נעולים בנעליים

(0)
לדרג

סקר חדש מגלה נתון מפתיע: למרות הטמפרטורות הגבוהות והלחות, 58% מהישראלים מעדיפים להתהלך בנעליים סגורות גם בקיץ

מאת: מערכת zap doctors

העונה החמה גורמת לישראלים להתערטל ולחשוף את גופם רק עד מידה מסוימת. סקר שיזמה חברת התרופות המובילה "נובארטיס", יצרנית "למיסיל" לטיפול בפטרת כף הרגל, מגלה נתון מפתיע: 58% מהישראלים מעדיפים להתהלך בנעליים סגורות גם בקיץ. ההעדפה לנעליים סגורות בולטת יותר בקרב גברים: 79% מהרגליים הגבריות מסתגרות, מסתבר, בתוך נעליים, יותר מפי שניים משיעור הרגליים הנשיות (38%).

הסקר נערך על-ידי מכון "שילוב" למחקרי שוק ותכנון אסטרטגי והקיף 502 נשאלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הישראלית הבוגרת.

המתנזרים מסנדלים ומנעליים פתוחות סיפקו מגוון נימוקים להעדפתם: התאמה לסגנון הלבוש האישי (25%), בטיחות במקום העבודה (16%), קור מהמזגן (3%), וגם בושה במראה כפות הרגליים (1%). 2% נימקו את העדפתם בכך שהם סובלים מפטרת או מבעיות עור אחרות בכפות הרגליים. נימוק זה מעיד על בורות מסוימת: הליכה בנעליים סגורות ולא מאווררות, בשילוב עם הזעה מרובה וטמפרטורות חמות, היא דווקא מתכון כמעט בטוח להתפתחות זיהומים בכף הרגל.

מן הסקר עולה מגמה מעניינת: הנטייה לנעליים סגורות בימות הקיץ החמים עולה ככל שהגיל נמוך יותר: 36% בלבד מבני ה-60 ומעלה מתנזרים מסנדלים, לעומת 51% מבני ה-50 פלוס, 59% מבני ה-40 פלוס ו-66% מבני ה-30 פלוס. השימוש הגבוה ביותר בנעליים סגורות נרשם בקרב בני ה-18-22 - 68%, אם כי ייתכן כי נתון זה מושפע מהשירות בצבא, שלא מאפשר הליכה בסנדלים.

"נעליים סגורות הן חממה נהדרת להתפתחות פטריות בכף הרגל", מזהיר הפודיאטור (מומחה לכף הרגל) דניאל וייס. "אם לא מטפלים בה כראוי, היא עלולה להתפשט גם ליתר חלקי הגוף ובמקרה הגרוע יותר לגרום להופעת מחלת עור קשה הידועה כ"שושנה", העלולה להסתיים אפילו במוות.

איך ניתן להימנע מהבעיה?

יש להעדיף גרביים מחומרים טבעיים כמו כותנה, שמסייעים להתנדפות הזיעה, על פני גרביים מחומרים סינתטיים.

מומלץ לנעול סנדלים ונעליים עם סוליית עור.

אין לנעול נעליים של אדם אחר וכמובן לא לקנות נעליים יד שנייה.

בבריכה, במלתחות ובמקלחות ציבוריות יש להקפיד להתהלך עם כפכפים או סנדלים - ובשום פנים ואופן לא יחפים.

בכל טיפול פדיקור, כדאי לוודא מראש שכלי הטיפול עוברים סטריליזציה בין טיפול אחד למשנהו.

חובה להקפיד על רחיצה יומיומית של כפות הרגליים.

יש לנגב היטב את כפות הרגליים אחרי הרחצה.

כדאי להקפיד להשתמש תמיד במגבת אישית לרגליים - אפילו בחוג המשפחה.

חשוב לשטוף את המקלחת לפני השימוש (וגם אחרי, לטובת המשתמשים הבאים).

בכל מקרה שבו מורחים על כף הרגל קרם טיפוח כלשהו, יש לדאוג להספיגו היטב בעור. "שאריות של קרם בין הבהונות הן מצע לח אידיאלי להתפתחות פטרייה", מבהיר וייס.

^^איך מטפלים בפטרת כף הרגל?^^

הטיפול המומלץ לפטרת כף הרגל הוא מריחה יומיומית של "למיסיל", תכשיר שקוטל את הפטרייה בשבוע אחד בלבד ואף נמכר ללא מרשם רופא. "יתר המשחות בשוק", אומר וייס, "כרוכות במריחה של מספר שבועות. בנוסף הן רק מרעיבות ומעכבות את הגידול של הפטריות, ולכן לא מונעות את הישנותה. לאחר סיום הטיפול בתכשיר, יש להיצמד לכללי המנע וההיגיינה ולדאוג לאוורר את כף הרגל ככל האפשר".

בואו לדבר על זה בפורום כף רגל ופצעים קשים לריפוי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום