סקי וסוכרת: מתכוננים מראש ונהנים

(0)
לדרג
תוכן מקודם

חופשת סקי היא חוויה כיפית ומאתגרת, בעיקר עבור סוכרתיים שנדרשים להתכונן אליה קצת יותר. 6 טיפים לחופשת סקי מהנה ובטוחה עבור חולי הסוכרת

רופא אנדוקרינולוג
053-7932020 (מספר מקשר)

סקי הוא ספורט שעוזר לשפר את שיווי המשקל והאיזון, מגביר את סיבולת הלב וכלי הדם ומחזק את העצמות, המפרקים והשרירים - יתרונות רבים, במיוחד לחולי סוכרת. עם זאת, יש דברים שכדאי להיזהר מהם כדי להימנע מירידה או מעלייה לא תקינה ברמות הסוכר בדם.

סקי בדרך כלל דורש פעילות אירובית ברמה בינונית עד גבוהה במשך זמן קצר יחסית, אבל שליטה טובה בסוכרת יכולה להיות מושגת עם ההכנות הנכונות.
סקי הוא ספורט שיש לו יתרונות רבים עבור חולי סוכרת. צילום: שאטרסטוק

סקי הוא ספורט שיש לו יתרונות רבים עבור חולי סוכרת. צילום: שאטרסטוק

כך תעברו את חופשת הסקי בשלום!

איך נתכונן לחופשת הסקי הקרובה?

איך מתכוננים לחופשת סקי עם ילדים?

עבור סוכרתיים שעושים סקי באופן חד פעמי, כדאי וחשוב לקחת בחשבון את ההמלצות הבאות:

1. סיכון להתייבשות - רמת סוכרים גבוהה בדם בשילוב עם שהייה במקומות גבוהים - מעלה עוד יותר את הסיכוי להתייבשות. לכן, כדאי לשתות הרבה מים לפני הסקי, תוך כדי, ואחריו כדי שלא תהיה בעיה ברמות הסוכר. בגלל אוויר ההרים היבש מומלץ לשתות פי 2 מכמות צריכת המים הרגילה. כמו כן, חשוב לוודא כי יש מספיק מים על מסלול הסקי, לקבוע הפסקות שתייה לעיתים קרובות ולהימנע משתיית אלכוהול, הידועה כמייבשת לפני הסקי.

2. בדיקת רמות הסוכר בדם לפני, במהלך, ואחרי הסקי - כאשר מחליטים לעשות סקי חשוב לנטר את רמת הסוכר לעיתים קרובות ולפקח על רמות הסוכר בדם. יש לוודא שכל הציוד לניטור סוכר נמצא עליך וכך ליהנות מסקי בראש שקט, ולהימנע מעליות וירידות ברמות סוכר שעלולים להרוס את החוויה.

3. לא טוב היות האדם לבדו - יש לדאוג לצאת לגלישה בקבוצה או בקרבת חבר. כמו כן, חשוב ללמד את הסובבים אתכם כיצד להתמודד ולעזור במקרים של היפוגליקמיה והיפרגליקמיה. זאת ועוד, חברים יכולים לעזור בסחיבת הציוד הרפואי, הפחמימות, הנוזלים ולהגיש עזרה ראשונה במקרה של איבוד הכרה.

4. פנה למקור סמכות - לפני היציאה לסקי, מומלץ לקבוע פגישה עם הרופא ולדבר איתו על התאמת האינסולין עבור הסקי. הפעילות הגופנית מגבירה את קצב ספיגת האינסולין. לכן, יש להימנע מלהזריק באברי הגוף שצפויים לנוע באופן תדיר בזמן הפעילות. בעת גלישת סקי שרירי הרגלים פועלים חזק, ולכן מומלץ להזריק בבטן או בידיים.
מומלץ לאכול פחמימות פשוטות, כמו סלט או ביצים. צילום: שאטרסטוק

מומלץ לאכול פחמימות פשוטות, כמו סלט או ביצים. צילום: שאטרסטוק

5. שמירה על הציוד - בעקבות הקור והלחות השוררים באזורים מושלגים, יתכנו תקלות במדי הסוכר. לכן, יש לשמור את הציוד ואת האינסולין בתרמיל או בכיס הפנימי של הבגד. אחסון אידיאלי נחשב כצמוד ככל הניתן לגוף על מנת לשמור עליו חם ולהבטיח שיעבוד לאורך כל היום. חשוב לוודא שמעיל הסקי שלך מלא בכיסים בשביל למלא אותם בחטיפים, אינסולין, וגלוקוז וכן לוודא שהם לא יקפאו.

6. אכילת פחמימות פשוטות בזמן סקי - הצ'יפס והפיצה אולי נראים מפתים, אבל להזריק אינסולין בזמן סקי יכול להיות מעט מסוכן. לפיכך, אכילת פחמימות פשוטות, כמו סלט או ביצים, יכולים לסייע לחוויית סקי בטוחה ומהנה יותר שבה לא צריך לדאוג לכך שערכי הסוכר יורדים.

לסיכום: חופשת סקי היא אמנם חוויה ייחודית, אך חשוב לזכור שמעבר להנאה מדובר בפעילות גופנית שיש להתכונן אליה בהתאם למצב הגופני האישי. חוסר הקפדה, זלזול והתארגנות לקויה עלולים להביא להרעה במצב הבריאותי ולכן יש לוודא כי אתם מצוידים ומוכנים בצורה המיטבית - במיוחד אם אתם סובלים ממחלת הסוכרת.

ד"ר מריאנה ירון, רופאת ספורט, אנדוקרינולוגית וסוכרת במרכז DMC ובבית החולים איכילוב.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום