ג'ל חדש לטיפול באקנה

(17)
לדרג

אפידו היא תרופת מרשם חדשה שנרשמה לאחרונה בישראל ומיועדת לטיפול באקנה. התרופה מגיעה כג'ל למריחה, אינה מכילה אנטיביוטיקה ומתאימה לטיפול ארוך טווח החל מגיל 9. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

הגורם לפצעי הבגרות (אקנה) הוא חיידק האקנה (P. acnes) החי באופן טבעי בזקיקים ובבלוטות החלב ומשגשג כאשר נקבוביות קטנות בעור נסתמות. פעילות הורמונאלית מוגברת, מגרה את הבלוטות לייצר כמות גדולה יותר של חלב. הכמות העודפת של החלב גורמת לכך שתאי העור המתים נצמדים זה לזה, ובמקום לעלות על פני העור, הם מצטברים בנקבוביות וגורמים להופעת הפצעונים (ראשים שחורים או לבנים הנקראים קומדונים). כמות מוגברת של חלב ונקבוביות עור סתומות גורמת לחיידק האקנה להתרבות במהירות. כאשר עולה כמות חיידקי האקנה נוצר תהליך דלקתי הגורם להתפתחות פצעי בגרות דלקתיים. פצעונים אלה אדומים וכואבים ועשויים להכיל הפרשה מוגלתית.

כיום יש מגוון אפשרויות טיפול תרופתיות זמינות לטיפול באקנה, חלקן הן תרופות לטיפול חיצוני וחלקן תרופות הניתנות לבליעה. בתחום הטיפול החיצוני באקנה ,ישנן שלוש קבוצות טיפולים נפוצות ומקובלות:

1. רטינואידים - תרופות מרשם לאקנה קל עד בינוני, בפורמט ג'ל או קרם. לרטינואידים מספר פעולות בטיפול באקנה: טיפול בפצעונים הפנימיים טרם יציאתם מהעור, טיפול בפצעונים שכבר נראים לעין - השחורים והלבנים, קילוף תקין של העור ונוגדי דלקת.

2. בנזואיל פרוקסיד - חומר אנטיבקטריאלי, ללא מרשם רופא, כקרם. ניתן כטיפול יחיד או בשילוב עם רטינואיד או עם אנטיביוטיקה. מחטא ופועל נגד חיידקי האקנה, ללא עמידות חיידקית.

3. אנטיביוטיקה - תרופות מרשם, כג'ל. ניתנות לרוב בשילוב עם רטינואיד או עם בנזואיל פרוקסיד. שימוש באנטיביוטיקה עלול לגרום לפיתוח עמידות חיידקית ופגיעה בפלורה הטבעית

כעת, משווקת לראשונה בישראל תרופה חדשה בשם אפידו (EPIDUO), המשלבת רטינואיד עם בנזואיל פרוקסיד ואינה מכילה אנטיביוטיקה. אפידו, שמגיע כג'ל למריחה על העור, מאושר על ידי ה- FDA (ארגון הבריאות האמריקאי), משווק בעולם ב-48 מדינות ונמנה בין התרופות הבודדות המאושרות לטיפול באקנה כבר מגיל 9.

את אפידו ניתן להשיג במרשם רופא, בבתי המרקחת הפרטיים וברשתות הפארם ברחבי הארץ. תכולה: 30 גרם. מחיר: 108 שקל. קיימת הנחה של 50% בביטוחים המשלימים של כל קופות החולים.


בואו לדבר על זה בפורום אקנה ופצעי בגרות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום