האם מזון אורגני מונע מחלות ממאירות?

(36)
לדרג

משקיעים את מיטב כספכם בקניית מזון אורגני? לא מכניסים לפה מזון מתועש? מחקר חדש בדק את הקשר בין צריכת מזון אורגני לסיכון לחלות במחלות ממאירות. התשובות בפנים

רופא אנדוקרינולוג
03-9377182

יותר ויותר אנשים מקפידים כיום על המזון שנכנס לביתם, ורבים מקפידים לצרוך מזון אורגני ישירות מהחקלאים, כזה שגדל ללא שימוש בחומרי הדברה, דשנים כימיים, הורמונים ותרופות. עם זאת, קיימת בקרב ציבור הצרכנים מחלוקת לגבי התועלת של מזון אורגני לבריאות.

כעת, מחקר חדש שנערך בצרפת ביקש לבדוק האם יש קשר בין צריכת מזון אורגני לבין הסיכון שלנו לפתח מחלות ממאירות.

במחקר השתתפו 68,946 משתתפים שסווגו לארבע קבוצות, כאשר כל אחת מהן צרכה קבוצות שונות של מוצרים אורגניים ובתדירות שונה. מרבית המשתתפים במחקר היו נשים (78%), כאשר הגיל הממוצע בתחילת המחקר עמד על 44 שנים. החוקרים עקבו אחר המשתתפים לאורך תקופה ממוצעת של חמש שנים.

צילום: שאטרסטוק

במהלך המעקב תועדו בקרב הנבדקים 1,340 מקרים חדשים של ממאירות, בהן: סרטן שד (34.3%), סרטן ערמונית (13.4%), ממאירויות עוריות (10.1%), סרטן מעי גס ורקטום (7.4%), לימפומה שאינה הודג'קין (3.5%) ולימפומות אחרות (1.1%).

ממצאי המחקר הוכיחו כי בקרב הנחקרים עם הצריכה הרבה ביותר של אוכל אורגני תועד סיכון יחסי נמוך ב-25% לפתח ממאירות, בהשוואה לאלה עם הצריכה המעטה ביותר. עוד נמצא, כי הקשר ההפוך בין צריכת מזון אורגני ובין הסיכון לממאירות, היה משמעותי יותר לגבי שני סוגים של מחלות ממאירות: סרטן שד לאחר-מנופאוזה ולימפומה.

בסיכום המחקר מציינים החוקרים כי צריכה תכופה יותר של מזון אורגני מלווה בסיכון מופחת לממאירות, ולכן עידוד צריכת מזון אורגני באוכלוסייה הכללית עשויה לסייע במניעת מחלות ממאירות. עם זאת, הוסיפו החוקרים, כי דרושים מחקרים נוספים לאישור ממצאי המחקר הנוכחי.

תוצאות המחקר פורסמו במהלך חודש אוקטובר בכתב העת JAMA Internal Medicine.

ד"ר עמית עקירוב - רופא מומחה ברפואה פנימית ובאנדוקרינולוגיה, רופא בכיר במכון לאנדוקרינולוגיה, סוכרת ומטבוליזם בבית חולים בלינסון, מרכז רפואי רבין. 

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום