הורמון גדילה - סיכון לאירוע מוחי?

(0)
לדרג

לפי מחקר חדש, הטיפול הנפוץ לבעיות גדילה אצל ילדים, עלול להעלות את הסיכון לשבץ מוחי בקרב צעירים. ההמלצה: להמשיך לחקור ולהסביר למטופלים את הסכנות

מאת: ד"ר עמית עקירוב

תופעת לוואי מסוכנת? טיפול בהורמון גדילה בשל קומה נמוכה או חוסר הורמון גדילה בילדות, עלול להביא לעלייה בסיכון ארוך הטווח לאירועים מוחיים במבוגרים צעירים. מסקנה זו עולה ממחקר חדש שפורסם החודש בכתב העת Neurology.

בין השנים 2008-2010 אספו החוקרים מידע על ילדים עם קומה נמוכה או חוסר מבודד של הורמון גדילה מגורם לא-ידוע, שהחלו טיפול בהורמון גדילה בין השנים 1985 ל-1996.

החוקרים מדווחים על עלייה משמעותית בסיכון לאירועים מוחיים בקרב חולים שטופלו בהורמון גדילה בילדות. הסיכון המוגבר לאירועים מוחיים נבע בעיקר מעלייה משמעותית וניכרת בסיכון לאירוע מוחי המורגי (אירוע בעקבות דליפה של דם מכלי דם במוח), ובפרט "דימום תת-עכבישי", דימום לחלל הקיים בין קרומי המוח, שבו נמצאים כלי הדם המוחיים הגדולים.

"הנתונים מצביעים על קשר משמעותי בין אירוע מוחי המורגי לטיפול בהורמון גדילה בילדות עקב חסר מבודד של הורמון גדילה או קומה נמוכה בילדות", כותבים החוקרים. לדבריהם, יש להסביר לחולים ברחבי העולם, המטופלים בהורמון גדילה, על הסיכון המוגבר לאירועים מוחיים, וכן להשלים מחקרים נוספים להערכת הקשר הסיבתי האפשרי בין טיפול בהורמון גדילה לממצאים אלו.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון

בואו לדבר על זה בפורום אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום