תסמונת החגים: טיפים ותוספי מזון שיעזרו לנו לעבור את החגים בשלום

(0)
לדרג

המלצות להשלמות תזונתיות, שיסייעו לעבור את התקופה בשלום, וצרור עצות יעילות להתנהגות נכונה בתקופה החגים

מאת:

קניות והכנות לקראת אירועי החג, שהייה ממושכת מהרגיל בחברת קרובים ובני המשפחה המורחבת, ארוחות חג גדושות, שתיית אלכוהול מוגזמת והתמודדות עם לחצי חופשת החג - כל אלה גורמים לתופעה המכונה תסמונת החגים.
מאפייניה: דופק מהיר, דפיקות לב מואצות, עלייה בלחץ הדם ועייפות כרונית, וכן קשיים נפשיים כגון תחושה של לחץ, חרדה, דיכאון וחוסר אונים.

"לחגים השפעה רבה על הגוף ועל הנפש", אומרת רונית טייטלמן, דיאטנית קלינית בכירה בחברת הויטמינים ותוספי המזון GNC. "תקופה זו מציבה בפנינו דרישות מלחיצות במיוחד, וללחץ זה השפעה ביולוגית. הכל בחגים נעשה בקיצוניות. אנחנו נדרשים לסיים את כל הקניות וההכנות בלוח זמנים צפוף, להיות חברותיים יותר, לארח הרבה, לעמוד בהוצאות כספיות גבוהות מהרגיל ועוד".

בפיה של טייטלמן המלצות להשלמות תזונתיות, שיסייעו לעבור את התקופה בשלום, וצרור עצות יעילות להתנהגות נכונה בתקופה החגים.

אלו תוספי מזון כדאי לקחת בחגים

· פורמולת מולטי אנזימים: מיועדת לסובלים מבעיות עיכול לאחר ארוחה כבדה. הפורמולה מכילה אנזימי עיכול חשובים, המקלים על בעיות כמו: גזים, קשיי ספיגה, אי ספיקת לבלב, גזים, תת חומציות בקיבה, שלשולים ועצירויות לסירוגין.

· כרום פיקולינט: מינרל המאזן את רמת הסוכר בדם, משפר את חילוף החומרים בשרירים ומוריד את הצורך בדברי מתיקה.

· סטרס פורמולה: שילוב של קומפלקס ויטמיני B עם ויטמין C, התומכת במערכת העצבים, מקלה במצבי סטרס, דיכאון ולחץ נפשי, ותומכת במערכת החיסונית, שפעילותה נוטה להידרדר במצבי לחץ.

· סל-פרוטקטור: פורמולת אנטי-אוקסידנטים של GNC, עשירה במיוחד בנוגדי חמצון, המסייעים בהתמודדות עם מצבי לחץ ומגנים מפני נזקי קרינה, זיהום אויר, עישון, רעלים, אלכוהול ועוד.

· צמחים מרגיעים: קאוה קאוה וקמומיל, שפעולתם נוגדת דיכאון, חרדה, והם בעלי השפעה חיובית על מצב הרוח.

איך להתנהג בחגים

· הגדירו לעצמכם מטרות לפי סדרי עדיפויות, ונסו לצמצם מחויבויות מיותרות.

· השתדלו להימנע ממפגש עם אנשים, שמשפיעים עליכם באופן שלילי.

· תכננו מראש לוחות זמנים, שניתן להתמודד אתם מבלי ליצור לחצים.

· נהגו במתינות בכל הנוגע לאכילה ולשתיית אלכוהול: אל תגיעו לארוחת החג רעבים מידי, הימנעו מסלטים המכילים שמן, מיונז וכד', וכן מבורקסים, מאפים ומטוגנים (בורקס אחד יכול להכיל עד כ- 300-500 קלוריות).


באדיבות חברת הויטמינים ותוספי המזון GNC

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום