כאבי ראש

(0)
לדרג

מאת: מערכת doctors

בחברה המערבית, מכת כאבי הראש תוקפת 90 אחוז מכלל האוכלוסייה. עובדה זו אין בה בכדי להקל על הסובלים ולהפחית מכאבם, במיוחד אם מדובר בכאבי ראש טורדניים כגון מיגרנה שמאפייניה הם הפרעות בראייה ובחילות.

לכאבי הראש סיבות רבות, גופניות ונפשיות. אחת הסיבות הגופניות הנפוצות היא אורטופדית: לחצים שונים בתוך עמוד השדרה מטפסים ועולים עד החוליה הראשונה והשנייה שלפני הגולגולת, ומכיוון שהראש חייב להיות מאוזן, אין ללחצים אלה לאן להעביר את המתחים, ואז הם מוקרנים אל המוח.


קבוצה אחרת של כאבי ראש קשורה למערכת העיכול. פעילות מעיים לא סדירה ועיכול לא תקין עשויים לגרום כאבי ראש. יש הסובלים מכאבי ראש בשל ליקויים בראייה. הם מרכיבים משקפיים שאינן מתאימות להם והתוצאה היא כאבי ראש. ויש כאבי ראש כרוניים. כאבים אלה מתמקדים בדרך כלל בעקשנות מרגיזה באזור המצח, מעל העיניים, במרכז הפנים ובשורש האף. יש הסובלים מכאבי ראש בשל לחץ דם גבוה או נמוך. יש הסובלים מרגישות לחומרים שאיתם הם באים במגע. אצל אנשים רבים קיימת רגישות לריחות של צבעים או לחומרים כימיים מסוימים.

יש מי שקיבל אי פעם מכה בראש ומאז הוא רגיש לשמש וסובל מכאבי ראש, או אדם שיש לו רסיסים מתכתיים בראש. יש אנשים הלוחצים ומצמידים את הלסתות בלילה וגם ביום. הם חורקים בשיניים, יוצרים כיווץ בשרירי הצדעיים וזה מתבטא כאב ראש. יש נשים הנתקפות כאבי ראש עם הופעת המחזור. הסיבה היא הורמונאלית תקופתית וההוכחה לכך היא שעם גמר הווסת הם נעלמים כלא היו. לכאב זה ניתן למצוא מזור ברפואה המסורתית בתרופות שבהן השתמשו במשך שלוש מאות שנים וכעת הן זוכות להכרה מדעית.

עצות

קליפת תפוחי אדמה הנאכלת טרייה מקלה על כאבי מיגרנה.
מניחים בצל חצי מבושל על בורה והיא נמוגה אט אט.
הזלפת טיפת שמן בצלצלים על שן כואבת מקלה על הכאב.
הנחת תפוח אדמה לא מבושל, מקולף ורחוץ,מקל על כוויות.
שמן זית חמים משחרר שעווה בתוך האוזן- יש לזלל מעט
שמן זית מחומם בתוך האוזן ולכסות בצמר גפן, כך גם שמן שקדים.
מריחת דבש נוזלי על פצעים עוזרת לריפויים.
גרגרי צמח הערער הנאכלים בקביעות מדי יום, עוזרים להקל על כאבי שגרון ומפרקים.
מניחים עלי כרוב מחוממים על נקע ועוטפים בתחבושת.
עיסוי הקרקפת בשמן רוזמרין מסייע להרגעת כאבי ראש.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום