חידוש חוזה הזוגיות יכול להציל את הנישואים שלכם

(10)
לדרג
תוכן מקודם

אם חשבתם שכלו כל הקצין, האהבה מתה, הנישואים שלכם תמו ואין עוד על מה לדבר, הכירו את הטיפול הזוגי שמצליח להזכיר לכם איך ולמה הגעתם לזוגיות הזאת מלכתחילה ולמה ואיך שווה לכם להציל אותה

ייעוץ וטיפול - אישי, זוגי ומשפחתי
077-2312961 (מספר מקשר)

זוגות רבים מדי מכירים את המצב הזה שבו כבר לא מדברים אחד עם השני מרוב שיבושים בחיי הזוגיות. זהו המצב שבו גם הרגש מת מתחת ומעל לפני השטח ולא מצליחים למצוא ולו סיבה טובה אחת לפצוח בטיפול זוגי, אולי מלבד להיפרד יפה. אלא שהמצבים האלה אינם אבודים גם אם על פניו נראה לכם שכבר אין מה להציל. זהו הרגע והמקום להזכיר לכם שהיו סיבות מצוינות לכך שנמשכתם זה לזה ובחרתם אחד בשני. הטיפול לבירור חוזה הזוגיות שלכם וחידושו הוא הטיפול שיציל את הזוגיות שלכם ויחזיר את האהבה לחיים.

מה גורם לאנשים לבחור בזוגיות עם אנשים מסוימים?

הבסיס של הזוגיות שלכם, במודע או שלא במודע, הוא שבחרתם בבני הזוג שממלאים אצלכם צרכים מסוימים. זהו חוזה הזוגיות הנסתר ברוב המקרים שאתם עורכים ביניכם גם מבלי להיות מודעים לכך. הו אזה שמלווה את כל הנישואין שלכם ואתם מתנהלים בהתאם לו. לפעמים אתם מודעים לחוזה שעונה על הצרכים אלה ויכולים לנקוב בשמם, לפעמים הם נמצאים עמוק בתת מודע שלכם אבל אתם חשים את המענה המדויק שניתן לכם על ידי בני הזוג לצרכים אלה. מדובר בבני זוג שמשלימים אותנו עם מה שחסר לנו וקיבלנו בזמנו מאבא ומאמא, ולכן אנחנו נמשכים לבני הזוג שמתנהגים לפי דפוס זה ועונים בדיוק למשאלות שלנו, גם אם מעולם לא ביטאנו אותן במודע.

האם יש אהבה בזוגיות שמבוססת על צרכים כאלה?

גם אם זה נראה לכם כמעט מקרי או מבוסס רק על שיקולים כמו תשוקה, חיבה עמוקה ומשיכה מינית, האהבה קיימת והיא למעשה הדבק הראשוני שמושך אתכם לאנשים שממלאים את הצרכים הבסיסים שלכם. אתם בהחלט מתאהבים. האהבה גם אינה נעלמת כאשר מתחילות הבעיות בהמשך הדרך, כפי שאפרט בהמשך, אבל היא נדחקת הצידה בגלל הקשיים שנערמים בדרככם מדי יום רק משום שלא הבנתם מה קרה ונדמה היה לכם שהבעיה היא האהבה שהתפוגגה לכם. טיפול שיסיר את המכשולים היומיים האלה מצליח להראות לכם גם את האהבה שמסתתרת מאחוריהם.

התניות לפיהן אנחנו בוחרים את בני הזוג שלנו. צילום: שאטרסטוק

למה הכוונה בהתאמה שמבוססת על מילוי צרכים בסיסיים?

קחו לדוגמה מישהי שזקוקה לביטחון שהעניק לה בעבר אביה, או מישהו שמחפש את הקלילות והגמישות בבת הזוג שלו משום שבא מבית נוקשה מדי והוא זקוק לאיזון, או כאשר בני זוג נמשכים למי שמעניק להם בית חם ומסגרת אידיאלית שחסרה להם או שלהפך – כך הם גדלו והם רוצים לשחזר זאת. לכל אחד מאתנו יש התניות שלפיהן אנחנו בוחרים בבני הזוג שלנו וכמספר האנשים כך מספר הצרכים שלהם.

מדוע מתעוררות בעיות בזוגיות שמבוססת על התאמה כזאת?

מטבע הדברים, הזמנים משתנים ואתם גם הצרכים שלכם. נוצר פער ביניכם בגלל הצמיחה המנוגדת – אינטלקטואלית, רגשית, כלכלית, רוחנית. אז גם מפסיקים לקבל מענה לצרכים שלכם ומתחילים להבין את הפער שבין מה שראיתם אז לבין מה שאתם רואים יותר מקרוב. לא פעם מתגלה גם קושי לקבל ולפרגן לבני הזוג את השינוי שלו משום שהוא כבר לא ממלא את הצרכים שלנו, הוא כבר לא ממלא את הציפיות שלנו. לפעמים אנחנו גם רואים בהם צדדים שלא הכרנו קודם והם אינם מתיישבים עם התמונה שציירנו בדמיוננו על בני הזוג שלנו. אם מישהו מתגלה כחסר רגישות וחוסר יכולת להביע רגשות למרות שהעניק ביטחון בסיסי זה לא מה שחיפשנו. הרי חיפשנו מישהו אחר לגמרי ואנחנו מרגישים מרומים. כך שברגע שמפסיקים לקבל את השינויים האלה בבני הזוג ומתחילים להרגיש את המחסור הגדל והולך ואינו מתמלא, מתחילים התסכול והזעם להחליף את ההרמוניה והאידיליה של חיי הנישואין.

מה קורה אז לאהבה?

ברגע שבני זוג מפסיקים לקבל את בני הזוג שלהם כפי שהם ורואים דברים שלא מוכנים לחיות אתם גם אצלם וגם אצלנו, אלה אי ההתאמות והסדקים באיכויות שלא עומדות בציפיות שלנו. אנחנו נבוכים משום שנדמה לנו שהתחתנו עם אדם אחר לגמרי מזה שדמיינו לנו והחיים יחד הופכים למלחמת קיום משום שהצרכים שלנו לא מקבלים מענה ואנחנו בוודאי לא רוצים לתת מעצמנו כאשר איננו מקבלים בתמורה. במקרה כזה האהבה שהייתה שם נעלמת רק כביכול. אנחנו לא רואים אותה משום שהאדם כבר נראה לנו אחר לגמרי והצרכים שלנו קודמים להם באופן טבעי. זו טעות לחשוב שהיא התפוגגה. היא פשוט מסתתרת מתחת לאי ההבנות.

עורכים בדיקה של חוזה הזוגיות הראשון שלכם. צילום: שאטרסטוק

כיצד בדיקת חוזה זוגיות תציל את הנישואין?

מכיוון שלא ידענו מראש מהם הצרכים שהדריכו אותנו והובילו אותנו זה לזו, בטיפול הזוגי שמגיעים אליו, ורצוי כמה שיותר מוקדם, עורכים בדיקה של חוזה הזוגיות הראשון שלכם. מדברים על כל הסימפטומים שמאפיינים את הזוגיות הבעייתית שלכם כפי שהיא היום וחוזרים לתחילת הסיפור כדי להבין איך זה השתבש. עושים לכם היכרות עמוקה עם החוזה שלא הייתם מודעים לו ברוב המקרים ולכן גם לא נעשה מבחירה מודעת אלא על בסיס התחושות והאינטואיציה שלכם, ומתחילים לבדוק מה נשאר ומה השתנה מאז.

מהו תפקידו של חוזה הזוגיות החדש?

ברוב המקרים תגלו שהחיים פשוט גורמים לכם להתפתח ולהשתנות ולכן גם היכרות עם החוזה הראשוני וניסוחו מחדש על פי הצרכים שלכם כיום הם אלה שיקרבו אתכם מחדש לעצמכם וזה לזו. אתם אלה שקובעים כיצד תיראה הזוגיות שלכם מעתה על פי הצרכים שלכם כיום, ולאחר כל השינויים שעברתם, ושואלים את עצמכם בכל רגע איך אתם רוצים שתיראה הזוגיות שלכם? מרגע זה, מתחילים לבחור מחדש בזוגיות שלכם בעזרת חוזה זוגיות חדש ומודע יותר שמתאים לצרכים שלכם כפי שאתם היום. כל המועקות, אי ההבנות, הכעסים, ההתלבטויות, הייאוש והתסכולים, הקשיים והחריקות מסולקות מהדרך במקרים כאלה ונסללת הדרך למציאת האהבה מחדש בזוגיות המתרעננת שלכם.

מה הטיפול משיג בדרך זו?

בתהליך הטיפול הזוגי לומדים מחדש אחד את השני בנקודת הזמן שבה אתם נמצאים מבלי להביט לאחור, אלא מקבלים את מי שאתם כיום, עם הצרכים החדשים והשינויים שעברו עליכם עם השנים. יש אמנם דחיפה קטנה בכל זאת לנסות לגלות רצון טוב וללכת אחד לקראת השני לצמצם פערים ולהתקרב יותר, אבל זה אינו מחויב. אפשר גם לקבל ולחיות אחד עם השני למרות השוני ביניכם. צריך גם לבדוק ממה נובעים הפערים ולגשר עליהם משום שהגישור כאן חשוב להמשך הדרך המשותפת. לא מוותרים על בדיקה של ההתבצרות אחד בתוך הבונקר של השני ומנסים בכל זאת לפתור בעיות, כמו למשל אישה שוויתרה על המיניות שלה ויש לברר אתה בעבודה עצמית משלה למה ואיך פותרים זאת. אם זה כתוצאה מצבירת כעסים לאורך הזוגיות מטפלים בנטרול הכעסים האלה ופותחים את הדרך לשחרור של שניהם.

לסיכום: חוזה הזוגיות החדש שלכם מבוסס על שני עקרונות חשובים שאי אפשר בלעדיהם. הראשון הוא הנכונות לרדת לעומק הבעיה ולהגיע לשורש החוזה הראשוני שלכם, והשני הוא הנכונות שלכם לעשות את העבודה העצמית שנדרשת כדי לערוך את השינוי ולקבל אותו אצל השני. רק כך תוכלו להבטיח לעצמכם זוגיות מחודשת ואוהבת.

נעמי בלאט היא מטפלת זוגית המטפלת במשברים זוגיים.

סייעה בהכנת הכתבה: איילת מיטש, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום