בוטוקס: חוזרים לנעורים

(0)
לדרג
תוכן מקודם

הזרקת בוטוקס נחשבת לטכניקה מחוללת פלאים בתחום העלמת קמטי הבעה. מתי ניתן להתחיל? מדוע נחוץ אישור רפואי אחרי גיל 65? ותוך כמה זמן תראו תוצאות?

שירותי אסתטיקה רפואית
077-2311044 (מספר מקשר)

בוטולינום טוקסין (בוטוקס) הוא רעלן שהוכר לראשונה לצרכים רפואיים עוד בשנת 1897 - ומאז הוא משמש במינונים נמוכים, עבור קשת רחבה של טיפולים. הרפואה האסתטית גילתה את היתרונות הגלומים בבוטולינום טוקסין ורתמה אותו לטובת תעשיית היופי. השימוש בבוטוקס נועד להשפיע על העור - הודות לתכונותיו הייחודיות, שבכוחן להחליק ולמנוע קמטי הבעה. האזורים המועדים לרוב לטיפול הם צדי העיניים, בין הגבות ואזור המצח.

באיזה גילאים ניתן להזריק בוטוקס?

מקובל להתחיל את הטיפול בשנות השלושים, כשקמטי הגיל מתחילים להופיע לראשונה על הפנים. במקרים בהם רוצים להשתמש בבוטוקס כטיפול מונע נגד קמטים ושבירת העור, רצוי להתחיל עם ההזרקות כבר משנות העשרים.

ניתן לקבל את טיפולי ההזרקות עד גיל 65 ללא כל מגבלה (בכפוף להתחשבות בהגבלות רפואיות). לאחר מכן, רק על פי החלטת הרופא.

מומלץ לחזור על הטיפול אחת למספר חודשים. צילום: שאטרסטוק
מומלץ לחזור על הטיפול אחת למספר חודשים. צילום: שאטרסטוק

כיצד פועל הבוטוקס על השריר?

הרכיב הפעיל בחומר חוסם את העברת הדחפים החשמליים (פולסים), בצומת שבין השריר והעצב. בעקבות החסימה, השריר נרגע והעור סביבו נמתח - ונשאר במצב זה עד לפירוקו המלא של בוטולינום טוקסין בגוף.

מהן המגבלות הרפואיות שעשויות למנוע קבלת זריקות בוטוקס?

כמו בכל תרופה, ישנם מצבים שמונעים את האפשרות לקבל את הטיפול. בכל מקרה, ההחלטה מתקבלת על ידי הרופא, בהתאם למידע שנמסר מהמטופל. מצבים בהם לא תאושר הזרקת בוטוקס הינם: רגישות לאחד מרכיבי החומר, זיהום או דלקת באזור הטיפול, מחלה ויראלית או זיהומית בזמן הטיפול, הריון והנקה.

האם הטיפול עלול לגרום לתגובה אלרגית?

ישנם מקרים, כאשר הטיפולים ניתנים בתדירות גבוהה מידי - בהם המטופלים עלולים לפתח נוגדנים לבוטוקס, מה שמוביל לירידה באפקטיביות של החומר ובתוצאה הרצויה.

עם זאת, חשוב להדגיש שמקרים אלה כלל אינם שכיחים. יתרה מכך: המחקרים מראים שכאשר מקפידים על מרווחי הזמן הנכונים בין הטיפולים, אפקטיביות הטיפול עולה - ופרקי הזמן בין הטיפולים הולכים ומתארכים.

מה תדירות הטיפולים המומלצת - הן מבחינה בריאותית והן באספקט של שמירה על התוצאות?

כדי לשמור על איזון בין המגבלות הרפואיות והדרישות האסתטיות, מומלץ וניתן לחזור על הטיפול אחת לחצי שנה.

איך מתבצע טיפול ההזרקות?

הרופא מזריק את הבוטוקס ישירות לשריר - ומחליש אותו. כתוצאה מכך, קמטי ההבעה מיטשטשים ואף נעלמים לחלוטין. דבר דומה קורה גם לשברי העור, הנוצרים משחיקה ועבודת השריר לאורך השנים. הטיפול עצמו לוקח מספר דקות בודד.

מה משך הזמן שעובר מהטיפול - ועד שהקמטים נעלמים?

הדבר משתנה, בהתאם לסוג הטיפול והנתונים האישיים של המטופל. ככלל, פרק הזמן הנדרש להתגבשות התוצאה הסופית הוא עד שבועיים.

מהו זמן ההחלמה לאחר טיפולי בוטוקס?

הטיפול אינו כרוך בתקופת החלמה. ייתכן שטף דם מקומי באזור המוזרק, אך הוא חולף תוך זמן קצר.

לכמה זמן נשמרות תוצאות הטיפול?

ההשפעה על מראה הפנים נשמרת למשך כשלושה חודשים - עד חצי שנה. כדי לשמר את התוצאות שהושגו, מומלץ לחזור על הטיפול אחת למספר חודשים, עם התמוססות והיעלמות אפקט הבוטוקס. נמצא כי טיפול קבוע במרווחי זמן קבועים (כל כחצי שנה), מאריך את אפקטיביות הטיפול וכך מתארכת התקופה שבין טיפול לטיפול.

ניתן לקבל את טיפולי ההזרקות עד גיל 65 ללא כל מגבלה. צילום: שאטרסטוק
ניתן לקבל את טיפולי ההזרקות עד גיל 65 ללא כל מגבלה. צילום: שאטרסטוק

באיזה טיפולים נוספים, מתחום הרפואה האסתטית, משתמשים בבוטוקס?

חשיפת חניכיים בחיוך - Gummy Smile: חשיפת חניכיים היא תופעה שמתארת התכווצות והתרוממות השפה העליונה בעת חיוך, עד לחשיפה מוגזמת של החניכיים. מצב זה פוגע באסתטיקה של החיוך - ועלול לגרום לחוסר בטחון, הימנעות או חיוך מוסתר על ידי כף היד. באמצעות הבוטוקס, ניתן להרפות את שריר השפה העליונה - ולהנמיכה עד לקו השיניים.

מניעת הזעת יתר - Hyperhidrosis: במצבים בהם קיימת הזעת יתר, הגורמת לתחושה בלתי נעימה, ריחות קשים ומגבלות נוספות - מקובל לטפל בהזעה, באמצעות הזרקת בוטוקס. הרופא מזריק את החומר לתוך העור באזור המיועד, מה שמביא להפחתה משמעותית בפעילות בלוטות הזיעה ומפחית באופן ניכר את כמות הזיעה הניגרת על הגוף. הטיפול מבוצע באזורים המועדים להזעת יתר: פנים ומצח, בית שחי, עורף וכפות ידיים ורגליים.

לסיכום: השימוש בבוטוקס הופך יותר ויותר נפוץ בתחום הרפואה האסתטית. הבוטוקס משמש להעלמת קמטים: השפעת החומר על החלשת השריר - מביאה להפחתת או העלמת קמטי הבעה, לתקופה בת 3-6 חודשים. בוטוקס ניתן בהזרקות למספר מקומות בפנים. . על פי רוב, בוטוקס יביא לשיפור עד היעלמות מלאה של הקמטים. בוטוקס נותן מענה מצוין גם במקרים של הזעת יתר וחשיפת חניכיים מוגזמת בחיוך.

ד"ר שירה אליאב - חברה מן המניין בארגון האמריקני היוקרתי לרפואה אסתטית Medicine A.A.A.M - American Academy of Aesthetic.

סייעה בהכנת הכתבה: שרית שיר, כתבת Zap Doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום