טיפול משולב: מזותרפיה, גלי רדיו ופוטותרפיה

(7)
לדרג

קיבלת המלצות חמות מחברות על מזותרפיה, גלי רדיו או פוטותרפיה? מתלבטת באיזה טיפול אסתטי לבחור? תרשי לנו לעזור לך: אין סיבה לוותר על אף טיפול. הדרך המומלצת היא טיפול משולב, שנעשה תוך הערכת מצב העור ומטרת הטיפול (אירוע משפחתי בימים הקרובים או טיפול לטווח ארוך)

המגמה הרווחת כיום בתחום הטיפולים האסתטיים היא שילוב בין סוגי טיפולים שונים, שכל אחד מהם עונה על צורך אחר. כך, למשל: באמצעות טיפול משולב של מזותרפיה רפואית, גלי רדיו ופוטותרפיה - ניתן להגיע לתוצאה הרצויה ואף לתוצאה טובה יותר "בבת אחת", במקום לבצע בנפרד כל אחד מהטיפולים.

מהי מזותרפיה רפואית?

מזותרפיה רפואית יעילה במיוחד לחידוש העור, להשטחת צלקות אקנה, לטשטוש קמטים ולהעלמת פיגמנטציה.

הטיפול מתבצע במכשיר בעל טכנולוגיה מיוחדת (Fracshinal) שבראשו ממוקמות מחטים קטנטנות.

מעבירים את ראש המכשיר על העור בפולסים קטנים, למשך 3-2 דקות. המחטים "פוצעות" בצורה מבוקרת את העור ופותחות את הנקבוביות (לאחר הטיפול, העור אדמומי ולעיתים נפוח מעט, אך מגליד במהירות). לאחר מכן, מחדירים אל העור חומרים פעילים שונים, בהתאם לצורך. הנקבוביות הפתוחות סופגות את החומרים בצורה יעילה.

השילוב של החדרת החומרים בצורה אפקטיבית לשכבות התחתונות של העור, יחד עם תהליך ההגלדה של התאים ש"נפצעו" (תהליך שגם מכווץ את הנקבוביות שנפתחו) - גורם לכך שהחידוש מגיע מעומק העור; ולכן, לתוצאות טובות יותר לאורך זמן.

 מיצוק העור. צילום: שאטרסטוק

מהו הטיפול בעזרת גלי רדיו?

טיפול בגלי רדיו יעיל במיוחד למיצוק העור. מכיוון שהטיפול אינו כואב ואינו כרוך בתופעות לוואי, ניתן אף לבצע אותו כטיפול "אינסטנט" לפני אירוע חשוב.

במהלך הטיפול, גלי הרדיו שמכוונים אל העור מעלים בצורה מבוקרת את טמפרטורת התא הפנימית ל-42 מעלות. הטמפרטורה הגבוהה מעודדת באופן מיידי את התהליך הטבעי של בניית הקולגן וייצור האלסטין בתאים, האחראיים למראה המוצק, הגמיש והמתוח של העור.

מה בנוגע לפוטותרפיה?

פוטותרפיה היא טיפול יעיל במיוחד להבהרה של כתמי פיגמנטציה. הטיפול מתבצע באמצעות קרן אור, שמכוונת לאזור הכתם ויוצרת בו כוויה מבוקרת. ה"כוויה" מתקלפת במהירות (יחד עם כתמי הפיגמנטציה) והעור מתחתיה מתחדש.

ואחרי כל אלה: מהם היתרונות של טיפול משולב - מזותרפיה רפואית, גלי רדיו ופוטותרפיה?

טיפול משולב הוא למעשה הטיפול האולטימטיבי שמשיג את התוצאות הטובות ביותר, מאחר שאינו מתמקד רק בבעיה אחת, אלא נותן מענה כולל ומטפל במקביל בכל מה שנדרש.

הסדרה המשולבת כוללת 7-6 טיפולים, שמותאמים לכל אחת באופן אינדיבידואלי בהתאם לגיל, למצב, לצורך ולמטרה.

לאחר אבחון העור, בונים תוכנית טיפולים שתשיג עבור המטופלת את התוצאות הטובות ביותר. כך, למשל: עבור אשה עם עור מבוגר וקמטים - ייעשו יותר טיפולים בגלי רדיו; עבור אשה עם פיגמנטציה/נימי דם ועור דק - יוקדשו יותר טיפולים לפוטותרפיה; ועבור אשה עם צלקות אקנה - יוקדשו יותר טיפולים למזותרפיה.

בונים סדרת טיפולים מותאמת. צילום: שאטרסטוק

כיצד מתבצע שלב אבחון העור?

שלב האבחון הוא שלב חשוב, בעל משקל רב בהצלחת הטיפול. האבחון מתבצע באמצעות טיפול פנים שכולל גם ניקוי יסודי של העור. במהלכו, הקוסמטיקאית בוחנת את סוג העור (רגיל/ משולב/ יבש), מצב העור (קמטים/ צלקות/ פיגמנטציה וכו') ואת חומרת הבעיה (שטחית/ עמוקה וכו').

לאחר הטיפול, משקללים את הנתונים עם גיל האשה ועם האילוצים והמטרות האישיות (למשל: אירוע חשוב שמתקיים בעוד כשבוע). בהתאם לכל אלה, בונים סדרת טיפולים מותאמת: מחליטים כמה טיפולים מכל סוג מומלץ לבצע, מתי לבצע כל טיפול (בהתייחס גם לתופעות הלוואי ולאפקט הטיפולי) וכו'.

מהן התוצאות הצפויות?

השילוב בין סוגי הטיפולים השונים מאפשר "ליהנות מכל העולמות" ולנצל את היתרונות של כל אחד מהטיפולים, לטובת השגת התוצאה הטובה ביותר. בסדרת טיפולים שמתמקדת בעיקר בבעיות כגון: צלקות אקנה ו/או נימי דם, תוצאות הטיפול מחזיקות מעמד לזמן ארוך. לרוב, התופעות אינן חוזרות ונשנות.

בסדרת טיפולים שמתמקדת בעיקר בבעיות פיגמנטציה, חשוב לזכור שאנחנו חיים במדינה שמשית. לכן, חשוב (גם לאחר תום סדרת הטיפולים) להקפיד למרוח קרם הגנה ולהימנע מחשיפה לשמש.

בנוסף, מכיוון שבמהלך החיים השינויים שחלים בגוף אינם נעצרים - מומלץ לבצע אחת לכמה חודשים (בהתאם להמלצה) טיפולי תחזוקה, הן למיצוק העור והן לטיפול בפיגמנטציה.

לסיכום: אין דרך להימנע מהשפעת השנים החולפות על מצב העור שלנו. עם זאת, הקוסמטיקה הרפואית הולכת ומתקדמת, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ומגוונות. טיפול משולב - הכולל מזותרפיה, גלי רדיו ופוטותרפיה - הוא הדרך האופטימלית לשמור על מצב העור.

לכתבה המתורגמת לערבית באתר tebtime

למיניסייט של רוזיטה אגאי בשפה הערבית באתר tebtime

 

רוזיטה אגאי היא קוסמטיקאית רפואית.

סייעה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבת zap doctors.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום