צרכנות רפואית - מדור מס' 10

(0)
לדרג

והפעם - אומגה שלוש על שלל תכונותיו, משאבות חלב וערכות לשימורו, אמור כן לזקן וראש וראשון לתרופות

עושים אומגה

אין מי שקורא חומר בנושאים רפואיים או הקשורים לאיכות חיים שלא נתקל לאחרונה בשם הקוד "אומגה 3" - נשים בהריון, ילדים היפראקטיביים, לכלם זה טוב...
הכמוסות מכילות 85 אחוז של החומר הפעיל, הכמות המרבית המצויה בארץ ולכן, ניתן להסתפק וליטול את הכמוסות רק עד פעמיים ביום.

התזונאית של תרימה, שרון סלע-קצב מסבירה, כי מחקרים קליניים ואפידמיולוגים רבים מצביעים על כך שצריכת אומגה 3 מפחיתה שכיחות תחלואה במחלות לב וכלי דם ומובילה לירידה בתמותה בקרב חולים במחלות לב כליליות.

בעקבות מחקרים אלה, ממליץ ארגון הלב האמריקני לחולים במחלות לב לצרוך גרם אחד ליום של אומגה 3.

התזונאית סלע-קצב מציינת, שמומלץ לכלל האוכלוסייה הבריאה לצרוך מדי שבוע לפחות 2-3 מנות של דגים עם העדפה לדגים שמנים מהים הצפוני. מקורות צמחיים לאומגה 3 כוללים: שמן סויה, שמן קנולה, שמן אגוזים, שמן פשתן, אגוזי מלך, זרעי פשתן ועלים ירוקים.

תרי-אומגה (אומגה 3) הוא גם המוצר היחידי בארץ שבפיקוח חברת תרופות. אומגה 3 מומלץ לכל חולי הלב, חולים הלוקים ביתר לחץ דם, אנשים שעברו התקף או נמצאים בסיכון גבוה. נטילת הכמוסות יעילה למניעת הישנות ההתקף. אומגה 3 משפר בריאות וגמישות כלי הדם, מפחית סיכון להפרעות קצב, מפחית רמות טריגליצרידים ומעלה רמות HDL "הכולסטרול הטוב".

אריזת החיסכון היא אטרקטיבית מאוד ומהווה עלות של 2 ש"ח ליום עבור הטיפול. להשגה בבתי המרקחת וברשתות הפארמים ללא מרשם רופא.

ה"דור השלישי" של האמהות המיניקות

ההנקה חשובה ביותר לתינוק, לקשר בין האם לתינוק, למערכת החיסונית שלו ולכל מערכות גופו (כולל הלסת, הפועלת נמרצות) בארץ הממוצע של ההנקה הוא כשלושה חודשים, למה? משום שאמהות עובדות חוזרות לעבודה, השאיבות קשות ומתישות, והתמ"ל זמין להפליא.
מה עושה מי שבכל זאת רוצה להניק? וכמה שיותר?

סדרת ה- VIA של AVENT נועדה לאפשר אחסון חלב אם בצורה פשוטה וסטרילית ביותר:
הערכה כוללת בקבוקי אחסון ייחודיים, סטריליים, רב שימושיים,

* הבקבוקים מותאמים במיוחד לאחסון חלב-אם ומזון מוצק במקפיא/מקרר.
* "הכל מתאים להכל" - בקבוקי האחסון מתאימים לשאר המוצרים האיכותיים של "AVENT" ליולדת ולתינוק.
* בקבוקי האחסון סטריליים ומוכנים לשימוש מיידי.
* תפעול ידידותי ונוח: כל שצריך לעשות הוא לחבר את הפטמה לבקבוק האחסון ולהאכיל את התינוק.
* ניתן לרשום על הבקבוקים תאריך אחסון.
* מכולה 180 מ"ל.

ניתן להשיג בכל הפארמים ובבתי המרקחת
ערכת VIA ISIS (משאבת הנקה + 5 מיכלים לאחסון חלב אם) 300-350 ¤
מיכלי אחסון לחלב אם (10 יחידות) 100 ¤
ערכת מילוי (רפיל) 50 ¤

אמור כן

האגודה למלחמה בסרטן בשיתוף אוניברסיטת בן גוריון בנגב, אשל, האגודה לתכנון ולפתוח שירותים למען הזקן בישראל ואגודת תמיכה של הפדרציה בניו- יורק מכריזים על פתיחת קורס ארצי להכשרה בטיפול תומך. הקורס מיועד לרופאים, אחיות, עובדים סוציאליים ובעלי מקצועות העוסקים בטיפול בחולים עם מחלות מתקדמות וסופניות במסגרות שונות ברפואה בקהילה, גריאטריה, בתי אבות, אונקולוגיה ובתי חולים.

מטרת הקורס היא להקנות ידע, כישורים ומיומנויות בטיפול בבעיות שכיחות בטיפול תומך. בשלב זה, יפתחו שלושה קורסים נפרדים: במרכז הארץ, בצפון ובדרום והם יתקיימו בחמישה מפגשים עוקבים בני 8 שעות כל אחד, סך הכל 40 שעות+מפגש שישי שאורכו שלוש שעות עבור בחינה.

להרשמה נא לפנות למרכז סיאל, המחלקה לרפואת משפחה, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב בטלפון: 08-6477434, פקס 08-6477623 או דואר אלקטרוני [email protected]
ההשתתפות אינה כרוכה בתשלום, הקורס ממומן על ידי הפדרציה של ניו-יורק ועל ידי אשל,
אך כרוכה בדמי הרשמה סמליים בסך 150 שקל.

רוש וראשון

המגזין "ביזנסוויק וויק " הכתיר השבוע את קונצרן התרופות השוויצרי רוש Roche כאחת מ-50 החברות המובילות באירופה ומנהיגות רוח צמיחה חדשה באירופה הרדומה, בזכות החזון, האופטימיות והיצירתיות הבלתי נלאית.

רוש צויינה כחברה שמאז ומתמיד היתה מיוחדת במינה. בשנות התשעים, כשכל מתחרותיה רדפו אחרי מיזוגי ענק ותרופות לשוק ההמוני, Roche, שמשרדיה המרכזיים בבאזל, התמקדה בכל הטווח הרחב של הטיפול בחולה. כלומר, החברה השקיעה בכלים דיאגנוסטיים כדי לחזות, לאבחן ולנטר מחלות, כמו גם כדי לפתח תרופות ממוקדות מאוד לטיפול במחלות. בה בעת, פרנץ ב. הומר, מנכ"ל החברה מאז 1998, מעולם לא הסכים לרעיון שגדול יותר פירושו טוב יותר, ודחה בנחישות כל נסיונות למיזוג.

היום מסתבר שהחברה בת ה-108 הקדימה את זמנה. ההתפתחויות האחרונות בתחום חקר הגנום והביולוגיה מלמדות שתרופות מותאמות אישית הופכות מהר מאוד למציאות. בעוד חברות אחרות נאבקות לייצר הכנסות בנות ספרה אחת, הרווחים של Roche רק גדלים וגדלים. בשנת 2004, ההכנסה נטו של החברה הכפילה את עצמה ויותר, הודות לביצועים המצויינים של תרופות הסרטן והבדיקות הדיאגנוסטיות של החברה.

Roche אינה מראה סימנים של האטה. ברבעון הראשון לשנת 2005, מכירות החברה עלו ב-22% בשל הדרישה הגדולה לטיפולים חדשים במחלת הסרטן, כגון: "אווסטין", "טרסבה" ו"תמיפלו"- תרופה נגד שפעת. "התעשייה מבינה שאי אפשר לעצור את המגמה שנעה לעבר תרופות מותאמות אישית", אומר פרנץ הומר, מנכ"ל רוש . "חלק מהחברות כבר מתחילות עכשיו לנוע בכיוון שלנו".

בואו לדבר על כך בפורום תרופות ורוקחות
בפורום הריון ולידה
בפורום הנקה
ובפורום תמיכה וייעוץ לגיל הזהב

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום