חיוך הוליוודי בעזרת למינייט

(1)
לדרג
תוכן מקודם

בכל בוקר אתם מתבאסים מול המראה, נוכח פגמים אסתטיים קלים בשיניים? המחשבה על טיפול שיניים יקר וכאוב ממלאת אתכם צער? יש לנו חדשות נפלאות עבורכם: טיפול למינייט (למינציה) יפתור ביעילות פגמים אסתטיים קלים. חיוך מיליון דולר - במחיר שווה לכל נפש

רופאת שיניים
077-2313084 (מספר מקשר)

אחד מטיפולי אסתטיקת הפה החדשים והנפוצים ביותר בשנים האחרונות הוא טיפול למינייט (המכונה גם טיפול למינציה). מדובר בטיפול המאפשר לשנות את צבע השיניים, לתקן פגמים קלים, ליישר מעט את השיניים וליצור חיוך אסתטי ויפה. כל היתרונות האלה - ללא התערבות כירורגית.

מהו טיפול למינייט?

טיפול למינייט הוא טיפול אסתטי, שבמהלכו מודבקים על גבי השיניים ציפויי חרסינה דקים מאוד, כדי לאפשר לאדם עם בעיות בשיניים לצאת עם חיוך מושלם. טיפול למינייט עשוי לסייע במספר מצבים: מטופל שהגיע עם שיניים ששינו את צבען, שיניים מעט עקומות, רווחים בין השיניים או שיניים ש"נעלמו" (למשל: אצל מטופל הסובל מנפילה של השפה העליונה).

באמצעות טיפול למינייט, מתקנים למעשה את מראה השיניים ובונים מראה חדש. ציפויי למינייט מאפשרים לסגור רווחים בין השיניים הקדמיות, לתקן צבע שיניים (שנעשה כהה או הצהיב), ליצור אחידות באורך וברוחב השיניים ולעיתים אף לתקן שיניים צפופות.

טיפול למינייט מתבצע בשלושה שלבים: מדידה, הדמיה והדבקה. צילום: שאטרסטוק

כיצד מתבצע טיפול למינייט?

טיפול למינייט מתבצע בשלושה שלבים: מדידה, הדמיה והדבקה.

  • שלב המדידה: בשלב הראשון, מגיע המטופל למדידת השיניים ולתיאום ציפיות. המדידה כוללת בחינה של מצב השיניים, החלטה לגבי סוג התיקון שרוצים לבצע ולגבי מספר השיניים שאותן רוצים לצפות, לקיחת מידות של מערך השיניים וצילום של הפנים, כדי שניתן יהיה להתאים את ציפויי החרסינה גם למבנה הפנים (כך, למשל: לפנים ארוכות - יותאמו שיניים ארוכות יותר; לפנים עגולות - יותאמו שיניים מעוגלות יותר וכו').

  • שלב ההדמיה: המדידות שנלקחו נשלחות למעבדה מיוחדת, שבה מייצרים הדמיה משעווה של הציפויים. לאחר שההדמיה מוכנה (כעבור כשבועיים) - מגיע המטופל כדי לבחון כיצד תיראה התוצאה בתוך הפה שלו. אם יש בכך צורך, מחליטים על שינויים (כגון: שינויי אורך, עיגול של השיניים וכו'). בשלב זה, משייפים מהשן 0.2 עד 0.5 מ"מ, לוקחים מידות ושולחים למעבדה, לצורך ייצור ציפויי החרסינה.

  • שלב ההדבקה: לאחר כשבועיים, מקבלים את הציפויים ומדביקים אותם על כל שן בנפרד, מהצד החיצוני של השן.

האם טיפול בשיטת למינייט כואב?

טיפול למינייט אינו כירורגי ואינו כרוך בכאב שדומה לכאב אחרי טיפול כירורגי. עם זאת, במהלך שלב ההדבקה - ייתכן כאב קל בחניכיים, שנגרם כתוצאה מכך שלעיתים יש נזילה של דבק מתחת לחניכיים (נזילה שיש להוציא).

ציפויי החרסינה דקים מאוד, אינם משנים את צבעם ועמידים כמו שיניים טבעיות. צילום: שאטרסטוק

האם טיפול למינייט נחשב טיפול עמיד?

טיפול למינייט נחשב טיפול מאוד עמיד.

ציפויי החרסינה דקים מאוד (כעובי עלה או דף), אינם משנים את צבעם (לעומת שיניים טבעיות) ועמידים כמו שיניים טבעיות. כך, התפקוד היומיומי אינו נפגע. יש להתנהל עם שנים שעברו ציפוי למינייט כמו עם שיניים רגילות ויש לשמור עליהן כמו ששומרים על שיניים רגילות.

עמידות התוצאה משתנה מאדם לאדם - ותלויה בעיקר בקצב תהליך ההזדקנות. ניתן לדמות את ציפויי הלמינייט להדבקה של ציפורניים מלאכותיות: עם הזמן, צומחות הציפורניים הטבעיות מתחת לציפורניים המלאכותיות - וניתן לראות את פס החיבור. כך גם באשר לציפויי הלמינייט - עם השנים יש נסיגה של החניכיים, שחושפת את קו הגבול בין ציפוי החרסינה לשן הטבעית. במצב זה, יש צורך להחליף את הציפויים.

אם מתעוררות בעיות בשיניים הטבעיות, מטפלים בהן מצדן האחורי - כך שציפוי החרסינה שמודבק רק בצד החיצוני של השן אינו נפגע.

לסיכום: טיפול הלמינייט הוא טיפול אסתטי שמאפשר לתקן את מראה החיוך וליצור - ללא כל התערבות כירורגית -  מראה חיוך אסתטי ויפה. בדיוק כמו של כוכבי הוליווד.

ד"ר ארקדי גליקין הוא רופא שיניים במרפאת השיניים "עטרה".

סייעה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום