA, מזקינה את העור של כף היד ואת שורש הציפורן, ועלולה להיות מסרטנת. זו אותה הקרינה שאנו מתגוננים מפניה בעזרת מסנני קרינה.

בניית ציפורניים פוגעת באופן מיוחד ונרחב בציפורן. בתהליך הבנייה, משייפים עד דק את לוחית הציפורן, ומדביקים עליה לוחית פלסטיק. המראה שמתקבל אסתטי (לפי חלק מהדעות) - אך הנזק לציפורן חמור וארוך טווח. לוחית הציפורן הרוסה וחדירה לחלוטין למזהמים, והציפורן המודבקת משמשת מחסה נוח לפטריות, המשגשגות תחתיה ואף עלולות להתפשט לרקמת האצבע.

תעשיית טיפוח הציפורניים נזקקת לדבקים, חומרי צבע וממסים רבי עוצמה, מהווה אחת התעשיות המזהמות ביותר, ותורמת רבות לפגיעה בסביבה האקולוגית.

חשוב להפסיק למרוח לקים. צילום: שאטרסטוק

אילו פתרונות קיימים לבעיות בציפורניים?

לטיפול שורשי אמיתי ויעיל בבעיות ציפורניים, צריך לאפשר לציפורן להשתקם ולהבריא. הציפורן הבריאה חזקה מבריקה חלקה ונאה למראה. ראשית חשוב להפסיק למרוח לקים, רגילים או מבוססי ג'ל, שרק מחמירים את הבעיה. פתרון טבעי, יעיל וידידותי לסביבה הוא סרום מזין המורכב משמנים טבעיים איכותיים.

לסרום הרכב ייחודי, המכיל חומרים המסייעים לציפורן להבריא. הסרום מכיל שמנים צמחיים באיכות גבוהה המזינים את הציפורן. שמנים אלו יעילים במיוחד לטיפול בפטרת הציפורניים, מכיוון שפטריות נדחות מסביבה שומנית. בשמן, בניגוד למים, אין לחות שמזינה את הפטריות. הסרום מכיל שמן מורינגה, שמן חוחובה, שמן ארגן, שמן זרעי ענבים, ויטמין C, ושמנים אתריים שונים. לטיפול בסרום מומלץ להוסיף שיוף עדין במשייפת מיוחדת ועדינה. השיוף העדין מסיר שכבה דקה ביותר מפני לוחית הציפורן ללא פגיעה בעובי או במבנה הציפורן. השיוף העדין מחליק חריצים מיקרוסקופיים בהם מתיישבים פטריות וחיידקים וחומרים מזיקים, מסייע ללוחית הציפורן להגן על עצמה, וחושף מראה טבעי, בוהק ואסתטי.

תזונה נכונה יכולה אף היא לסייע לטיפול בבעיות ציפורניים. תזונה עתירת סוכרים ופחמימות מחזקת את הפטרייה. לכן, מומלץ להקפיד על תזונה מגוונת המשלבת חלבונים, ירקות, פירות, אגוזים, שמנים איכותיים (שמן זית, שמן אבוקדו, שמן שומשום, שמני אגוזים).

לסיכום: בעיות שונות בציפורניים נפוצות ביותר, כולל בעיות במבנה הציפורניים, בחוזקן, וזיהומים שונים הפוגעים בהן. הפתרון הבריא לבעיות ציפורניים משקם את המבנה הטבעי של הציפורן וחושף את היופי הטבעי שלה.

ד"ר תמר זוהר, בוגרת החוג למיקרוביולוגיה וגנטיקה מולקולרית, הפקולטה לרפואה, האוניברסיטה העברית.

סייעה בהכנת הכתבה: רננה מור, כתבת zap doctors

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום