אבלציה בגלי רדיו

(0)
לדרג

במסגרת שירותי הגסטרו של אסיא מדיקל הוחל בטיפול חדשני המאפשר למנוע התפתחות תאים סרטניים ברירית הושט, על ידי צריבה של הושט ניתן להשמיד באמצעות גלי רדיו את הרירית הטרום סרטנית בושט על שם בארט. עד כה, האפשרות היחידה לצמצם את הסיכון להתפתחות סרטן מתאים אבנורמליים היה ניתוח. שיטה זו הנקראת אבלציה באמצעות גלי RF (גלי רדיו) היא אפשרות הרבה פחות פולשנית , וחוסך את הצורך בפרוצדורה ניתוחית מורכבת.

מאת: ד"ר דין קרן וד"ר אולגה ברקאי

בנוסף לטיפול בושט על שם בארט במרכז לגסטרואנטרולוגיה מבית אסיא מדיקל נעשה שימוש באותו הטכנולוגיה לצורך טיפול בנגעים וסקולרים (נימים) מדממים במערכת העיכול העליונה והתחתונה אשר הינם לעיתים עמידים לטיפולים הרגילים.

דוגמאות הם לנזקים הנגרמים ברקטום לאחר הקרנות הנקרא Radiation Proctitis ומחלת קיבה הנקאת GAVE – Gastric Antral Vascular Ectasia.

האבלציה עם גלי רדיו השיגה תוצאות יפות בטיפול בוושט

זה העלה את הסברה ליעילות דומה באיזורים אחרים במערכת העיכול. וכך טיפול זה נוסה, עם סבילות גבוהה ביותר למטופל – ונצפה שיפור משמעותי בתלונות לאחר טיפול אחת או שניים. התחלת שכבה אפיתליאלית חדשה נצפתה באותם איזורים עם הנזק הקרינתי. לא היו מקרים של התכייבויות או היצרוית במעקב עד לאחר 19 חודשים.

היתרונות של טיפול זה בהשוואה לטיפולים אחרים אנדוסקופיים כוללים את ההיווצרות מחדש של שכבת התאים האפיתל לאחר הטיפול, עם מניעה של מאורעות חוזרים של דימום, והעדר אותם תופעות של התכייבויות והיצרויות כפי שנצפה לאחר הטיפולים האחרים. וזה הודות לכך שהטיפול מוגבל לשכבת המוקוזה השטחית ביותר, וכך אין נזק לרקמות עמוקים, פגיעה בכלי דם ואותם תופעות לא רצויות. ועוד, טיפול זה מאפשר בו-זמנית שדות טיפול רחבים הרבה יותר מאשר שאר הטיפולים שמטפלים בהם נקודתית אחת אחרי השניה.

זמן הטיפול הממוצע היה חצי שעה, ללא שום דימום משמעותי לאחר הטיפול הראשון.

לסיכום טיפול חדשני ויעיל לפרוקטיטיס כתוצאה מהקרנות.


ד"ר דין קרן, מומחה בגסטרואנטרולוגיה ותזונה של מלב"י, המרכז לטיפול בהשמנת יתר, מבית אסיא מדיקל

ד"ר אולגה ברקאי, מומחית למחלות דרכי העיכול והכבד (גסטרואנטרולוגיה)

בואו לדבר על זה בפורום שרוול קיבה וניתוחים בריאטריים - כירורגיה וגסטרואנטרולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום