על הפורום - טיפולים משלימים בסרטן

(0)
לדרג

מכתב פתיחה

ביום שלישי, 17 במאי 2005 הופיעה ידיעה שפורסמה בכל מהדורות החדשות וגם בעמוד הראשון של כל העיתונים בארצות הברית: בכנס השנתי הבינלאומי של האונקולוגים (ASCO) בהשתתפות כ- 25,000 אונקולוגים מכל העולם, שנערך באורלנדו פלורידה, הוצגו תוצאות של מחקר מדעי המוכיחות כי אצל נשים עם סרטן שד השומרות על דיאטה דלת שומן, יש הפחתה של 24% בסיכויי ההישנות של המחלה בהשוואה לנשים הממשיכות בתזונה הרגילה (1)

מחקר זה מוכיח כי ההנחה הנהוגה בקרב רופאים אונקולוגים, כי דיאטה בלבד איננה יכולה להשפיע על מהלך מחלת הסרטן, בהחלט לא נכונה. לו היה מדובר בתרופה המפחיתה את סיכויי ההישנות של סרטן השד ב 24% עם חברת תרופות בינלאומית העומדת מאחוריה, היה מתקיים פסטיבל תקשורתי ולחץ בלתי פוסק לכלול אותה בסל הבריאות. זאת גם אם התרופה הייתה יקרה מאד ורעילה מאד.

העובדה שבעזרת דיאטה בלבד ניתן להשיג ריפוי של חולות סרטן שד רבות עברה בארץ כמעט ללא תשומת לב, ומפגישותיי עם נשים שחלו בסרטן השד בחצי השנה האחרונה, לא התרשמתי מכך שהן מקבלות יעוץ מיוחד בנושא של דיאטה דלת שומן.

כמנהל מכון אונקולוגי בבית חולים המטפל בחולי סרטן רבים נתקלתי לעיתים קרובות בחולים שהיו במצב כללי מצוין אך סיימו לקבל את כל ארסנל התרופות הכימותרפיות וההקרנות שהרפואה הקונבנציונלית יכולה הייתה להציע להם. מצב זה הביא אותי לחפש אמצעים נוספים לעזור לחולי סרטן. לכן התחלתי בהדרגה להתעניין, להשתלם ולהתעדכן בשיטות השונות של הרפואה המשלימה בנוגע למחלת הסרטן. נסעתי פעמים רבות לחו"ל להשתלמויות, לקורסים, לכינוסים וכיוצא באלה כדי ללמוד את המגוון הרחב של שיטות הטיפול בסרטן על-פי הרפואה המשלימה. את הידע הזה אני מרכז במרכז רפואי "ניו-הופ" שם ניתנים טיפולים בהיפרתרמיה וברפואה משלימה לחולי סרטן.

לפני מספר שנים חליתי בעצמי במחלת הסרטן ושילבתי טיפולים קונבנציונלים עם היפרתרמיה ורפואה משלימה בהצלחה רבה. לכן כיום אני יכול להסתכל על מחלת הסרטן מ 3 זוויות: כרופא קונבנציונלי, כרופא המטפל בשיטות של רפואה משלימה וכחולה סרטן.

לאחרונה גם פרסמתי ספר בשם "תעצרו את הסרטן-אני רוצה לרדת" בו אספתי את המידע הרב שהצטבר בידי בנושאים של רפואה משלימה בסרטן, מידע המגובה במאמרים רפואיים ובמחקרים רפואיים דבר המדגיש כי לטיפולים אלה רקע מדעי נרחב.

אני מקווה שבפורום הזה תינתן לי אפשרות לעזור לחולי סרטן לגלות דרכי טיפול נוספות למחלתם, טיפולים אותם ניתן לתת במקביל לטיפולים הניתנים בבית החולים. הטיפולים ברפואה משלימה מיועדים לחולי סרטן בכל שלבי המחלה, החל מזמן האבחנה (ולא רק בשלבים המאוחרים), ומטרתם לשפר את המצב הכללי של החולה, לשפר את התפקוד של מערכת החיסון, לשפר את יעילות הטיפולים הקונבנציונלים, להפחית את תופעות הלוואי והנזקים הנגרמים מהטיפולים הקונבנציונליים, לטפל בסימפטומים הנגרמים על ידי המחלה ולהאריך את תוחלת החיים של החולים. כל זאת כמעט ללא כל תופעות לוואי.

(1) Proc. ASCO 2005: Abs 10

לאתר הבית של ד"ר ברנר: www.drbrennerjoseph.com

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום