טיפול השיניים כמעט הסתיים במוות

(0)
לדרג

טיפול מסוכן: תושב חיפה כמעט מת מאיבוד דם, לאחר שרופא השיניים שאינו כירורג קדח לו שתל בלסת ופגע בעורק הצוואר

מאת: מערכת zap doctors

כבר יותר מ-40 שנה שחיים, תושב חיפה בן 65, קודח בכבישי הצפון ובישראל. חיים הינו קבלן חיפאי ידוע לעבודות עפר, אולם הוא לא האמין שבפעם היחידה שמישהו יקדח לו בגוף זה יסתיים אצלו כמעט במוות.

"שנים שאני מנסה להימלט מטיפולי שיניים", מספר חיים. "אני לא סובל שמישהו קודח או נוגע לי בגוף, אבל מצב השיניים והפה שלי אילצו אותי לטפל, אחרת לא היה לי במה לאכול. בלית ברירה פנינו לרופא שיניים ידוע ומוכר בחיפה שבנה לי תוכנית שיקומית לפה". התוכנית שקיבל חיים מרופא השיניים החיפאי בעלות של עשרות אלפי שקלים כללה הרמת סינוס, השתלת עצם, עקירות של השיניים עם השמת תותבות זמניות ולוח זמנים מפורט לביצוע הטיפול.

סיבוכים לאחר הטיפול

"בסוף השבוע ניגשתי עם אשתי לרופא השיניים לטיפול, שכלל החדרה של שני שתלים חדשים ללסת התחתונה", מספר חיים. "השתילו לי את השתל הראשון ואחרי כמה דקות את השתל השני, ובשעה חמש עזבתי את המרפאה". מיד כשהגיע הביתה החל מצבו של חיים להידרדר. הלשון עלתה לו למעלה, התנפחה וסתמה לו את הפה והגרון. "הרגשתי שאני נחנק ועומד למות כל רגע", הוא מספר.

אשתו של חיים העבירה אותו במהירות לחדר המיון בבית החולים כרמל. שם זיהו דימום מאסיבי של הלשון ברצפת הפה ודימום באזור הצוואר. צוות חדר המיון הזעיק מהבית בדחיפות את מנהל יחידת הפה והלסת של בית החולים כרמל, ד"ר גוסטבו מואיגר.

ד"ר מואיגר שהגיע במהירות זיהה כי מדובר בפגיעה קשה באחד מעורקי רצפת הפה, שהוא חלק מהעורק הראשי של הצוואר וזאת כתוצאה ישירה מביצוע השתל על-ידי רופא השיניים, והבהיל את חיים בדחיפות לחדר הניתוח. "מרגע ההגעה של החולה לחדר הניתוח ביצענו בו מיד הנשמה דחופה וביצענו ניתוח בחלל הפה על מנת לזהות ולקשור את העורק הנפגע", אומר ד"ר מואיגר. "בניתוח הגענו לכלי הדם הקרוע ועצרנו את הדימום. הזיהוי והטיפול המהיר בהחלט הצילו את חיו של חיים. אם הוא היה נשאר וממשיך לאבד דם בבית, הוא היה בסכנת חיים אמיתית
וספק אם ניתן היה להציל אותו".

"הבעיה המרכזית במקרה של חיים היא הביצוע של טיפול הכירורגי המורכב של החדרת שתלים ללסתות על-ידי רופא שיניים שאינו כירורג פה ולסת", מדגיש ד"ר מואיגר. "אנחנו נתקלים ומתקנים לא מעט סיבוכים של רופאי שיניים שמבצעים טיפולים כירורגיים במטופלים, כשהחולים אינם מודעים כי את הטיפול בהם עדיף שיבצע כירורג פה ולסת מומחה ולא רופא שיניים. רק כירורג מומחה לפה ולסת מודע לכל הסיבוכים והסכנות שעלולות להופיע במקרה של השתלת שיניים".

חיים יצא כעת מכלל סכנה, הוא מתאושש בבית החולים ובקרוב יחזור לביתו.

בואו לדבר על זה בפורום טיפולי שיניים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום