קרדיולוגיה: מה חדש במחקר?

(0)
לדרג

איגוד הלב האמריקאי פרסם את עשרת המחקרים המובילים לשנת 2007 בתחום בריאות הלב. כל הגילויים החשובים בסקירה אחת

מאת: מערכת zap doctors

איגוד הלב האמריקאי (American Heart Association) דרג את עשרת המחקרים המובילים לשנת 2007. לדברי ד"ר דניאל ג'ונס, נשיא האיגוד, השיקול בבחירת המחקרים נעוץ בהבטחה שהם טומנים בחובם, בישימות קלינית מיידית או בבסיס להמשך מחקר. להלן דירוג המחקרים הבולטים של השנה האחרונה:

1. מחקר COURAGE מצא כי בחולים עם מחלה כלילית יציבה (חולי הלב בדרגה הקלה ביותר), טיפול תרופתי ראשוני מספק ואין תועלת בצנתור טיפולי.

2. מחקר HORIZONS מצא כי מתן תרופה המדללת דם (אנג'יומקס), שניתנת במהלך צנתור לחולים עם התקף לב חריף, מפחיתה את הסיכון לסבול מדימומים לאחר הצנתור ומפחיתה את הסיכון לתמותה ב-38%, יותר מאשר שילוב התרופות המקבילות הפרין פלוס מעכבי טסיות מקבוצת IIB/IIIa.

3. שני המחקרים TOHP I ,TOHP II, מצטרפים ל-10-15 שנות מעקב אחרי חולים המטופלים בדיאטה דלת נתרן. מחקרים אלה מוכיחים שדיאטה דלת נתרן, מפחיתה לא רק את הסיכון לסבול מלחץ דם גבוה אלא גם את הסיכון לחלות במחלה לבבית.

4. מחקר בנושא קושי באבחון יתר לחץ דם - בעיה הנמצאת בעליה עקב התפשטות מגפת השמנת-יתר ברחבי העולם. המחקר מציין כי האבחנה בילדים היא מורכבת ואפילו רופאי ילדים מיומנים מתקשים עם הקריטריונים לאבחנה.

5. מחקר גדול שבוצע ע"י האיגוד למחקר הגנום האנושי (genome association) זיהה את הרצף הגנטי המאפיין את מחלת טרשת העורקים.

6. מחקר נוסף שזיהה את הרצף הגנטי (המתויג בשםrs10757278-G) הקיים באחוז גבוה של חולים עם מחלת עורקים כלילית. זיהוי זה יכול לאפשר בעתיד לאתר אנשים בעלי הרצף הגנטי הנ"ל העלולים לחלות במחלת עורקים כלילית.

7. אחת הגישות המבטיחות לטיפול במחלות לב היא שימוש בתאי אב. מחקר שבוצע בעכברים בוגרים הראה סימנים מעודדים לשימוש אפשרי בתאי גזע של עכברים לטיפול במחלות לב.

8. קבוצת מחקר בשם SOS-Kanto פרסמה מחקר בנושא Cardiopulmonary Resuscitation. המחקר השווה חולים העוברים דום לב באמצע הרחוב ומקבלים טיפול במקום הכולל עיסוי בית החזה בשילוב הנשמה מפה לפה, לעומת חולים המקבלים טיפול של עיסוי בית החזה בלבד. התוצאה הראתה עדיפות חד-משמעית למתן עיסוי בית החזה בלבד. על סמך מחקר זה פורסמו הנחיות חדשות, לטיפול ע"י עוברי אורח, אשר עשויות להציל חיים.

9. קבוצת חוקרים מארה"ב בתחום צנתורי לב ביצעה מחקר הבודק את היתרון שבצמצום זמן הגעת חולה עם אוטם שריר הלב לטיפול מיידי בבית חולים. על פי המחקר, קיימת עדיפות לטפל בחולים אלה מהר ככל האפשר כטיפול ראשוני, גם באמצעים לא התערבותיים, בהשוואה לניודם לבית חולים מרוחק שבו יחידות צנתור.

10. מחקר התערבותי נוסף הוא מחקר של קבוצת חוקרים קנדיים שחיזק ממצאי מחקרים קודמים, בכך שמצא כי אין סיכון מוגבר בשימוש בתומכנים משחררי- תרופה, בהשוואה לתומכני מתכת. יתרה מכך, נמצאה ירידה משמעותית בסיכון להיווצרות חסימה באזור השתלת הסטנט. לדברי ד"ר דניאל ג'ונס, המסר העיקרי העולה מהמחקרים הנוגעים לצנתורים הוא כי הידע מתפתח כל הזמן, עם תשובות לשאלה מתי הזמן הטוב ביותר לבחור בטיפול בתומכן או בטיפולים תרופתיים, ומתי עדיף להשתמש בתומכנים משחררי-תרופה או בתומכני מתכת; המומחים מצפים לראות מחקרים רבים נוספים בנושאים אלה בשנים הקרובות.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה - הפורום הרשמי של האיגוד הקרדיולוגי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום