השילוב המושלם אשר שומר על הלב

(0)
לדרג

טיפול במחלות לב: תרופת "פלויקס" בשילוב עם אספירין

מאת: טיפול במחלות לב: תרופת "פלויקס" בשילוב עם אספירין

מחלות לב הן גורם התמותה מספר 1 בעולם, בארה"ב בלבד לוקים בלבם מיליון וחצי איש מדי שנה. לאחרונה אישר משרד הבריאות אינדיקציה חדשה לטיפול במחלות לב כלילית: מתן משולב של אספירין ופלויקס למשך חודש עד שנה מיום האירוע. זאת לעומת הטיפול שהיה מאושר עד כה רק עבור אנשים הרגישים לאספירין. האישור שנתקבל מציב את ישראל בקו אחד עם ארה"ב ואירופה, שם מאושרת אינדיקציה זו כבר למעלה משנה.

במחקר CURE נמצא לאחרונה כי השפעת מתן פלויקס בשילוב עם אספירין בקרב חולים אשר עברו התקף לב, הפחית את הסיכון למוות או לשבץ מוחי או אירוע לבבי ב- 20 אחוז. בקרב חולים אשר עברו צנתור וקיבלו טיפול משולב היתה ירידה של 31 אחוז בשכיחות מקרי שבץ מוחי, אירוע לבבי, או מוות, לעומת הטיפול באספירין בלבד שהיה מקובל עד כה.

"השילוב בין אספירין לפלויקס הוא שילוב מנצח ומציל חיים," טוען ד"ר מיקי שכטר, קרדיולוג, מנהל המחלקה למחקרים קליניים בתל-השומר. "נתוני פלויקס בהפחתת התקפי לב מאוד מרשימים, אין טיפול כמו פלויקס והמטופלים כיום רוצים את הטוב ביותר," מוסיף ד"ר שכטר.

פלויקס מבוססת על רכיבים אשר מונעים יצירת קרישי דם. פלויקס היא תרופה מהדור החדש ונועדה לסייע במניעת אירועים איסכמיים (אי-ספיקת דם באיבר) כדוגמת שבץ מוחי ואירועי לב כתוצאה מחסימת כלי-דם. התרופה פותחה על-ידי חברת Sanofi-Synthelabo בשיתוף עם חברת BMS. התרופה משווקת ב- 65 מדינות ברחבי העולם ובישראל כלולה בסל התרופות ונמצאת בכל הקופות מזה שלוש שנים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום