שאלות נפוצות מפורום נפש בריאה בגוף בריא

(0)
לדרג

שאלה: האם ישנה תרופה טבעית או דרך להחלים מהתקפי חרדה ללא נטילת תרופות? את הרסקיו רמדי ניסיתי אך ללא הועיל.

אם את סובלת מהתקפי חרדה, קבועים . ורופא אבחן זאת, אז סביר להניח שרסקיו רמדי לא יעזור. ישנן דרכים ללמוד לשלוט בהתקפי החרדה, ולטפל בהם.
טיפול תרופתי הוא טוב כאשר אין לך כלים להתמודד עם החרדה, כאשר היא פוגעת בצורה משמעותית בחיי היומיום.
צריך להבין שכל התרופות הטבעיות, יכולות לעזור אך באופן טבעי, השפעתן חלשה יותר. מי שמעוניין להשתמש בתרופות טבעיות צריך ללמוד דרכים להתמודדות עם הבעיה מעבר לטיפול התרופתי וזה דורש גם טיפול בצד הנפשי.

שאלה: אני בעל נטייה להשמנה ולפני ארבע שנים הייתי שמן בצורה קיצונית ובארבע השנים האחרונות אני כל הזמן מנסה לעשות דיאטה. האם יש לי התנגדות נפשית לדיאטה?

האכילה האובססיבית היא התמכרות לכל דבר. בוודאי שיש לה סיבות נפשיות ופיזיות ורוחניות. לא תמיד , ברוב המקרים , גם שאדם מודע מאד לעצמו, קשה מאד להתגבר על האכילה האובססיבית לבד. דיאטות קיצוניות,ייגרמו להשמנה חוזרת באותה קיצוניות של ההרזיה.
כפי שעניתי לדידי. יש מקום שעוזר לאלו הסובלים מבעיה שלאכילה. קח את מספר הטלפון ותבדוק על קבוצה במקום מגוריך, תגיע לפגישה אחת תקשיב ותראה אם יש להם משהו להציע לך. (הם ממליצים לבוא ל - 6 פגישות לפני שמחליטים אם זה מתאים או לא). זה כרוך בתשלום סימלי של 12 ש"ח, תשלום על המקום.

שאלה: אני נערה שסובלת מביטחון עצמי נמוך. כל דבר שזז פוגע בי נפשית. מה לעשות? אני מטופלת בריפלקסולוגיה ובצמחי בך האם זה יעזור להתעוררות הביטחון העצמי?

צמחי באך ורפלקסולוגיה, בהחלט יכולים להקל על התחושות של המתח והלחץ כתוצאה מכך את יכולה להרגיש הקלה ויותר בטוחה. השאלה היא האם את מרגישה שזה עוזר לך? כי את יכולה לדעת טוב יותר מכל אחד אחר.
לדעתי, טיפול זה אינו מספיק, כיוון שיש צורך לחזק אותך, להכיר מה מפריע לך ולעודד את הבטחון ואת התחושה שאת בסדר עם כל מה שאת. וזה דבר שניתן לעשות או ע"י הסביבה הקרובה שלך או ע"י מישהו מקצועי שיוכל לעזור לך גם ללמוד דרכים וטכניקות כיצד לפעול במצבים מסוימים כאשר את נתקפת במצב הזה.

שאלה: לפני כחודש בערך פרצו אליי לדירה. מאז הפריצה אני בחרדה מתמדת. מהרגע שאני מגיעה הביתה אני פשוט יושבת מאובנת בסלון ולא מצליחה לתפקד. מה עושים?

הארוע שעברת, כנראה היה מאד קשה עבורך ונשארו לך פחדים וחרדות. זוהי תגובה שאופיינית אחרי טראומה וחשוב לטפל בה.
אני חושבת שטיפול קצר מועד, הממוקד לעניין הזה ולמידת שיטות להחזיר את תחושת השליטה על חייך, יוכלו להועיל .
כמו כן, הייתי ממליצה לך לנסות ולקחת פרחי באך (את יכולה להתחיל עם רסקיו רמדי, שניתן לקנות בכל בית מרקחת, לבדוק איך זה משפיע עלייך ו/ או להתחיל טיפול של תמציות באך)

שאלה: רציתי לדעת איזה פתרון יש למובטלים הכרוניים שרוצים לעבוד אך לא מוצאים?

מי משגדיר את עצמו כמובטל כרוני, בדרך כלל הבעיה שלו היא לא במציאת עבודה אלא בתחומים אחרים כמו קושי להשתלב במסגרת, אי רצון לעבוד, אי בטחון ביכולתו לעבוד ועוד קשיים נוספים. יש שיקום תעסוקתי דרך ביטוח לאומי (הם מפנים למרכזי שיקום, מפעלים מוגנים , תעסוקה נתמכת ועוד.). יש צורך לרכוש הרגלים, להתרגל לעבודה לעבור שיקום מקצועי

שאלה: רציתי לדעת איך מטפלים בילד בן שנתיים שלא רוצה לאכול?

כשאת כותבת, שהילד לא מוכן לאכול, השאלה שלי היא, האם הילד לא אוכל כלל? האם הוא בתת משקל? האם יש לו בעיות בריאותיות?
כי אם התשובה לכל השאלות היא לא, את יכולה פשוט לעזוב אותו לנפשו ולסמוך עליו (ברמה עמוקה) שהוא יודע מה טוב לו והוא מזין את עצמו. אם תהפכי את הנושא למאבק, אז יש סיכוי שיהיו בעיות אכילה וקשיים ביחסים.
חשוב לזכור שגיל שנתיים, זהו גיל שבו הילד בודק את מידת העצמאות שלו, את הגבולות שלך ושלו וזה בהחלט יכול להיות מתיש ומתכון למאבקי כוח. הדבר הטוב ביותר, הוא לקבל את הצורך שלו בעצמאות (כמו שלנו, כאנשים מבוגרים, אף אחד לא קובע לנו מתי נאכל ומה נאכל, מה נאהב לאכול ומה לא) כך גם הילד שלך צריך ללמוד להכיר את עצמו, מה הוא אוהב מה לא, טעמים שונים, תחושות של רעב או שובע. תנסי לתת לו כמה שיותר חופש בעניין ולהפוך את הארוחה למשהו שנהנים בו (האם את אוכלת איתו ביחד?, האם את נהנית מהאוכל?)

שאלה: איך מטפלים בכאבי גרון תמידיים?

לכאבי גרון חוזרים ונשנים יש קשר גם למצב רגשי כלשהו. הגרון מייצג אצלנו את הביטוי. כשיש בעיות בגרון, יכול להיות שיש משהו , קושי, רגש, בעיה כלשהי שלא מבוטאת על ידך. עכשיו השאלה היא, כמה זמן כאבי הגרון האלו. האם לפני שהם החלו קרה משהו בחייך שהשפיע עלייך.
כדאי לענות על השאלה ולטפל בעניין שמפריע. חוץ מזה, טיפול בהומאופתיה קלאסית, הוא מצויין ולעיתים אף פותח את המקום הרגשי החסום.

שאלה: לאחרונה יש לנו בבית המון מתח ועצבים והשאלה שלי היא: אילו תרגילים ניתן לבצע על מנת להירגע?

כמובן שאענה לך באופן כללי מאחר ואני לא יודעת על איזה רקע המתח והעצבים.
יש תרגילים שאפשר לעשות בחוץ ויש תרגילים שאפשר לעשות בבית. לעיתים יש מצבים שעל מנת להפיג מתח מצטבר , אפשר לצאת לטיול של רבע שעה, חצי שעה בחוץ לנשום אויר (דווקא שקר ואחרי גשם האויר צלול ונקי) ללכת הליכה איטית מדיטטיבית או לחילופין הליכה מהירה. תלוי איזו אנרגיה הצטברה בגוף.
לגבי תרגילים בבית - אם יש עצבים כדאי לעשות תרגילי תנועה, אפשר לשלב מוסיקה שאתה אוהב , (אני בעד תנועה חופשית ) אבל אפשר להשתמש בתרגילים מובנים, תשתמש בכל מה שאתה יודע וכל מה שטוב לך לגוף. תקשיב לגוף שלך . חוץ מזה אפשר לפתוח חלון להדליק נר ולאוורר את האוירה. במצבים של מתח אפשר לשבת בשקט לנשום כמה נשימות מודעות (שוב אפשר לחבר לזה מוסיקה תלוי מה אתה אוהב) להניח שתי כפות ידיים על האזור שבו אתה מרגיש את המתח ולחשוב מחשבות חיוביות, להרגיע את עצמך שיהיה בסדר ושתמצא פתרון לבעיה גם אם זה לא באותו רגע. כמובן שיש עוד דרכים , שונות מתאימות למצבים שונים ואישיות שונה אבל מקווה שזה היה לך לעזר

שאלה: אני גרושה+2 וחזרתי לX שלי. האם חזרה שלא באה מאהבה אלא משקולים של נוחות ואינטרסים- נכונה בעינייך? האם זה שחליתי, ואני זקוקה לתמיכה לי ולילדי- זו סיבה לחזור?

מה שנכון בעיני, אין זה חשוב השאלה היא האם זה נכון בעינייך. אני מבינה מדברייך שאת אינך שלמה עם הצעד שעשית וברגע או תקופה מסויימת של חולשה וקושי אמיתי ,החלטת לשים דברים מסוימים בצד ולנסות ולפתוח דף חדש.
נשארו לך כעסים ממנו ואני מניחה שמהר מאד הם יצופו ותצטרכו להתמודד איתם.
קשה לי לתת לך את התשובה כי אינני מכירה אותך, אך ברור שתצטרכי להתמודד עם הכעסים ועם הפרידה והסיבות שהביאו לפרידה.

שאלה: כשיש חופש, אז יש זמן יותר לדאוג לעצמך, להרפות ממתחים ולחיות בכלל אורח חיים בריא, אך כשמתחילים הלימודים, וכשיש עבודה, וברויות, ועוד המון עניינם שנכנסים אחד בתוך השני, מאוד קשה לשמור על שפיות, וכל מה שבנית עד עתה נהרס בגלל הלחץ העצום הזה. מה אפשר לעשו

אין ספק שחופשה לעומת שגרה וחיי יומיום הם שונים במהותם. חשוב שגם חיי היומיום והמטלות יהיו כאלה שיש בהם מידה של חופש. לא תמיד זה אפשרי אבל חשוב לנסות שיהיו מרווחים בין דבר לדבר בין יום קשה ועמוס לעוד יום קשה ועמוס ואם לא מספיקים כל השבוע אז חשוב לעשות את זה בשישי שבת. כמו כן חשוב שבעשייה היומיומית יהיה סיפוק ואהבה לדברים שעושים. ברור שלא כל מה שאנחנו עושים אנחנו אוהבים , אבל האם יש חלק מהדברים שאת אוהבת ואם לא, אז אולי מכאן צריך לבדוק את הדברים.

שאלה: האם זה הגיוני שבן אדם שבוכה שאין לו עם מי לצאת ובודד- יקבל דבר גדול כמו דכאון?

הדכאון יכול להביא לתחושות בדידות קשות וככל שתחושת הבדידות קשה יותר, כך הדכאון מתחזק ומשתרש. כלומר הבדידות בהחלט שזורה בתוך הדכאון.
לא כל בן אדם שמתלונן על בדידות , נמצא בדכאון, וצריך שיהיו עוד סימפטומים כדי שיוכלו לאבחן דכאון. אך בדידות היא תחושה מאד לא פשוטה המביאה לעיתים לתחושות של דכאון.

שאלה: אני בת 22 עם עבר ארוך מאוד של דיאטות שבהן קצת הצלחתי, אני עושה ספורט. מה עוד לעשות נמאס לי כבר אני רוצה לאהוב את עצמי אבל איך?

יותר מכל את רוצה לאהוב את עצמך, כי בתחום השמירה על המשקל את יחסית מצליחה, את עושה ספורט זאת אומרת שיש לך משמעת בכל מה שקשור לענייני הגוף. הבעיה היא שאת אינך מרוצה. את רוצה לאהוב את עצמך עם שלושה ק"ג. את רוצה לצאת מהבית ולהרגיש טוב. מעבר לכך ייתכן שאת סובלת מהפרעת אכילה. אני ממש מציעה לפנות לטיפול. למרות שהייתי רוצה לתת לך את פטנט הקסם, אבל לצערי הוא לא קיים. הפרעות אכילה, דימוי שלילי של הגוף וחוסר קבלה עצמית דורשות תהליך יחד עם אדם שיוכל להיות שם בשבילך ולהבין יחד איתך, למה את מרגישה כמו שאת מרגישה וביחד תמצאו דרך להרגיש ולחשוב אחרת - זה טיפול , כל דבר אחר עלול להשאיר אותך במצוקה זמן רב.
בנוסף יש קבוצות לאכלנים כפייתיים - שמתייחסות גם לאכילת יתר, בולימיה ואנורקסיה(בכל הארץ וללא תשלום) אולי תמצאי שם את התמיכה לה את זקוקה. ותסלחי לי עם הכנסתי אותך בקטגוריות אלו, אם זה לא נכון לגבייך, תמחקי את החלק הזה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום