סטרס בעבודה: יותר מחלות פסיכיאטריות

(0)
לדרג

מצויים תחת לחץ רב במקום העבודה? שימו לב: מחקר חדש מצא כי עבודה תובענית עשויה לתרום משמעותית להתפתחות דיכאון, חרדה והפרעות פסיכיאטריות

מאת: ד"ר עמית עקירוב

בקרב אלו העוסקים בעבודה תובענית תיתכן עליה בסיכון להתפתחות הפרעות פסיכיאטריות נפוצות במהלך החיים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Lancet Psychiatry. על-בסיס ממצאי המחקר, החוקרים משערים כי ייתכן והפחתת לחצים בעבודה עשויה לסייע במניעת כ-14% מהמקרים של דיכאון, חרדה והפרעות פסיכיאטריות נפוצות אחרות.

החוקרים בחנו את הקשר בין מתחים בעבודה בגיל 45 שנים ובין הסיכון להפרעות פסיכיאטריות נפוצות בגיל 50. הם לקחו בחשבון היסטוריה של הפרעות פסיכיאטריות במהלך החיים, עם מגוון רחב של ערפלנים אפשריים.

הנתונים מבוססים על 6,870 משתתפים במחקר UK National Child Development Study, מדגם בריטי גדול. המשתתפים השלימו שאלונים אודות סמכות החלטה וקצב עבודה, אינטנסיביות ודרישות סותרות.

החוקרים לקחו בחשבון גורמים שאינם קשורים במקום העבודה, דוגמת גירושין; בעיות כלכליות; אי-יציבות במגורים; אירועי דחק אחרים בחיים, דוגמת מוות או מחלה; ואת המזג והאישיות של העובדים.

במודל הסופי, שלקח בחשבון משתנים שונים, החוקרים מצאו כי עבודה תובענית (סיכון גבוה ב-70%), מעט שליטה על העבודה (סיכון גבוה ב-90%) ומתח רב בעבודה (סיכון גבוה ב-120%) הינם גורמים מנבאים בלתי-תלויים להתפתחות בעתיד של הפרעות פסיכיאטריות נפוצות.

ממצאי המחקר מדגישים את ההשפעה האפשרית על בריאות הציבור של התייחסות לגורמים הקשורים במתחים ולחצים במקום העבודה.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה לאנדוקרינולוגיה, רופא בכיר במחלקה הפנימית בבית החולים בילינסון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום