בקרוב: מוצרי טבק לא יוצגו לראווה

(44)
לדרג

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה חוק היסטורי שיגביל את הפרסום והשיווק של מוצרי עישון ואידוי ויטיל מגבלות חמורות על מכירתן. על פי החוק תיאסר הצגה לראווה של מוצרי עישון בחנויות ועל אריזות הסיגריות והטבק יצוין שם החברה בלבד, ללא ציורים

מאת: מערכת zap doctors

אתמול (18.12) אושר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת חוק הגבלת הפרסומות והשיווק של מוצרי טבק, האוסר מכירת מוצרי טבק על מדפי החנויות והדיוטי פרי. למעשה, החלטה זו היא החקיקה המתקדמת והקשה ביותר שנעשתה בישראל בנושא עישון. החוק נקבע ביוזמה של ח"כ כבל וגליק בתמיכה של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן.

החוק החדש כולל בין היתר הרחבת איסור הפרסום ושיווק מוצרי עישון, מחיל את הוראות החוק על סיגריות אלקטרוניות באופן מלא, אוסר הצגת מוצרי עישון בחנויות, קובע לראשונה חובת אריזה אחידה לכלל מוצרי העישון, מגדיל את שטח האזהרה מפני עישון על האריזה בלמעלה מפי שניים ועוד.

בקרוב, מדפי הסיגריות והטבק יוסתרו על ידי וילון או יעברו לחדר צדדי. צילום: שאטרסטוק

במשרד הבריאות מדגישים כי החוק צפוי לשנות את מצב העישון בישראל ולהוריד באופן דרמטי את מספר המעשנים. כמו כן, מציינים במשרד הבריאות כי הם מקווים שבמסגרת החוק יכלל איסור על מכירת סיגריות אלקטרוניות ורגילות בטעמים.

סגן השר יעקב ליצמן ציין כי: "העישון הורג ומשרד הבריאות ממשיך להוביל את המאבק בעישון לסוגיו ביד רמה. אני מברך את ח"כ איתן כבל על ניהול הדיונים במקצועיות ובמסירות, ואת הדרג המקצועי במשרד הבריאות על העבודה המשותפת והעקבית למען בריאות אזרחי ישראל. הנתונים האחרונים מצביעים על ירידה בשיעור העישון בישראל. אני מקווה ומאמין, שעם יישום החוק החדש המגמה תימשך ותתחזק."

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הוסיף: "עשינו צעד ענק במלחמה בעישון והצבנו את ישראל בחזית המדינות המתקדמות באמצעי החקיקה נגד העישון. אני מודה לצוות המקצועי במשרד שעבד במסירות גדולה מאוד בעניין - פרופ׳ איתמר גרוטו, ד"ר אודי קלינר ועו״ד מיכל גולדברג.

האגודה למלחמה בסרטן, הודתה ליוזמי החוק על נחישותם וציינה כי: "זהו חוק מתקדם שירסן את שיווקם האגרסיבי והמדאיג של מוצרים ממכרים וממיתים, בעיקר בקרב בני נוער וצעירים, ובכך יתרום באופן מכריע לצמצום גורם המוות מספר אחת בעולם הניתן למניעה. תופעת העישון היא נורמה חברתית הגורמת למחלות סרטן רבות ומקצרת את תוחלת החיים ב- 10 שנים לפחות בממוצע. החקיקה שאושרה לקריאה שנייה ושלישית היא צעד חשוב למניעת התחלת עישון והתמכרות בקרב הדור הצעיר ואנו מברכים על כך".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום