שבע שנות אקופונקטורה

(0)
לדרג

שבע השנים הטובות של הרפואה הסינית, על שחרור הורמונים מרגיעים וחוסמי כאבים ועל טווח אפשרויות הדיקור, איזונים ובלמים

מאת: סקר של שבע השנים האחרונות על מחקר האקופונקטורה התפרסם ב"דופק הרפואה המזרחית", וכולל את המחלות בהן אקופונקטורה הצליחה לטפל ביעילות, סטטיסטיקות לגבי בטיחות וסיכום כיצד אקופונקטורה פועלת מנקודת מבט ביו-רפואית.

הסקר בוחן נתונים מ- 37 ציטוטים בספרות המקצועית. רק המחקרים באיכות הגבוהה ביותר נלקחו בחשבון. נכללו 12 ניסויים עם פלצבו מוסתר (כל אחד מהם עם לפחות 33 משתתפים בכל קבוצה), שלוש בדיקות רחבות היקף לגבי בטיחות, ניתוח תביעות ביטוח מעיתון האגודה הרפואית האמריקאית, ושמונה מחקרים על המנגנונים הביו-רפואיים של האקופונקטורה.
12 מחקרים קשורי מחלה בין 1998 ל 2003 הראו שאקופונקטורה יעילה כנגד שבץ חמור, פגיעות חמורות בחוט השדרה, אלכוהוליזם והתמכרות לקוקאין (בשילוב עם טיפולים אחרים), לידת עכוז, כאבי צירים, מיגרנות, בחילות והקאות לאחר כריתת רחם או לאחר ניתוחים בילדים, כאבי מחזור וגמילה מעישון. לא נראו השפעות משמעותיות על אלכוהוליזם ושימוש בקוקאין כשהיה זה הטיפול היחיד, כאבים בגב התחתון, או שיגרון. כמו כן צויינו 17 מחקרים נוספים במימון ארגון הריאות העולמי, המתקיימים כעת.
אקופונקטורה נמצאה בטוחה ב 99.84% מהזמן. הממצא נקבע על פי סך טיפולים העומד על 121520 בשלושה מרכזים רפואיים בשתי מדינות. רק מקרים שוליים (סחרחורת או קושי בהזזת המחט) דווחו.
אקופונקטורה לא רק משחררת אנדורפינים המוכרים כ"היי של אתלטים", אלא גם אנצפלינים (הידועים כמשככי כאבים עד שלושה ימים). אקופונקטורה מגרה אזורים שונים במוח, משחררת אנטיביוטיקה טבעית, מפחיתה את הצורך במשככי כאבים רפואיים ומווסתת את גלי המוח במחלת הפרקינסון.

http://www.pulsemed.org
PULSE

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום