מחקר: ילדים של ניצולי שואה רגישים יותר למתחים נפשיים

(0)
לדרג

מחקר: ילדים של ניצולי שואה רגישים יותר למתחים נפשיים

מחקר חדש מגלה כי ילדים של ניצולי שואה רגישים יותר לארועים שגורמים סטרס - מתח פסיכולוגי, לדוגמא קבלת אבחנה של סרטן.

המחקר התבצע על ידי חוקרים מבית חולים הדסה בירושלים, על ידי ד"ר לאה ביידר. המחקר יתפרסם בגיליון יוני של כתב העת: American Journal of Psychiatry.
החוקרים בדקו מעל 200 נשים ישראליות שאובחנו עם סרטן השד 8 חודשים עד 8 שנים לפני המחקר. כחצי מהנשים שנבדקו במחקר היו בנות לניצולי שואה, כלומר אחד או שני ההורים שלהן היו בשואה במחנות השמדה או מחנות עבודת כפייה. במחקר התבצעה השוואה בין בנות ניצולי השואה לבין נשים עם מצב רפואי, סוצואקונומי, גיל , השכלה, מצב משפחתי ומספר ילדים דומה.

החוקרים מצאו שכאשר שתי הקבוצות התמודדו עם האבחנה של סרטן השד בצורה טובה מאוד, בנות ניצולי השואה סבלו מרמה גבוהה יותר של מצוקה נפשית לעומת הנשים האחרות עם אותה האבחנה. רמת המצוקה הנפשית של בנות ניצולי השואה היתה גבוהה למדי וכמעט פאתולוגית, בעוד שרמת המצוקה הנפשית בקבוצת הביקרות היתה בינונית.
החוקרים הסיקו כי דור שני של ניצולי שואה וכנראה גם צאצאים של הורים שעברו טראומה בכל מלחמה מגיבים במצוקר נפשית גבוהה למצב מסכן חיים כגון מחלת הסרטן. כמו כן החוקרים מציינים כי הנטיה לעבור למצב של משבר נפשי בהתמודדות עם אירוע כגון מחלת הסרטן, מצביע על פגיעות בדרגה גבוהה בקרב ילדיהם של ניצולי שואה. החוקרים העלו השערה שפגיעות זו הועברה באופן פסיכולוגי מדור ההורים לדור הילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום