שאלות נפוצות מפורום ייעוץ רב-תחומי (סיעוד)

(0)
לדרג

שאלה: האם ניתן להידבק במחלות כמו איידס או צהבות אם נדקרים ממחט פנימית של מזרק?

תפקיד המחט הפנימית היא לדקור את המבחנה. אם מחדירים אצבע בלחץ, ניתן להדקר מהמחט. מאחר והמחט באה במגע עם דם - במידה והדם הוא של נשא או חולה בצהבת מסוג B או C או ב - HIV או בכל מחלה אחרת העוברת במגע עם דם. יחד עם זאת - לא בכל דקירה נדבקים. אם קרה המקרה יש לפנות לבדיקת כייל נוגדנים מהר ככל האפשר. את הבדיקות אפשר לעשות בקופת החולים.

שאלה: בגיל 43 עברתי ניתוח כריתת רחם. כשהתעוררתי מהניתוח הרגשתי שהגוף עבר טראומה קשה שהתבטאה בין היתר באובדן תיאבון וירידה מהירה במשקל (כ-13 ק"ג תוך חודשיים). כמה חודשים אחר כך השיער הפך להיות יבש כמו קש. האם יש לזה קשר הורמונלי?

הנשירה שתיארת יכולה בהחלט להיות על רקע של הפרעה הורמונלית הקשורה לתופעות גיל המעבר ולכן נכון להפנות אותך למרפאה המתמחה בתחום.

שאלה: מה זה EBV-IgG חיובי ?

התשובה פרושה שהיה לך פעם מחלה ויראלית ששמו המקוצר של הוירוס הוא EBV. המונח IgG פרושו נוגדנים המעידים על חשיפה בעבר הרחוק לוירוס האופינית לרוב האוכלוסיה הבוגרת. בקיצור ולענין - הנך בריא ושלם.

שאלה: אני מבקשת המלצה על רופא לאיבחון (ולניתוח) היפרפאראטירואידיזם ראשוני או שניוני.

האיבחון הראשוני של בעיות בבלוטת הפרהטירואיד נעשה בדכ"ל ע"י אנדוקרינולוג. ברוב המחלקות הכירורגיות בכלליות הרופאים מתמחים בין השאר בניתוח של בלוטת הפרהטירואיד. צר לי שאין בידי את המידע שאת מבקשת. יש להניח שאם תפני למשרדי שר"פ הדסה, למרכז הרפאוי הרצליה או למרכז הרפואי חורב בחיפה יפנו אותך לרופאים המתאימים.

שאלה: בבדיקה MG\DL 0.1 בילירובין, באיזה חומר מדובר, ומה תפקידו?

הבילירובין הוא חומר אורגני המכיל פיגמנט, הנוצר מפירוק כדוריות דם אדומות הוא מופרש מהגוף בעיקר בצועה (זה החומר הנותן לצועה את צבעה החום) ומיעוטו דרך השתן. תהליך ההפרשה הוא רב שלבי. בכל מקרה של פגיעה באחד השלבים תהיה הפרעה בהפרשה של החומר מהגוף , הצטברות שלו בדם והופעת גוון צהוב של העור (צהבת).
רמת הבילירובין הכללי שלך תקינה.

שאלה: בעבודה אני יושבת באותו חדר עם בחור שלא מפסיק להשתעל כל היום. איך אדע אם יש לו שחפת מדבקת?

לשחפת יש סמנים רבים נוספים כמו ירידה במשקל, עייפות, שעול דמי. סוג השיעול הוא עמוק מלווה בליחה. שעול דומה יש למעשנים ולחולים עם ברונכיטיס כרונית. השהייה עם חולה שחפת באתו חדר אם אינו מטופל יכולה לגרום להדבקה של הסובבים.

שאלה: האם יש שיטות שעשויות להקל על גודש בשד בקרב נשים מניקות?

תאור הבלוטה יכול להתאים למצב של חסימת צינורית חלב. אני עומדת להציע לך טיפול המשלב הורדת הגודש המקומי ונסיון לפתיחת הצינורית. אם תוך יום מתחילת הטיפול אין שיפור במצב הבלוטה - היינו גודלה, והאודם המקומי פני לרופא המטפל שיפנה אותך לכירורג או פני ישירות לכירורג.
ועכשיו לעבודה: בזמן שאיבת החלב מהשד יש לחמם את אזור הבלוטה בקומפרס חם ולעסות את המקום לכיוון הפטמה. לעיתים טיפול כזה מאפשר את פתיחת החסימה בצינורית החלב. בין השאיבות את יכולה לקרר את האזור על מנת להקטין את הנפיחות המקומית וכן להשתמש ברטייה של עלי כרוב.

שאלה: נחבלתי בפנים בלסת ונשלחתי לבצע בדיקת trigeminal envoked response. מה היא הבדיקה?

אכן הבדיקה מתבצעת במרכז הרפואי רמבם בלבד. הבדיקה נמשכת 40 דקות. במהלכה מתבצע דיקור של סעיפי עצב הטריגמנוס על מנת לבדוק את תקינות ההולכה של העצב. אין סיבוכים או תופעות לואי בלתי נעימות בעקבות הבדיקה. דיקור סעיפי העצב יכול לגרות לאי נעימות שנמשכת מספר שניות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום