סוכרת: בחירה מתוקה

(0)
לדרג

המחקר הגדול ביותר שנעשה אי פעם במחלת הסוכרת מוכיח: נובומיקס משפר את איזון רמות הסוכר. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

כידוע, קיימות מספר משפחות של אינסולינים בהן נעשה שימוש בחולי סוכרת מסוג 1 ו-2. בין האינסולינים הבזאלים ארוכי הטווח והאינוסלינים הקצרים הניתנים בצמוד לארוחות, קיים גם הסוג המשלב את השניים המכונה אינסולין מעורב או מיקס.

לאחרונה הוצג מחקר גדול בכנס הסוכרת האמריקאי בשם IMPROVE. היה זה מחקר תצפיתי (המטופלים היו במעקב מבלי שנעשתה הקצאה ונקבע מראש טיפול ספציפי לכל חולה, אלא כל המשתתפים המשיכו באותו טיפול והיו מודעים לכך), בו השתתפו קרוב ל-58 אלף חולים מ-11 מדינות. מדובר במחקר התצפיתי הגדול ביותר שנערך עד כה בקרב חולי סוכרת ומטרתו היתה לבחון את הבטיחות והיעילות של טיפול באינסולין המעורב נובומיקס 30 בטיפול בחולי סוכרת מסוג 2.

המחקר תוכנן כך שהוא התמקד ועקב אחרי חולים שעברו לטיפול בנובומיקס 30, לאחר טיפול באינסולינים אחרים או כדורים.

לאחר שישה חודשי מעקב, החוקרים מצאו ירידה משמעותית ביותר של 2.6% ב-HbA1c (מדד רמת הסוכר הממוצעת בשלושת החודשים האחרונים), בעקבות המעבר לנובומיקס 30. בתום אותה תקופה, 72.4% ו-43.6% מהחולים הגיעו לרמות HbA1c של 7% ומטה ו-6.5% ומטה, בהתאמה (ערך המטרה המקובל בטיפול בחולי סוכרת הוא השגת HbA1c נמוך לפחות מ-7%).

שיעור אירועי היפוגליקמיה (ירידה ברמות הסוכר בגוף העלולה לגרום להתעלפויות ופגיעה בחולה) קלים וחמורים ירד לאחר שישה חודשי טיפול בנובומיקס 30.

הירידה באירועי היפוגקלימיה במשך כל היממה נצפתה בכל הקבוצות, פרט לקבוצת החולים שעברו לנובומיקס מטיפול מרובה זריקות אינסולין בזאלי/בולוס, בסיומו נצפתה ירידה באירועי היפוגליקמיה חמורים ולא קלים.

בסה"כ, חלה ירידה של 97% בשיעור אירועי היפוגליקמיה חמורים וירידה של 22% בשיעורי האירועים הקלים. החולים לא עלו במשקל ומינוני אינסולין היו דומים בתקופה שלפני המחקר ולאחר שישה חודשי טיפול.

מתוצאות אלו עולה גם שיפור משמעותי באיכות החיים של החולי - המדד הממוצע של שביעות הרצון של המטופלים מהטיפול עלתה מ-57.2 (מתוך 100) ל-74.5 עד תום המחקר.

החוקרים מציינים כי למרות הנטל העולמי של סוכרת וסיבוכיה הקשים, חולים רבים נותרים עדיין ללא טיפול או תחת טיפול שאינו יעיל עוד. מצבים אלו עשויים להחמיר סיבוכים ותחלואות נלוות. הוכחה לכך ניתן למצוא מהנתונים בתחילת מחקר IMPROVE, עם HbA1c ממוצע של 9.4%. כתוצאה מכך, חולים רבים פיתחו סיבוכים מאקרו-וסקולרים (27.5%) וסיבוכים מיקרו-וסקולרים (42.1%).

המחקר, בעל חשיבות ומשקל משמעותיים עקב גודלו העצום והיותו מחקר של ה"חיים האמיתיים", מלמד שנובומיקס 30 יכולה להיות דרך פשוטה ויעילה לטיפול באינסולין.

הסוכרת היא מחלה המתקדמת עם השנים, לכן יש צורך בהתאמת הטיפול כל הזמן. מהמחקר עולה כי ניתן לשפר את איזון רמות הסוכר ולצמצם את שיעור אירועי היפוגליקמיה בקרב חולים שאינם מאוזנים היטב תחת משטרי אינסולין אחרים, ע"י החלפה לטיפול הכולל נובומיקס 30.

המסקנה העיקרית היא כי למטופלים בכל סוגי האינסולין יש אפשרות נוחה ויעילה להשגת איזון עם פחות אירועי היפוגליקמיה.

מתוך הכנס השנתי ה-68 של American Diabetes Association. לתקציר המחקר - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום