שיטת אלבאום - קווים לדמותה

(1)
לדרג

תמיד רצית לעבוד עם אנשים? חינוך.. טיפול.. עזרה.. - אבל שיהיה גם "מקצוע" - זוהי שיטת אלבאום

מאת: מאת צוות מכללת אלבאום
ללמוד מקצוע טיפולי נדרש ולהשתלב בעבודה בסיום הלימודים

אם תמיד רצית ללמוד מקצוע שיספק לך ביטוי עצמי, ויאפשר לך להשתלב בהצלחה בשוק המקצועי מיד עם סיום הלימודים - מכללת אלבאום היא המקום בשבילך. כי במכללת אלבאום מטפלים בעתיד שלכם.

כל מי שמאמין שעתידו המקצועי הוא בעבודה טיפולית עם ילדים, בני נוער או מבוגרים, שואל את עצמו לא פעם: "האם אוכל לממש את כישוריי ולהיות מטפל מצליח, והאם אמצא עבודה בסיום הלימודים?". רשת מכללות אלבאום, הפרוסה ב-5 ערים ברחבי הארץ, מבטיחה לימודים אקדמיים ומעשיים ברמה גבוהה, לצד התנסות חווייתית ומתן כלים טיפוליים המבטיחים תוצאות אמיתיות. וחשוב לא פחות: המכללה מלווה את הבוגרים גם בסיום לימודיהם, ומסייעת להם להשתלב בעבודה מעשית באחד ממרכזי אלבאום, בקופות חולים, בבתי ספר ובגנים ברחבי הארץ ועוד.

לימודים עם ערך נוסף

מכללת אלבאום, הרשת הגדולה בישראל להכשרת מאבחנים ומטפלים מוסמכים בקשיי למידה ותפקוד, היא המוסד הלימודי היחיד המכשיר מטפלים ומסייע להם להשתלב בעבודה מיד עם סיום הלימודים. הסטודנטים לומדים 4 שנים אקדמאיות באחת מ-5 המכללות בתל-אביב, חיפה, ירושלים, כפר-סבא ונס-ציונה. השיטה מכשירה מטפלים ב-5 מגמות טיפוליות: קשיי למידה ותפקוד בילדים ונוער, קשיי למידה ותפקוד בשילוב בעלי חיים, טיפול בשילוב פסיכותרפיה גופנית, טיפול בשילוב רפואה משלימה וטיפול בגיל השלישי. כבר בשנה הרביעית מתנסים הסטודנטים בסטאז' הכולל טיפול פרטני וקבוצתי בהדרכה אישית.

מהי בעצם שיטת אלבאום?

שיטת אלבאום היא שיטה טיפולית ייחודית המשלבת בין גוף לנפש, ומיועדת לשפר את רמת תפקודם של ילדים, בני נוער ומבוגרים, המתמודדים עם מגוון קשיי למידה ותפקוד. שיטת אלבאום מבוססת על מימוש הפוטנציאל האישי של המטופל ומתייחסת ל-4 סוגי אינטליגנציה: רגשית, גופנית, חשיבתית ואנרגטית.
בשיטת אלבאום מטפלים בהפרעות קשב וריכוז, דיסלקציה והפרעות קריאה וכתיבה, דיסגרפיה, דיסקלקוליה, דימוי עצמי וחברתי נמוך, דימוי גוף נמוך, היפראקטיביות, מתחים וחרדות, חריקת שיניים, רפיון שרירי, שרירים תפוסים, כאבי ראש, הימנעות מעיסוק בספורט, בעיות יציבה וקואורדינציה אצל ילדים, נוער ומבוגרים. ויש תוצאות בשטח: ממחקר בקרב ילדים שערכה ד"ר עודדה פלד, נוירופסיכולוגית וחוקרת, עולה כי תוצאותיהם בקריאה וכתיבה השתפרו בשיעור ניכר לאחר שעברו טיפול בשיטת אלבאום.

"אני מאמין כי האדם יכול להיות מאושר ולחיות באיכות חיים רק אם הוא נענה ומגיב לטבע המולד שלו, וכך לממש את הפוטנציאל האישי הטמון בו"- משה אלבאום.

שיטת אלבאום היא שיטת ייחודית המיועדת לשפר את רמת תפקודם של ילדים, נוער ומבוגרים המתמודדים יום יום עם מגוון רחב של קשיים. הצורך בהתמודדות עם קשיי למידה ותפקוד. השיטה מבוססת על מימוש הפוטנציאל האישי ע"י שילוב ותיאום בו זמני של ארבע אינטלגנציות:
אינטלגנציה גופנית,( C.Q).
אינטלגנציה רגשית,(.E.Q).
אינטלגנציה חשיבתית, (I.Q).
אינטלגנציה אנרגטית,( EN.Q).

כיצד מטפלים בשיטת אלבאום?
האבחון
-------------
האבחון הוא בעל חשיבות עליונה ומהווה תנאי מקדים לתחילתו של כל טיפול. האבחון משלב בדיקה מקצועית של 4 מערכות האינטלגנציה על מנת לאבחן את הסיבה והמקור לקשיים השונים המייצרים מתח ותסכול תפקודי. בדיקה כירולוגית פסיכו-דיאגנוסטית מאתרת את מבנה האישיות, הפוטנציאלים המולדים ומערך הכוחות של האדם.

הטיפול
-------------
הטיפול משלב טכניקות גופניות רגשיות מגוונות - תרגול גופני הכולל קואורדינציה, יציבה, גמישות והרפיה, גרפו -מוטוריקה, תנועה תהליכית, לגיטימציה להבעת רגשות, נשימה מודעת, חשיבה חיובית, טכניקות עיסוי ומדיטציות.

ידע מדעי לצד הכשרה מעשית

פעילות המכללה עונה על הצורך ההולך וגובר לראות את מורכבות התפקוד של בני האדם ולהציע מכלול של גישות טיפוליות הנשענות על שילוב תחומי ידע עיוני ומעשי. תוכניות הלימודים במכללה מתמקדות בחיבור של ידע מדעי מתחומי הביולוגיה, הפסיכולוגיה, הסוציולוגיה והחינוך, עם שיטות יישומיות לטיפול בגוף ונפש בגישה הוליסטית. תוכניות הלימוד כוללות לימודים עיוניים ברמה אקדמית לצד התנסות מעשית בגישות טיפול ייחודיות, המתקיימות בקליניקות המכללה ובמוסדות חינוך, רווחה וסיעוד ברחבי הארץ.

18 שנות הצלחה

שיטת אלבאום זוכה להצלחה רבה במסגרות חינוכיות ובריאותיות שונות. בבית החולים הלל יפה הוכנסה השיטה למרפאה לרפואה משלימה, ע"י פרופסור רפי קרסו, המספר כי הלקוחות שטופלו באמצעותה מגיבים היטב לטיפולים. גם בקופת חולים לאומית מטפלים בשיטת אלבאום, וכן ב-70 בתי ספר ברחבי הארץ במסגרת פרויקט "תפנית", בגני ילדים, בשיתוף הג'וינט, האגודה לקידום החינוך ועוד.

סיפור אישי של הצלחה

"הרומן" שלי עם מרכז אלבאום התחיל בינואר 96. הבחנתי במודעה בעיתון, שמזמינה למפגש היכרות עם שיטת אלבאום. לאחר זמן קצר מתחילת הלימודים, הרגשתי שתחושת הבטן שלי היתה נכונה. הלימודים ששילבו בין הגוף לנפש בשיטת האינטליגנציות, ריתקו אותי ודחפו אותי להמשיך קדימה.
בזכותם עברתי תהליך התפתחותי חשוב וזכיתי במקצוע מרתק ומספק. שיטת אלבאום מטפלת בקשיי למידה ותפקוד ברמות שונות ועל כן מאתגרת את המטפל במגוון רחב של מישורים. אני כמטפלת, ממשיכה להתפתח כל הזמן ומעבר לכך, המקצוע מאפשר לי להשתכר ברמה הגבוהה בהרבה מעל הממוצע במשק. כיום, אני מבצעת מספר תפקידים במרכז אלבאום כמורה וכמאבחנת ובמקביל, יש לי קליניקה פרטית בבית בה אני מבצעת טיפולים ואבחונים ומעבירה הרצאות וסדנאות בנושא. אני ממליצה לכל מי שמעוניין לעבור חוויה מדהימה ולקחת חלק בעשייה המופלאה הזו.

אתם מוזמנים לחוות בעצמכם

אחת לחודש מתקיימות ברחבי הארץ, בסניפי הרשת, הרצאות מבוא על שיטת אלבאום. ההרצאות פתוחות לקהל הרחב וכוללות: היבטים תיאורטיים בשיטת אלבאום והרקע להתפתחותה; יישום השיטה בקרב ילדים, בני נוער ומבוגרים; מידע אודות מסלולי הלימוד במכללה, מרכז האבחון ומרכז הטיפול; התנסות בתנועה; במה לשאלות של הקהל. במסגרת ההרצאות יוענקו לקהל טיפולים ועיסויים בשיטת אלבאום, ללא תשלום. כמו כן, מקיימת המכללה ימים פתוחים בסניפים השונים, המאפשרים למתעניינים להכיר מקרוב יותר את מכללת אלבאום ואת מגמות הלימוד השונות.
לבירור על מועדי הרצאות המבוא והימים הפתוחים בסניף הקרוב לביתך, חייג: 206-226-800-1

לאתר מכון אלבאום

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום