רפואה מן החיים

(0)
לדרג

על הרפואה האלטרנטיבית בעיני המטפלים בה, איך זה נראה מהצד? על איתור שערים ועל המעבר בהם, אלטרנטיבה

מאת: עד היכן אנו עשויים להיעזר בטיפולים אלטרנטיביים וכיצד נוכל לשפר את איכות חיינו בצורה המלאה והממצה ביותר כך שהשפעתם תהיה ממושכת ויציבה ?
על סף התהום

שאלה זו ניקרה במוחי עוד מראשית דרכי כמטפל ברפואה ההומאופתית.
מדי יום אני נפגש במטופלים רבים, אשר מדווחים על שינויים מופלאים במצבם בין אם הם גופניים או נפשיים תוך פרק זמן שנע בין דקות לחודשים ואף יותר מכך. לא פעם אני יושב בכסא המטפל מוקסם ופעור פה לשמע התיאורים, המעידים על מגמת הריפוי וממש כמו "שכתוב בספרים" על פי כל עקרונות התפיסה ההוליסטית, כפי שהיא רואה את הבריאות והאיזון הפנימי.
האם זוהי רק אשליה חולפת וכיצד מתרחש התהליך בו דברים מתרחשים כאילו יש מאין, שהרי התקונות (שם אחר לתרופות) ההומאופתיות אין בהם מרכיב כימי פעיל ודרך פעולתן כמעט מסתורית גם למטפל בעל ניסיון קליני עשיר.
יש הטוענים כי בנוזל או בכדורים המופלאים הנמצאים בכל תקונה נמצא זיכרון אנרגטי של החומר, ממנו היא הופקה. יש המסבירים כי לכל צמח או מינרל טבע ישנן תכונות העוברות בצורת רטטים, אשר אין להם צורה, ריח או טעם ואין הם תלויים במימד החומרי אותו אנו מכירים ומוקירים. כל אותן תצורות קיימות ביסודו של כל חומר וחומר ואינם משתנים גם אם החומר איבד לגמרי את מבנהו המולקולארי. אלה הן פרטי זהותו של החומר, שמוטבעים בו מאז ומתמיד ונתנו לו מבראשית כמו מספר הזהות שאנו מקבלים בלידה ובעזרתו אפשר לדעת מי ומה אנו.
אך לא על זה רציתי לדבר כי עם עובדות אין להתווכח ו"נפלאות" כאלה, אנו המטפלים רואים הרבה וזו אינה מציאות זרה, אלא נהפוך הוא זה הפך למן שגרה מוכרת וברורה. התלבטותי עולה בדיוק במקום בו התהליך המיוחד דועך בהדרגה אצל רבים לאחר תקופה של שנים ואצל אחרים זה עניין של חודשים ותהיתי
מדוע ?
במקרה שטיפלתי הגיע אדם בשנות השלושים המוקדמות שסובל מחרדות רבות: נסיעות רחוקות, מוסדות, גיוס למילואים ועוד. התקפי החרדה מנעו ממנו אפילו לטייל ברחבי העולם ובפעם היחידה שהעז לנסוע מעבר לים, היה זה סיוט ארוך ומייגע עבורו ועבור בת זוגו. הוא תאר כאבים פיזיים ממש בית החזה תחושת מועקה כמו "אבן על החזה". זה משתלט לו על החיים והוא הגיע למצב, שבו אפילו מכתב מהדוור מביא עמו בשורת איוב. "כמו סוף העולם, אסון בתחושה", כך המשיך לתאר את החוויה החוזרת ונשנית. ההיגיון הבריא שלו גם כן אינו מסוגל לשבש את מסלולן של הרגשות העולות מלמטה ומציפות את כל הכרתו. "אני נמצא כאילו על סף התהום ועומד להתרסק מטה" היה ביטוי שביטא יותר מכל את סבלו של האיש הצעיר, אשר עושה חייל בתחומי חייו האחרים כמו עבודה וקריירה. החיים הפכו לעול והחרדות מתיישבות להן במלוא הכובד ויוצרות דכדוך במעטה אפל ושחור.
חוסר השליטה המשווע בו הבחנתי מאוד נגע לליבי ומאוד קיוויתי שהטיפול ההומאופתי יצליח במשהו, היכן ששנים ארוכות של טיפולים פסיכולוגיים כשלו.
ואכן לאחר מספר שבועות חלה התקדמות מטאורית במצבו והוא כבר היה מסוגל לתכנן נסיעות שונות ולהתנסות בדברים שלא העז להעלות אף על קצה לשונו. מעניין היה לשמוע ממנו כי הוא חושש לספר לכולם כמה הרגשתו הוטבה, שמא כל זה היה רק חלום שסופו להתבדות במהרה. אלא שמצבו המשיך והשתפר ומדיי פעם חלה נסיגה במצב רוחו, אלא שבאופן כללי הוא היה מאוזן יותר בתגובותיו.
עוד מלכתחילה טענתי באוזניו כי עליו לחשוב על דרכים נוספות להתמודד עם אותן חרדות באופן מודע ויצירתי או תרפיסטי בכדי להתמודד עם שורשי "המחלה".
הטיפול ההומאופתי, כמו טיפולים ביואנרגטיים אחרים, מאפשר לאדם לזהות את ההזדמנויות הטמונות בו לריפוי עצמי, אך לא ניתן לחמוק מעבודה האישית היומיומית שעל האדם לעשות בכדי לשמר את השלכות התהליך.
בפני כל אחד מאתנו נפתחים שערים להזדמנויות חדשות וחשובות להתפתחות וצמיחה רוחנית, נפשית וגם לא לשכוח גופנית. אך אלה הם רק שערים ואת כל אותן הזדמנויות יש לממש ולתרגל שוב ושוב כמו נהיגה על אופניים, שאין היא מובנת מאליה וגם אם נבין אותה באופן תיאורטי עדיין נצטרך לעלות עליהן וליפול מדיי פעם עד שנעבור את הנסיעה כהלכה.
בעולם התרפיסטי קיימים אינספור דרכים ללמוד על טבענו, קשיינו והפעולות בהן אנו נוקטים בהתמודדות הרגשית או נפשית. מתוך עולם זה נגזרות שיטות המגע והתנועה כגון:אמנות פלסטית, ריקוד, יוגה, טאי צ'י, שיטת אלבאום, פלדנקרייז ועד לביטוי יצירתי מהסוג של פסיכודרמה, מוסיקה, נשימה מעגלית, ריברסינג ואחרים. מדיטציות גם הן מועילות בוויסות הרגשי שלנו והרשימה עוד ארוכה ומגוונת.
מי שחשב כי יוכל להסתפק רק בנטילת התרופה לשם הבראתו המלאה ימצא מהר כי הוא חוזר אל קשייו שוב ושוב. "התהום" מחכה לכל אחד וחשוב כי נדע למצוא אותה ונוכל לטבול את רגלנו בה ללא חשש

לתגובות :
ארנון שמחי, הומיאופת
ניתן להפנות שאלות בפורום הומיאופתיה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום