שפעת החזירים: ממצב אנוש לשיקום

(0)
לדרג

גבר בן 38 שחלה בשפעת החזירים והיה במצב אנוש, ניצל בזכות חיבור למכשיר ECMO לתמיכה במערכת הנשימה. החולה מונשם, מצבו יציב

מאת: מערכת zap doctors

שיפור ניכר במצבו של גבר בן 38, שהיה במצב אנוש בשל כשל נשימתי שנגרם בעקבות שפעת החזירים: לפני כ-3 שבועות נסע צוות של המערך לניתוחי לב חזה בביה"ח בילינסון, שכלל את ד"ר בנימין מדליון, מנהל היחידה להשתלות לב-ריאה וד"ר פיליפ בידרמן, מנהל היחידה לטיפול נמרץ, לביה"ח שערי צדק על מנת לחבר את החולה האנוש למכונת ECMO (מכשיר התומך במערכת נשימה שאינה מתפקדת), במטרה לסייע לריאותיו להתאושש ובכך להציל את חייו. לאחר החיבור המורכב למכשיר, הועבר החולה ליחידה לטיפול נמרץ במערך ניתוחי לב חזה בבילינסון.

לפני מספר ימים נראו סימני התאוששות, שאפשרו לגמול את החולה מהמכונה. החולה הועבר לביה"ח שערי צדק להמשך שיקום, הוא מונשם, במצב יציב.

מכשיר מציל חיים

זהו המקרה הראשון של חולה שהיה במצב אנוש כתוצאה משפעת חזירים והתאושש לאחר טיפול ב-ECMO. מהנהלת ביה"ח צוין כי חיבור למכשיר ECMO בשלבים מוקדמים של אי ספיקה נשימתית, שנגרמה משפעת חזירים, מעלה את סיכויי ההחלמה, כדוגמת מקרה זה.

"החולה היה במצב בו לא ניתן היה להנשים אותו בשום אמצעי מלבד מכונת ה-ECMO", אומר ד"ר מדליון. בביה"ח שערי צדק זיהו את הצורך המיידי בחיבור למכשיר להצלת חייו ומכיוון שביה"ח בילינסון הוא המרכז בעל הניסיון הרב ביותר בטיפול במערכות מסוג זה, הם פנו אלינו בבקשה לחברו. בשל מצבו הקשה, לא ניתן היה להעבירו לבילינסון ונאלצנו לנסוע לשערי צדק לביצוע החיבור למכשיר. מניסיוננו, משך הזמן שאדם יכול לשרוד מחובר למכשיר ECMO הוא מוגבל. למרבה שמחתנו, החולה החל להראות סימני התאוששות ונגמל בהצלחה מהמכשיר".

בואו לדבר על זה בפורום שפעת החזירים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום