עד העונג הבא

(0)
לדרג

לכבוד הסתיו והחורף הקרב, יצאנו לשליחות עיתונאית דחופה: לחפש ולמצוא את פינוקי הספא הכי מענגים שיש, לטובת מצב הגוף והנפש. להלן הממצאים. קחו גם לכם קצת זמן להירגע...

כמו גלים בים - "לומי לומי" במלון דניאל

כמעט כמו כל דבר בחיים, גם היד מורכבת משלושה חלקים: כף היד, הזרוע והאמה. כף היד שימושית מאוד, הזרוע לא פחות - אבל מה, לעזאזל, עושים עם האמה? הסוגיה הזאת הטרידה, מתברר, גם כמה מומחים לעיסוי בהוואי הרחוקה. הללו ישבו על המדוכה, ולבסוף פיתחו שיטת מסאז' מדהימה, שעושה כבוד לחלק הזה של היד. "לומי לומי", זה שמו החביב של עיסוי הנהדר הזה, שמתבצע בעיקר באמצעות אמות ידיו של המטפל (במקרה שלי קראו לו קובי קוטליצקי).

בהתחלה זה נראה כמו טיפול שגרתי למדי: מיטה, שמן שקדים, מוסיקת רקע חרישית, נרות ריחניים. רק מקץ מספר דקות, המוח מקבל תשדורות מהגוף שמדובר כאן על עיסוי מסוג לגמרי אחר. אמות הידיים מפעילות על הגוף לחץ לא מוכר, נעים ומכאיב בו זמנית - מעין גלים-גלים שמחליקים על העור, חלקם מלטפים כמו גלי ים חלקם גורמים למטופל להרגיש כאילו פיל במשקל בינוני מועך אותו קלות.

בגלל השימוש הבו זמני באמות הידיים ובכפות הידיים, יש לפעמים תחושה ששני אנשים, אם לא יותר, מעניקים את המאסז', ומדי פעם הייתי חייבת להרים את הראש ולערוך מפקד לנוכחים בחדר. בכל מקרה, רק קובי היה שם, והוא אפילו שחרר את גבי הדואב והתפוס על ידי לחיצות מדויקות בנקודות הכואבות ("תגידי לי מתי את ממש שונאת אותי ואני אפסיק", הוא אמר. קצת שנאתי אותו, אבל בסוף זה השתלם).

אחרי שעה (!) כבר לא היה לי אכפת למה קוראים לטיפול בשם כל כך מוזר, ובעצם בתת ההכרה התחלתי להבין לבד את התשובה: כי בסוף מרגישים מין "לומי לומי" שכזה, שלא ניתן להגדירו במילים. ואם כבר בלי מילים - אז מה זה בעצם משנה, אם מדובר על "לומי לומי" או "נומי נומי" או "טוטי פרוטי", כל עוד זה כל כך כל כך נעים...
45 דקות, 230 שקל.
מלון "דניאל", רמות ים 60, הרצליה פיתוח, טל' 09-9528272
מור פרנק.

יום קסום

עיסוי שוודי, טיפול פנים ופילינג אצות בהרוד'ס ויטליס, אילת

במציאות הלוחצת והקשה שלנו, הכי חשוב לדאוג לשלומם של הגוף והנפש. מצוידת בתובנה זו עשיתי את דרכי דרומה, לכיוון עיר התענוגות והבילויים, החופש והשקט - אילת. מדהים איך אווירת החופש מתחילה לחלחל לתודעה כבר בדרך, בזכות גוני החום-צהוב המדבריים שמחליפים את הנופים העירוניים, הרוח החמימה והאוויר היבש, שהוא תחליף מרענן להבילות השפלה.

ואם כבר חופש בדרום, ואם כבר פינוקים אז הרוד'ס ויטליס, כמובן, מלון הספא שחרת על דגלו את בשורת הבריאות, סגנון החיים והאיזון המיוחל בין גוף ונפש. אגדה עתיקה מספרת על מעיין ויטליס, שנבע בפלאיות מתוך החול, וממנו דלו הקדמונים מים בעלי סגולות מאגיות.

בדיוק במקום הזה, בו נושק המדבר לים, ניצב מלון הספא שלנו. שילוב מושלם של חוכמת הטבע ותחכומו של האדם. כאן מתאימים לכל אחד את הטיפולים לכאביו וצרכיו, את אלה שיעשו לו הכי טוב והכי מפנק. כאן מציעים תוכניות להתרגעות, לכושר ולדיאטה, וכן תוכנית של שלושה ימים למנהלים עסוקים. הצוות הקשוב - אנשי מקצוע ומטפלים מעולים ; יענה בחפץ לב על כל שאלה ומשאלה.

המסאז' השוודי בשמנים ארומטיים, שקיבלתי כשעה אחרי הגעתי למלון, מחק לחלוטין את רשמיה של הנסיעה המפרכת לאילת. המטפלת, אוסה, שהיא שוודית לחלוטין, עוררה את קינאתי העזה כשסיפרה ש"אצלנו בבית, המסאז' הזה הוא לא משהו מיוחד. כולם עושים אותו לכולם בשוודיה". תמיד היה לי חשד, שנולדתי לא ממש במקום הנכון...

מכל מקום, מדובר על עיסוי קלאסי, שלוחץ על הנקודות הכואבות ביותר, ומניב שחרור אולטימטיבי של הגוף והנפש. בסופו, הרגשתי כמו בלון לחוץ שהוציאו ממנו את כל האוויר, ועכשיו הוא רק רוצה לגרור את עצמו למיטה, ולישון, לישון, לישון את השינה הכי טובה שהיתה לו מאז ומעולם (עם החלומות הכי מתוקים).

אחרי ההרפיה הכללית והשינה הממצה, הגיע הזמן לרדת לפרטים. וממה מתחילים? מהפנים, כמובן. או כמו שאמרה נטלי: "כל אחת צריכה לטפל בפנים, ואצלך, על אף שמעולם לא עשית טיפול עמוק, המצב לא רע". וזה, כשלעצמו, כבר עשה טוב לעור הפנים שלי... מה גם שההערה הזאת לוותה בטיפול יסודי ומעמיק, במוצרים המשובחים מבית "יונקה" הצרפתית. נטלי הגדילה לעשות, כשבנתה לי תוכנית המשך אישית ויסודית לשמירה על הישגי טיפול פנים שהעניקה לי והסבירה הכל בסבלנות נדירה.

למחרת, אחרי ארוחת הבוקר המפנקת, הזמינה אותי סלין, מנהלת הספא, ל"פילינג אצות", לצורך חידוש מראה הגוף (כמובן!). ניחוחות של שמנים ארומטיים רכים, בשילוב קרצוף יסודי וקשוח למדי של הגוף באצות ומלח ; הניבו חוויה משכרת. אחרי מקלחת קלה, נמשח עורי בקרם לחות ריחני, כך שבצאתי מחדר הטיפולים, הרגשתי רכה, חלקה וניחוחית כתינוקת בת יומה.

בין טיפול לעינוג, דגמתי את הג'קוזי (אורחי מלון הרוד'ס הסמוך יכולים להשתמש במתקני הוויטליס תמורת 90 שקל ליום); התענגתי על מפלי המסאז', ונהניתי מהשקט והרוגע. בנוסף, הרגשתי בריאה ומודעת מאוד, ממש כמו בחורה אסרטיבית ששולטת על יצריה, כשנמנעתי מעישון ומפטפוט כפייתי בסלולרי לאורך כל השהות במלון (גם כי זה אסור...). מה אומר, היה לי עצוב קצת לעזוב, ולשים פעמי בחזרה ללחות של גוש דן. אבל אני עוד אשוב, אין ספק שאשוב לכאן. ועד אז - איך אומרים בהרוד'ס? - "שיהיה לנו יום קסום"...
אשרת שוס
מסאז' שבדי: 50 דקות, 260 שקל.
טיפול פנים: 50 ; 70 דקות, 340 שקל.
פילינג אצות: 45 דקות, 260 שקל.
"הרודס ויטליס", אילת, טל' 6380000-08

פתאומי לעד- טווינה במרכז "רפאל"

זה נראה כמו החלום הים תיכוני בהתגלמותו: ים כחול, דשאים ירוקים, בתים קטנים והרבה שקט. שקט נפשי. בכלל אי אפשר להרגיש, שבמרחק כמה קילומטרים נמצא הכביש הראשי ההוא, ההומה ממכוניות ולחץ; הכביש המוביל מחדרה לתל אביב, או התחנה המרכזית של חדרה, שמייצגת בשנה האחרונה את אחד המקומות היותר כואבים במדינה. כאן, בכפר הים, הכל שליו ויפה ומטופח, מלא ביחידות נופש קסומות והבטחה לחיים שקטים יותר, לפחות באופן זמני.

ואם אתם בעניין של מציאת שקט לטווח ארוך יותר, או בניסיון להרגיע את הנפש והגוף לתקופה משמעותית, גם לזה יציעו לכם כאן פתרון. כי מתחת לבריכה המדהימה והריקה למדי (גם בימי החופש העמוסים ביותר!), נמצאת המרפאה המעוצבת לטיפולים אלטרנטיביים "רפאל", שמציעה שיטות מגוונות לטיפול בגופים הדוויים - החל מטיפולים מוכרים כמו יוגה וטאי צ'י; דרך דיקור, תזונה וצמחי מרפא, וכלה בכירופרקטיקה וקרניו-סקארל ; שיטת טיפול המבוססת על איזון הזרימה של הנוזל העוטף את המוח וחוט השדרה. ניתן לבחור ביום או בשבוע שלם של מגוון טיפולים, או בסדרה של טיפולים שבועיים, אבל האפשרות המומלצת והקורצת ביותר היא כמובן לשלב את הטיפולים בשהייה מרגיעה בכפר הנופש.

אני, מכל מקום, בחרתי ללכת על הטיפול עם השם הכי מסקרן ; "טווינה", ולא חזרתי בי גם אחרי ששחר בר לביא, המטפל, הסביר לי מה משמעותו בסינית: "דחוף ומשוך". אבל החשש התפוגג ברגע שפסענו לתוך חדר הטיפולים המושקע. לפני תחילת הטיפול עניתי על שאלון רפואי ארוך, ואחר כך על שאלותיו של המטפל, שנתן לבסוף שם מקצועי לכל כאבי, והסביר מהיכן נובע כל אחד ואחד מהם (ובינינו, מה היפוכונדר מצוי רוצה, אם לא גושפנקה רפואית, שבאמת כואב לו?!). אחר כך שכבתי על מיטת הטיפולים, בלבוש מלא, והטיפול התחיל.

קצת קשה להסביר מה זה בדיוק, הטווינה הזה, כי מסאז' והילינג זה ממש לא. וזה גם לא רפלקסולוגיה. אבל זה כן קצת מכל הדברים האלה, או כמו שבר לביא אומר: "טווינה זה הילינג סיני, המשלב עיסוי רקמות ופיזיותרפיה. במקור, זו שיטה אגרסיבית מאוד, וכדי לא להשאיר סימנים על הגוף, המטופל נשאר לבוש", הוא מסביר, ומיד מרגיע: "רוב המטפלים המערביים עובדים הרבה יותר רגוע, יותר בזרימה. מטרת הטווינה היא לפתוח את המרידיאנים - ערוצי האנרגיה- ולשחרר חסימות בשרירים, על ידי חיכוך ולחיצות בנקודות האנרגיה, הצ'י".

לפעמים זה היה נעים מאוד, ולפעמים, בעיקר במקומות ה"בעייתיים" - זה כאב, אבל אחרי הטיפול הרגשתי שמשהו שם השתחרר. לפעמים הוא עיסה שטחים גדולים, כמו הגב, ולעתים נעצר בנקודה מסוימת (מאחורי הברך, למשל) ולחץ ולחץ, עד שכמעט צעקתי ; אבל שנייה לפני שפתחתי את הפה, הוא הפסיק ועבר לנקודה אחרת. לפעמים הוא רק הניח את היד מעל הגוף, ולפעמים משך בכוח את אצבעות הרגליים עד לשמיעת ה"פק" המיוחל. בכל פעם משהו אחר, במקום אחר. בקיצור: צפוי זה לא.

אחרי הטיפול קמתי לאיטי מהמיטה, אספתי בקושי את התיק, החלפתי עוד כמה מילים עם המטפל שלי, אמרתי תודה, והלכתי. אחרי שסגרתי את הדלת, היתה לי הרגשה ששכחתי שם משהו. אני בטוחה שקודם היה לי יותר כבד. אבל כנראה לא שכחתי כלום, רק השארתי מאחורי קצת מהמשא הפרטי שלי, ולכמה ימים נהיה לי קל יותר.
מור פרנק
המחיר: 40 180 ש"ח , 40 דקות.
מרפאה לטיפולים אלטרנטיביים "רפאל", כפר הים, חדרה. 04-6305151.

חוויה (ש)מיימית- עיסוי קצף ב"סייבקס"

עבודה ממושכת מול מחשב, מתח רב מהמציאות הדוחקת בחוץ, והשנים הרבות מדי שחלפו מאז קיבל גופי פינוק כהלכתו, גרמו לי להיענות להפצרותיה של העורכת שלי, וללכת לעיסוי. כיוון שרציתי להעניק יחס שווה לכל אחד מרמ"ח איברי המותשים, חיפשתי מסאז' מקיף וכולל, וכך הגעתי ל"סייבקס" - רשת מועדוני הספא של מלון הילטון ; המציעים (בת"א ובאילת) עיסוי קצף מכף רגל ועד ראש. ההבטחה היא: פינוק משחרר, פילינג גוף בג'ל עתיר לחות, שחרור שרירים מכווצים ועיסוי קרקפת מרגיע ומזין שיער. מה עוד יכולה בחורה לבקש לעצמה?!

בחדר ההמתנה המפנק, אני לוגמת תה ירוק (המוגש חינם בעמדת הקפה) ומתבשלת מחום מתחת לחלוק הלבן והעבה שמספק המקום למטופלים (או שמא זו הציפייה נרגשת?). כשמגיע תורי, אני נכנסת לחדר טיפולים אפוף אורות מעומעמים, מוסיקה קלאסית חרישית ולוק כללי של שלווה מהממת, ופוגשת את ליאת, המטפלת שלי. כל אלה מנתקים אותי סופית מטרדות היומיום, ומאפשרים לי להתמכר באופן מוחלט לתענוגות ולפינוקים שמצפים לי בשעה הקרובה. ליאת מבקשת שאסיר מעלי כל בגד מיותר (כולל חזייה, תחתונים ותכשיטים). "אל תדאגי", היא מרגיעה את מבוכתי, "תהיי עטופה במגבת, כי היא שומרת על חום הגוף".

אני נשמעת להוראותיה, מתפשטת ושוכבת על הגב, כשמעלי נפרשת מגבת נעימה וריחנית. בטון רך היא שואלת האם אני חפצה לקבל תחילה הסבר על אופן הטיפול ומהלכו. התייעצות קצרה עם גופי מבהירה לי, כי אין מקום לעיכובים. די, חיכיתי מספיק, ועכשיו האיברים התשושים דורשים את שלהם ללא דיחוי ובלי מילים מיותרות.

לפיכך, אני מתהפכת מיד על הבטן, עוצמת עיניים ומתמסרת לזרמי מים חמימים הניתזים מהמקלחון שמעלי. רגליים, ישבן, גב וצוואר, כולם משתתפים במערבולת משכרת חושים. אחרי דקות ארוכות של פינוק מימי מרגיע, מתחיל העיסוי. בכל פעם מתמקדת המעסה בחלק אחר בגוף, ובעזרת ליפות רכות, שמנים ארומטיים וקצפי אמבט של חברת דרפין הצרפתית, מעסה את גופי בעדינות אך בנחישות. כל סיבוב של עיסוי מסתיים, שוב, בזרמי מים חמימים ומלטפים על הגוף.

אחרי כחצי שעה מגיע תורם של הזרועות, כפות הרגליים והידיים ובית החזה לקבל את שלהם. אני נשכבת שוב על הגב, ומצפה בכיליון לקילוח העדין של המים, לעיסוי העמוק וללחיצות הנעימות. אלה לא מאחרים להגיע, ואני מרגישה איך אני הגוף שלי מתמלא באנרגיה. לסיום, מעבירה ליאת זרמים גם בקרקפת, ומעסה את ראשי בעדינות. אני מתפללת שעוד לא עברו 45 הדקות שהוקצבו לי ושנשארו עוד כמה דקות להסרת התאים המתים, להגברת זרם הדם ולניקוי האנרגטי - אבל כמו כל דבר טוב, גם עיסוי הקצף שלי מסתיים ; לא לפני שהמטפלת המקסימה משכנעת אותי סופית, כמעט בלי לומר מילה, שתוך שבוע (מקסימום שבועיים) אני מתייצבת שוב לחוויה ה(ש)מיימית הזאת.
אורי להב
45 דקות, 310 שקל.
"סייבקס", רשת מלונות בריאות וספא, טל' 5202211-03

שמן, חומוס ושעורה- פילינג גוף ב"ג'ניס רוז"

אם הכותרת נשמעת לכם כמו הקדמה למתכון, המכיל את שבעת המינים שארצנו התברכה בהם ; הרי שטעות בידיכם. נכון, יש כאן קמח (טחון מחומוס ושעורה) ואפילו שמן שומשום, אבל כל דמיון בין מטבח ביתי מהביל לחדר הטיפולים המבטיח ב"ג'ניס רוז" ; הוא מקרי בהחלט.
אבל לפני שניכנס לחדר ונשאיר מאחור את המולת החיים ובוהק השמש, נעיף מבט במרינה החדשה של הרצליה ; המקום המושלם לספא. טורקיז של ים, שלוות היאכטות המפוארות, המולה עליזה של יושבי בתי הקפה הצבעוניים. ואם מתעלמים מהעברית, אפשר בהחלט לפנטז על היפים והעשירים של סן טרופז, למשל...

את פני מקדמת פקידת קבלה חביבה, ואחרי שאני ממלאת הצהרת בריאות, היא שולחת אותי ללובי המזמין. איזה כיף! סופסוף נפטרתי מהשמש המסנוורת ושקעתי באפלולית נעימה. יחי הניתוק! החלוק הלבן והמפנק שאני מחליקה לתוכו תוך שנייה רק מחזק את האשליה שאני בעצם באיזה יקום מקביל, טוב ומעתיר. קצת תה ירוק, קצת ספה מפנקת ומגזין כרומו מעוצב ; ואני כבר פוסעת אחרי מרינה, המטפלת, שמוליכה אותי לחדר הטיפולים. ושם ; באך ברקע ושיר בלב. בתשובה לשאלתה, אני בוחרת בפילינג באמצעות התערובת העדינה יותר. אחר כך אני נשכבת אחר כבוד על הגב, והעונג מתחיל. שילוב של מסאז' מהנה, שהוא גם ממריץ וגם מרגיע, והסרת שכבת התאים שסותמת ל את הנקבוביות ומפריעה לעור לנשום. ויש גם בונוס: החומרים המשמשים לעיסוי מזינים את העור הצמא בוויטמינים A, D ו=E המיטיבים.

כשמסיימים צד א' יש הפתעה: אי מזה מגיח מקלחון, ושוטף את הגוף בקילוחי מים חמימים ומענגים (מישהו אמר הפלגה ביאכטה ולא קיבל?!). ויש, כמובן, גם צד ב', להלן: גב, כתפיים, עורף מכווץ ושוקיים דוויים. וגם הוא מקבל טיפול הולם, וקילוחי מים חמימים ככתוב, וזה אפילו עוד יותר כיף מצד א', ואפשר בקלות רבה יותר לדמיין, שהופס ; הגשמנו את הפנטזיה וחזרנו לרחם. לפחות לשעה קלה.
ענת דולב
45 דקות, 220 שקל.
ג'ניס רוז, יורדי ים 1, מרינה וילאג', הרצליה פיתוח, טל' 09-9572348

שתהייה לנו שנה שלווה וחורף רגוע, הרבה שקט עם הרבה אושר... חשיבה חיובית ואופטימיות כמו האווירה המיוחדת שמרגישים בכל אותן המקומות הללו....

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום