צרכנות רפואית מס' 71

(0)
לדרג

בקבוקונים נגד אלרגיה, מחשבים שמחזירים עיניים עצלות לפוקוס, גזים שמרפאים רגליים ודיילות שמחלקות קונדומים - כל מה שחדש

מאת: מערכת zap doctors
מחלות חורף: טיפול בשיטת NAET

עיקר מחלות החורף קשורות במשתנים עונתיים ובהתנהגות האנושית הנובעת מכך. במזג אוויר קר וגשום קיימת נטייה טבעית להסתגרות בחללים סגורים. נטייה זו היא הגורם העיקרי למחלות המדבקות האופייניות לחורף. אם כדי להידבק בנזלת או בשפעת יש צורך במגע עם הפרשות גוף ואפילו מעט רוק המותז מפיו של חולה המשתעל, ברור כי שהייה באזור סגור מאפשרת למחלה להתפרץ ולהתפשט.

בעזרת שיטת NAET (Nambudripads Allergy Elimination Techniques), המיושמת בישראל על ידי ד"ר איל טורפז ובתו, ד"ר שחר טורפז-רוזנברג, ניתן לאבחן רגישויות תורשתיות ונרכשות, הגורמות לתופעות אלרגיות שונות ולמחלות שמפתחים במהלך החיים. השיטה משתמשת בבדיקת התנגדות שרירית, MRT, תוך חשיפת הגוף לאלרגנים שונים, המצויים בבקבוקוני זכוכית קטנטנים.

הטיפול מפחית את הרגישות לאלרגנים בעת חשיפת המטופל לגורמי הרגישות המגוונים. לחיצות ממוקדות משני צידי עמוד השדרה משחררות חסימות אנרגיה וגורמות לה לזרום, בה בשעה שהמטופל אוחז בידו בקבוקון המכיל חומר המזיק לו.

לאחר מכן, מתבצעת המתנה מבוקרת של כ- 20 דקות, והמטופל משוחרר לביתו עם הוראות דיאטת הימנעות מחומר הטיפול ל- 25 שעות.

הבדיקות והטיפולים המיוחדים למחלות החורף הינם: בדיקה והפחתת רגישות לחיידקים ולוירוסים, הקשורים במחלות הנפוצות בחורף, כמו נגיפי שפעת שונים; חיידקים שונים, הפוגעים בחורף בעיקר במערכת הנשימה והלימפה. כמו כן, נבדקת רגישות המטופל לחומר החיסון המקובל.

במידה וקיימת רגישות לחומר החיסון, מתבצע טיפול על מנת שאדם המעוניין בחיסון יוכל לקבלו, ללא תופעות לוואי קשות.

לחצו כאן למידע נוסף.

טכנולוגיה חדשנית לטיפול בעין עצלה

בימים אלה מושקת בישראל, ברשת עיניים - המרכז הרפואי בבעלות ד"ר שמואל לוינגר, טכנולוגיה טיפולית חדשנית, לא פולשנית, לטיפול בתופעת העין העצלה במבוגרים ובילדים מגיל 9. הטכנולוגיה מאפשרת שיפור של הראייה באמצעות אימון המוח בתרגול המפצה על לקות הראייה. הטכנולוגיה, הנקראת נוירויז'ן, כוללת אימון ותרגול באמצעות תוכנת מחשב מיוחדת שיוצרת תהליך למידה נוירולוגי, המאפשר למוח לעבד תמונה לא ממוקדת המועברות אליו מהעין העצלה לכדי תמונה חדות.

במטרה לאמן את המוח מתקיים תהליך אימון באמצעות 40 -30 טיפולים פעמיים בשבוע. הטיפול באורך 30 דקות מתבצע מול המחשב, בתחילה בקליניקה ובהמשך בבית המטופל. הנתונים המתקבלים מהמטופל במהלך התרגול, מועברים באמצעות האינטרנט מהמחשב הביתי אל מחשב האם הממוקם בסינגפור ועוברים ניתוח ועיבוד און ליין, המאפשר את קביעת מהלך התרגול הבא באופן שבו כל מטופל ומטופל ברחבי העולם, מקבל באמצעות המחשב המרכזי תוכנית טיפול אישית בהתאם לקצב ההתקדמות האישי.

הטכנולוגיה פותחה על בסיס מחקרים קליניים שנערכו במשך למעלה משני עשורים. ב-5 שנים האחרונות הניסויים הניבו הצלחה קלינית ותוצאותיהם גבוהות מ-80%. הטכנולוגיה מאושרת ע"י ה- FDA האמריקאי וה-CE Mark האירופאי.

^^על העין העצלה^^

בעיית העין העצלה (אמבליופיה) היא מצב בו עין בריאה ותקינה אינה מגיעה לחדות ראיה מספקת גם באמצעות משקפיים או עדשות מגע. הגורמים לעין עצלה הם פזילה או בעיה רפואית בעין, הגורמת לכך שאיכות הראיה לקויה עקב בעיית התפתחות בתקופה הקריטית של שנות החיים הראשונות. בתקופה זו מערכת העצבים מגיבה לגירויים ולכן טיפול בעין עצלה עד גיל 7 יעיל ביותר ומתבצע בעיקר על ידי כיסוי העין הטובה.

לחזור לעמוד על הרגליים

מכשיר חדש לטיפול בפצעים קשיי ריפוי בכף הרגל הוכנס לאחרונה לשימוש במסגרת השירות לכף רגל סוכרתית בניהולו של ד"ר אלחנן לוגר במחלקה האורתופדית במרכז הרפואי תל אביב.

7% מכלל האוכלוסיה סובלת מסוכרת, ומתוכם 29-30% צפויים לסבול מכף רגל סוכרתית, כלומר רגל שנפגעה כתוצאה מסיבוכים שמקורם בפגיעה בכלי הדם הקטנים והבינוניים בגוף. אותה פגיעה גורמת להאטת זרימת הדם לכפות הרגליים ועלולה להביא להידרדרות במצב החולה, החל מפצעים כרוניים, דרך זיהומים, דלקות ונמקים וכלה בתמותה. במקרים רבים לא קיים מנוס אלא לכרות את אצבעות הרגליים, או את כף הרגל בשלמותה, ולעיתים את הרגל מהברך ומטה. למעשה, כ-55% מכלל קטיעות הגפיים בישראל, שלא כתוצאה מפציעה - מקורם בסוכרת.

במסגרת השירות החדש לטיפול בכף רגל סוכרתית במרכז הרפואי תל-אביב , מבוצעים טיפולים בפצעים קשיי ריפוי בכף רגל סוכרתית, שנועדו לצמצם את היקף הכריתות. הטיפול מתבצע באמצעות מכשיר ה-OZOTER 101 היוצר סביבה מבוקרת של אוזון (O3) באזור הפצע. גז האוזון, הידוע בעיקר כמזהם אוויר וכגז הממתן את קרינת ה-UV אל כדור הארץ, הינו במקביל בעל סגולות ריפוי נדירות, בשל תכונות אלו. לאוזון יתרונות על פני טיפול אנטיביוטי, בהיותו חדיר לרקמות, ולכן עשוי לנטרל גם חיידקים אנארוביים כמו Clostridium או Streptococci - בעיקר אלה השוכנים בשכבות עור עמוקות וגורמים לריקבון, אליהם תרופות אנטיביוטיות אינן מגיעות, כמו כן, הוא בעל טווח פעולה רחב יותר מאשר כל אנטיביוטיקה ספציפית, ולא ניתן לפתח עמידות נגדו עקב פעולתו על טווח רחב של מנגנונים ביוכימיים.

בנוסף לאפקט האנטי-בקטריאלי, מזרז האוזון את תהליך ההחלמה של הפצעים באמצעות שלושה מנגנונים נוספים: הוא מגביר את זרימת הדם באזור הפגוע על-ידי הרחבת כלי הדם, מעלה את רמת החמצן באזור הפגוע באופן ישיר, ומגביר את פעילותה של מערכת החיסון. על מנת לנטרל את השפעותיו השליליות של האוזון, מייצר המכשיר כאמור אוזון בכמות מבוקרת ונעזר במנגנונים המונעים דליפת הגז אל אוויר החדר.המכשיר מופעל תחת תקני בטיחות מחמירים ובאישור משרד הבריאות, ומבטיח אחוזי ריפוי גבוהים בטיפול בכפות רגליים סוכרתיות.

בדיקות איידס חינם בקמפוס אוניברסיטת תל אביב

אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב תקיים יום מודעות לאיידס, במסגרת יום האיידס הבינלאומי שיחול השנה ב- 1 לדצמבר 2006. במסגרת הפעילות, עשרות אלפי הסטודנטים באוניברסיטה יוזמנו לקבל קונדום מתנה ולבצע בדיקת איידס בחינם בנקודות מיוחדות שיוקמו באוניברסיטה.

הפעילות תתקיים בין התאריכים 3.12 ועד ה- 6.12 .


בואו לדבר על זה בפורום רפואה משלימה, בפורום סוכרת ובפורום סקסולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום