חוות דעת שנייה הצילה תינוקת

(0)
לדרג

תינוקת אובחנה בשוגג עם ניוון שרירי מוחי מתקדם. פענוח נוסף של הבדיקה העלה כי היא סובלת מאפילפסיה. כיום התינוקת בריאה לאחר שהוסר המוקד האפילפטי מראשה

מאת: מערכת zap doctors

על חשיבותה של חוות דעת נוספת ניתן ללמוד מהמקרה הבא: יהב הנדרברג, תינוקת בת מספר חודשים, סבלה מפרכוסים ואובחנה במרכז רפואי בצפון כסובלת מאתרופיה מוחית קשה - ניוון מוחי מתקדם. הנוירולוגית שאבחנה את בדיקת MRI אמרה להוריה כי כל שנותר לעשות הוא להנעים את החודשים הספורים שנותרו לבתם לחיות. לאור אבחנה זו, יהב הועברה מיד לטיפול נמרץ כשהיא מורדמת ומונשמת.

במקביל לאבחון בבית החולים בצפון, שלחו הוריה את ממצאי בדיקת MRI למכון נוסף לפענוח אשר קבע כי הבדיקה תקינה. הנוירולוגית שפיענחה את הבדיקה בבית החולים בצפון היתה המומה, אך מיד הפנתה את יהב לאסף הרופא למרכז לאפילפסיה בילדים בניהולו של ד"ר אלי היימן.

מעת שהגיעה לאסף הרופא, התינוקת חוברה לוידיאו EEG, וד"ר היימן אישר שאכן קיים מוקד אפילפטי. מיד הוחלט על טיפול תרופתי, אולם ללא הצלחה מאחר שיהב סובלת מאפילפסיה עמידה לתרופות.

ניתוח להסרת המוקד האפילפטי

אחרי 3 חודשים בהם בוצעו בדיקות רבות נמצא המוקד האפילפטי, והוחלט כי בכדי להגיע לתוצאות מקסימאליות יש לנתח את התינוקת. מספר ימים לאחר מכן היא נותחה בבית החולים איכילוב. כיום, חודשיים לאחר הניתוח, יהב היא תינוקת בריאה, חייכנית ושמנמנה, מלאת שמחת חיים.

"בלי הצוות לא היינו מסוגלים לעבור את התקופה הזאת. זה כמו רכבת הרים עם כיסוי עיניים", אומרת ליאת, אמה של יהב.

ליאת ועופר, הוריה של יהב, מבקשים לחלוק את ניסיונם עם אחרים: "מחלקות ילדים בפריפריה לא יודעות להתמודד עם אפילפסיה/פרכוסים. לא חשוב מה היה ומי טעה, אבל כן חשוב לנו להביא למודעות את הנושא. יש הורים רבים שמתמודדים עם בעיות דומות ולא יודעים שיש פתרון.

"כל מה שאנו יכולים לומר זה שהצילו לנו את הילדה, ואין בפינו מספיק מילים שיכולות להודות על כך".

בואו לדבר על זה בפורום נוירולוגית ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום