10 הגדולים: המחלות הכי יקרות והכי נפוצות במקום העבודה

(0)
לדרג

"לא אגיע היום" ארבע מילים פשוטות, מה זה עושה לנו, מה זה עושה למעסיק, ומה הקשר בין מקום העבודה למחלה

מאת: הצטננות, כאב גרון וכאבי אוזניים הן המחלות ששולחות אותנו הכי הרבה לרופא, אולם מחלת לב היא המחלה היקרה ביותר המשפיעה על מקום העבודה. כמה זה עולה לנו

מחקר חדש בארה"ב, שבדק תביעות הביטוח רפואי של מעבידים גדולים, חושף את המחלות היקרות ביותר כמו גם את המחלות הנפוצות ביותר במקום העבודה. המחקר הקיף 61 מעבידים גדולים, המייצגים ארבעה מיליון עובדים, בשמונה סוגי עבודה עיקריים. ממצאי המחקר, שבוצע על ידי מד-סט ומומן בידי Schering Plough Corporation, יוצגו החודש בכנס רפואי בחסות המכון לניהול בריאות ופריון עבודה (Health and Productivity Management - IHPM) בארה"ב.

מתוצאות המחקר עולה כי מחלות לב, ללא ביצוע ניתוח מעקפים, עומד בראש רשימת עשרת המחלות היקרות ביותר. במקום השני ברשימת ה-"יקרים" נמצאות מחלות הקיבה והמעיים ואחריהן לחץ דם גבוה, לידה ושיגרון.

את רשימת המחלות הנפוצות מובילים כאבי אוזניים, אף וגרון והן השפיעו על 15 אחוזים מהחולים שהשתתפו במחקר. במקום השני נמצאת מחלת הסינוסיטיס ואחריהן מחלות העור השונות, לחץ דם גבוה ודלקות גרון.

המחקר גם גילה הבדלים משמעותיים בין סוגי מקומות העבודה השונים. כך למשל התברר כי מחלת סרטן השד, נמצאת במקום השלישי של רשימת המחלות היקרות במקומות עבודה העוסקים במכירות, אולם לא מופיעה בכלל בעשרת המחלות היקרות של מקומות עבודה העוסקים בייצור. כאבי גב, למשל, הן במקום השלישי לעובדי מדינה אבל רק במקום התשיעי אצל עובדים העוסקים בשירות.

"אנחנו מוציאים את המידע החוצה ומקווים שהוא יגרום למעבידים לחשוב", מסביר שון סאליבן, נשיא החברה שביצעה את המחקר, בראיון לחדשות רויטרס, "הנתונים מראים כי המעבידים צריכים לערוך בקרת מחלות בהתאם לסוג העבודה, שלא לדבר על מקום העבודה".

מחלות לב הן המחלות היקרות ביותר בעלות כוללת, אולם מחלות של כיס המרה, הנמצאת במקום התשיעי של המחלות היקרות בכל סוגי העבודה, היא המחלה היקרה ביותר בהסתכלות על החולה הבודד. כלומר, יש יותר חולי לב ולכן זו המחלה היקרה ביותר בסך הכל, אולם הטיפול במחלות כיס המרה עולה יותר מהטיפול בחולה לב.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום