צרכנות רפואית - מדור מס' 28

(0)
לדרג

ראייה טובה, שנת לילה משופרת, גב חזק - הריון ולידה תקינים, הנקה בריאה - מה עוד צריך האדם?

רואים חד וחלק

מהי אסטיגמציה: אסטיגמציה ( צילינדר) הינה ליקוי ראיה נפוץ הנגרם מכך שמבנה העין איננו עגול ולחלק הקדמי של העין (הקרנית) יש צורה אובלית, כצורת ביצה ולא עגולה כמו כדורגל. בעקבות כך קרני האור אינן עוברות מיקוד מדוייק בחלק האחורי של העין והראיה מטושטשת ומעוותת, "לא- בפוקוס". אי טיפול באסטיגמציה, אפילו ברמה נמוכה, עלול לגרום לתופעות כמו כאבי ראש, תחושת מאמץ בעיניים ועייפות.
עדשות לאסטיגמציה ACUVUE® ADVANCE for Astigmatism כוללות שיטת ייצוב מהירה וחדשנית, הרותמת את הלחצים הטבעיים הנוצרים בעין בעת פעולת המצמוץ, על מנת לאזן את העדשה במקומה ולהחזירה במהירות למקומה, במקרים בהם היא זזה אל מחוץ למרכז העין. מנגנון זה מעניק לאנשים עם אסטיגמציה איכות ראייה חדה ונוחה ויציבות במשך כל שעות היום. העדשות החדשות כוללות גם את טכנולוגיית HYDRACLEAR הבלעדית לג'ונסון & ג'ונסון, והמשלבת גורם לחות פנימי עשיר בחמצן (97% ) עם מרכיב עתיר לחות, המעניק לעדשות מגע לח ורך המאפשר נוחות גבוהה לאורך שעות הרכבה ארוכות.
רוב עדשות המגע הרכות הזמינות כיום לאנשים עם אסטיגמציה, , נוטות להחליק ממקומן עם תנועות העפעפיים, עובדה, הגורמת למרכיבים אותן לחוות טשטוש / ערפול או שינויים בראייה.
"כמעט כל סוגי האסטיגמציה ניתנים לתיקון אופטי," מסביר פיליפ פיין, אופטומטריסט, מרצה בכיר ומרכז תחום עדשות המגע במחלקה לאופטומטריה במכללת הדסה, ירושלים, המתמחה בעדשות מגע."בדיקה אופטומטרית או רפואית כוללת בדיקות, שנועדו לאבחן את חומרת האסטיגמטציה ואת תיקון הראייה הדרוש."

העדשות זמינות במספרים : (6+) ועד (6-) בשלושה צילינדרים וכן (6.5-) ועד (9-) בשני צילנדרים ובכך מספקות תשובות לרוב האנשים הזקוקים לתיקון אסטיגמציה.העדשות חוסמות קרני UV עם חסימה של מעל 90% כנגד קרני UVA ו- 99% כנגד קרני UVB.
מחיר לצרכן: 330 ¤ למארז הכולל 6 עדשות.
תכנית שנתית של 8 קופ' נמכרת ב 2,270 ש"ח.

מה נשתנה הלילה הזה?

חדר ילדים זה כבר לא מה שהיה פעם, היום טעם אישי וסגנון מהווים מרכיב עיקרי במראה החדר.
"עמינח" מודעת לחשיבות העיצוב והסגנון האישי וכמובן גם לחשיבות המכרעת של בריאות הגב, ולכן פיתחה את סדרת "ספפה KIDS" המעניקה את כל היתרונות
המנצחים של "ספפה" במיטת עץ מעוצבת:
"המרכז הבריאותי" מערכת קפיצים מיוחדת בשליש המרכזי של המזרן, שעליו מתרכז חצי ממשקל הגוף, ארגז מצעים הנפתח בקלות ובנוחות, מצע שינה תחתון הנפתח ע"י מנגנון "קל-על" לגובה המצע העליון, מבחר בדים בצבעים מרהיבים ומגוון עיצובים וגווני עץ. ניתן לבחור בשכבת נוחות 100% LATEX, המעניקה תמיכה ונוחות מקסימאליים בכל תנוחה.

במהלך הגדילה נחשפים הילדים לפעילות גופנית מרובה ואף לנפילות העלולות לגרום להפרעות בחוליות עמוד השדרה.
בגילאים של צמיחה וגדילה חשוב מאוד לדאוג לאיזון החוליות, השרירים והגב.
שינה עמוקה ורציפה משפיעה על ייצור הורמון הגדילה בבלוטת המוח ולכן הופכת לקריטית כל כך בגילאים אלה. שינה עמוקה ורציפה יכולה להתקיים רק כשישנים על מזרן בריאותי.
ילדים מבלים לפחות שליש מזמנם בשינה ולכן, שינה נכונה על מצע איכותי, בריא וטוב המעניק תמיכה נכונה לעמוד השדרה, תסייע לשמור על בריאות הגב שלהם.
מצע שינה לא מתאים, עלול לפגוע בהתפתחותם הטבעית.

כ- 50% ממשקל הילד מרוכזים בשליש המרכזי של הגוף. שכיבה על מזרן ללא תמיכה תגרום ל"תופעת הערסל", הגורמת ללחץ לא מאוזן וחוסר איזון שרירים. לכן מומלץ לבחור מיטת ילדים המעניקה תמיכה מאוזנת לכל חלקי הגוף.

סדרת ספפה KIDS מאושרת ומומלצת ע"י האגודה הישראלית לכירופרקטיקה המומחים לבריאות הגב.

להשלמת מראה חדר הילדים המעוצב, מציעים ב"עמינח" רהיטים משלימים מאותה סדרה, ביניהם שידה וכוננית על גלגלים.

להשיג ברשת חנויות "עמינח סנטר".

תנו גב - גב חזק

"מישתל חכם" לשחזור חוליות עמוד שדרה שבורות
המישתל -שילוב של מכניקה עדינה עם טכנולוגיה "חכמה"
פיתוח ישראלי חדש בבי"ח בילינסון: "בידקס" "מישתל חכם" המיועד לשיחזור חוליות בניתוחי שברים בעמוד השדרה, בשיטה זעיר פולשנית.

אחד היישומים החשובים של שיטה זו הוא לטיפול בשברים הנובעים מאוסתאופורוזיס (צפיפות עצם נמוכה). בי"ח בילינסון הוא המרכז הרפואי הראשון בו בוצעו טיפולים בשיטה זו אשר במהלכם, מוחדר מישתל עשוי טיטניום המורכב ממס' יחידות, דרך צינורית דקה, לתוך החוליה משני צידיה. יחידות המישתל יודעות כיצד להשתלב אחת מעל השנייה בתוך החוליה והופכות לפיגום שבאופן הדרגתי מרים את החוליה ומשמש כתומך לאחר מכן. בהמשך הניתוח, לאחר שיחזור גובה החוליה, מוחדר צמנט (דבק מיוחד) דרך הצינורית במטרה למלא את החוליה, לקבעה ולהדביק את השבר. מדובר בעיצומם של הניסויים הקליניים בפיתוח זה.

את הצורך במערכת זעיר פולשנית לטיפול בשברים בעמוד שידרה זיהה ד"ר נסים אוחנה מנהל יחידת עמוד שדרה בבי"ח בילינסון והקים עם אילן גרינברג וד"ר אסף בן אריה חברת סטארט-אפ במסגרת חממת הטכניון. עוד שותפים בחברה "מור יישום" מקבוצת שירותי בריאות כללית.

בארה"ב סובלים מדי שנה כ 700,000 איש משברים בחוליות עמוד השדרה. בישראל סובלים משברים אלו
כ - 6000 איש בשנה, מרביתם נשים.
השברים בחוליה גורמים לכאבים עזים ולמוגבלות בניידות ובתפקוד היומיומי. במצב זה, בו החוליה קורסת, יש לעיתים צורך בביצוע ניתוח במטרה להפחית את הכאבים ולשקם את החוליה.

ד"ר נסים אוחנה: "המגמה בעולם היא למצוא פתרונות פחות חודרניים בעלי תוצאה מיטבית. עבדנו על הפיתוח במשך שלוש שנים, והצורך עלה מהחסרונות בפתרונות הקיימים עד כה יכולת שיחזור החוליה בשיטות הקיימות הן מוגבלות ובנוסף קיימת סכנה של דליפת צמנט לאזור חוט השדרה.. בשיטה החדשה, החוליה משוחזרת באופן אופטימלי, ללא נסיגה בגובה לאחר הניתוח. כמו-כן, הסיכון לדליפת הצמנט לתעלת השדרה ולחוט השדרה, לפי הנסיונות עד כה, קטן, זאת מכיוון שהמערכת החדשה סגורה והסיכוי לדליפת החומר, נמוך".

יתרונות נוספים של השיטה:
- זמן הניתוח לשברים על רקע אוסטאופורוזיס מתקצר.
- קיצור זמן ניתוח בניתוחים פתוחים בעקבות תאונות.
- נזק מועט לרקמה בזכות 2 חתכים באורך 1 ס"מ בלבד בהשוואה ל-12-15 ס"מ בניתוחים פתוחים.
- הניתוח אורך כשעה עד שעתיים לעומת ניתוחים פתוחים שאורכים כ 6-7 שעות.
- איבוד הדם מועט באופן משמעותי לעומת הניתוחים פתוחים המבוצעים כיום.
- החדרת המישתל החדש קלה מאוד למנתח ולא דורשת מיומנות מיוחדת כל מנתח שהוכשר לשחזר חוליות תחת שיקוף, יוכל להפעיל ציוד זה.
- שליטה טובה בגובה שחזור החוליה במהלך הניתוח המספקת תוצאות טובות יותר.

ד"ר יובל שזיפי, המדען הראשי של חברת אקספנדיס, מפתחת המישתל: "בעתיד ניתן יהיה להשתמש בטכנולוגיה זו גם לטיפול בשברים באיברים אחרים כמו שורש כף היד ושוק, בהם העצם שקעה או נדחסה ואף לקיבוע בין חולייתי במחלות של ניוון הדיסק. המערכת תוכל לשמש גם חולים צעירים ללא הזרקת צמנט (אשר אינו מומלץ עבורם). הניתוח נעשה בגישה אחורית בלבד וחוסך לחולים צעירים ניתוח גדול שנעשה היום המחייב בחלק מהמקרים, ניתוח בגישה משולבת קדמית ואחורית".

מטרנה נותנת חסות ראשית לכנס הבינלאומי השני בנושא: העובר מיצירה ועד לידה: תגליות וחידושים מדעיים, לבטים רפואיים ואתיים

מטרנה נותנת חסות לכנס הבינלאומי השני בנושא העובר מיצירה ועד לידה: תגליות וחידושים מדעיים, לבטים רפואיים ואתיים אשר יתקיים בין התאריכים 6-7 לדצמבר 2005 במלון הילטון בתל אביב.

הכינוס נועד להציג את העדכונים האחרונים בנושא תאי גזע, התפתחות העובר, אבחון וריפוי של מומים ומחלות מולדות ודיון על יתרונותיהם וחסרונותיהם מבחינה רפואית, מוסרית ואתית ויכלול הרצאות של מיטב הרופאים המובילים בעולם ובארץ בניהם פרופסור ג'פרי דרייון, עורך ראשי של מגזין הרפואה המוביל בעולם New England Journal of Medicine,ביה"ס לרפואה הרווארד.

לדברי גלי ניר, מנהלת השיווק של מעבדות מטרנה, לאור חשיבות הנושאים שידונו בכנס והשלכותיהם על העשייה בתחום הרפואה והמחקר בחרה מטרנה לתת חסות לכנס זה ולהביע תמיכה ביוזמות הפועלות למען תינוקות וילדים באמצעות כינוס המחבר בין מומחים בעולם ובארץ .

מעבדות מטרנה בבעלות חברת מוצרי מעברות הבורסאית. חתומה על הובלת מגמות חדשניות בענף והייתה הראשונה להוסיף רכיבים המצויים בחלב אם - lc Pufa ורכיב ה- ביו. מטרנה מעסיקה כ-130 עובדים ועיקר מכירותיה של החברה מתמקדות בשוק הישראלי.
שוק תחליפי חלב-האם בישראל מגלגל כ-400 מיליון ¤ (5,800 טון).

"הנקה - להעניק מהרגע הראשון" - המדריך הפרטי שלך להנקה.

הספרון "הנקה להעניק מהרגע הראשון", נכתב על ידי אלן שיין, יועצת הנקה מוסמכת IBCLC, יושבת ראש ומנהלת את בית עמותת מ.מ.ש (מרכז משפחתי שכונתי). זהו ספרון שכל אם מניקה צריכה, הוא יעניק לך ביטחון, הדרכה ורוגע נפשי.
הספרון קל לעיון וקריאה, ומלווה באיורים ממחישים. מספק את התשובות, בצורה מקצועית תמציתית יעילה ובהירה. (חשוב לציין שאין תחליף למבט ממשי של יועצת הנקה מקצועית, באם התינוק לא עולה במשקל ולא מרטיב/מלכלכך את חיתוליו באופן תקין בימים הראשונים - חשוב מאוד להיוועץ בפועל באיש מקצוע שיביט באופן שבו יונק התינוק)

את רוצה להניק כי זה טוב לתינוק אך את לבד, אין לך כוח, התינוק בוכה, את מנסה להניק, אבל זה לא הולך כמו בבית החולים. התינוק צורח את חושבת שהוא רעב, את כבר ממש על סף ייאוש.
אימהות רבות נתקלות במצב כזה או במצב דומה ולא יודעות מה לעשות. הן חשות חוסר ביטחון בכל הקשור בהנקה, וצריכות עזרה, מידית, יעילה וברורה. עבורן ועבור האימהות שבדרך הוציאה אלן שיין, יועצת הנקה מוסמכת IBCLC, יושבת ראש ומנהלת את בית עמותת מ.מ.ש (מרכז משפחתי שכונתי), את הספרון "הנקה- להעניק מהרגע הראשון".
הספרון מהווה קורס הכנה לקראת ההנקה ב-80 עמודים
זהו ספרון המכיל ידע בסיסי ומעודכן, הכתוב בשפה קלה וידידותית למשתמשת.
מלווה באיורים מדגימים, ממחישים ובהירים.
מנפץ דעות קדומות וסותרות על הנקה.
מידעון חיוני, לאישה המניקה. הוא מכיל מידע על ספרים מומלצים, אתרי אינטרנט בעברית ובאנגלית, ארגונים ומרכזים המעודדים ותומכים בהנקה ועוד.
קל לנשיאה, ומהווה פתרון על כל צרה בהנקה.

ניתן לרכוש את הספרון, "הנקה - להעניק מהרגע הראשון", במשרדי עמותת מ.מ.ש. או ע"י יצירת קשר טלפוני למשרדי העמותה בטלפון : 03-6472411
עלות הספרון "הנקה- להעניק מהרגע הראשון" 20 ¤

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום