הצרת היקפים בעזרת הקפאת שומן

(9)
לדרג
תוכן מקודם

תכירו את "קולטק": טכנולוגיה חדישה של הקפאת תאי שומן, המביאה להצרת היקפים מהירה. איך זה פועל? וכיצד ילדים שאוכלים קרטיבים, תרמו לפריצת הדרך המדעית?

רופא מנתח פלסטי ,מומחה לכירורגיה פלסטית
077-9978321 (מספר מקשר)

פעמים רבות אני פוגש נשים עם עודף משקל נקודתי - באזורים מסוימים בגוף. האזורים שבדרך כלל מועדים לשומנים עודפים - גם אצל נשים שאינן בהכרח שמנות: הבטן התחתונה, המותניים או הירכיים. כאשר לא מדובר באישה עם עודף משקל, אלא באישה שסובלת מעודף שומן ממוקד ניתן לבחור בין שאיבת שומן קלאסית בחדר ניתוח לבין טיפול במכשיר קולטק היונק, מקפיא ומפרק את רקמת השומן ומעניק למטופלת תוצאה מהירה.

הקפאת שומן? מה זה אומר, בעצם?

תאי השומן הם תאים בגוף האדם, העשויים לגדול או לקטון - בהתאם לאורח החיים ולצריכת התזונה. ניתן להפחית את הכמות של התאים ולפרק אותם, באמצעות טכנולוגיות שונות וחדישות, על מנת להשיג מראה חטוב ורזה יותר.

אחד האזורים המתאימים לטיפול הוא השומן בזרוע האחורית. צילום: שאטרסטוק
אחד האזורים המתאימים לטיפול הוא השומן בזרוע האחורית. צילום: שאטרסטוק

מהו מכשיר הקולטק?

מכשיר זה מתבסס על שיטה טכנולוגית חדישה, שבה מקררים את רקמת השומן. קירור זה מפרק באופן מבוקר את התאים, המוצאים את עצמם מחוץ לגוף - באופן טבעי. למעשה, מכשיר הקולטק מוריד את שכבת השומן התת-עורי, בטכנולוגיה מיוחדת שפותחה על ידי רופאי ילדים בארה"ב, שבדקו מדוע לילדים שאוכלים קרטיבים - יש שקעים בלחיים.

בעקבות המחקר, התגלתה תופעה חדשנית הכוללת הקפאת תאי שומן בטמפרטורה של מינוס שמונה מעלות צלזיוס. כאשר הגיעו לטמפרטורה זו, התאים מתו וסולקו באופן טבעי מהגוף, תוך שבועות אחדים, על ידי מערכת הלימפה.

מהם יתרונות טיפול זה, על פני טיפולים אחרים - שנועדו להפחתת שומן בגוף?

טיפול זה אינו מערב ניתוח כירורגי או כל טיפול פולשני מסוג זה, המוכרים לנו מעולם הטיפולים האסתטיים והפלסטיים, הקשורים בשומנים. הטיפול מתאים למגוון אזורים בגוף - ומתבצע באופן מבוקר. כמו כן, הטיפול קצר יחסית - ותוך מספר שבועות, לאחריו, תאי השומן מסתלקים באופן טבעי. טיפול זה מתבצע בפיקוח רפואי מקיף.

השיטה המוכרת והידועה, להפחתת תאי שומן בגוף, היא שאיבת שומן בניתוח הכולל הרדמה מלאה. הליך זה מתאים לאנשים הסובלים מעודף משקל , שלא הצליחו "להשתלט" עליו בכל דרך אחרת. לצד שיטה זו, קיימת גם שיטה פחות פולשנית - הכוללת שאיבת שומן מקומית, בהרדמה מקומית.

חשוב לציין כי הטיפול בשיטת קולטק חד פעמי - וניתן אפילו לבצע אותו באמצע היום, בלי כל יציאה משגרה. בפועל, תוך זמן קצר, הטיפול מוביל להצרת היקפים באזורים המטופלים - בין 3 ל-5 סנטימטרים.

מהם האזורים המתאימים לטיפול?

כמעט כל אזורי הגוף הסובלים משומנים: בטן עליונה, תחתונה ומתניים, ישבן, ירכיים חיצוניות ופנימיות, ברכיים, שכמות, זרוע אחורית, הגב (לכל אורכו) והירך האחורית.

כיצד מתכוננים לטיפול?

לפני שניגשים לטיפול, בודקים את מצבו הגופני של המטופל הספציפי ואת אזורי מצבורי השומן בגופו. לשם אבחנה זו, קיימת מצלמה משוכללת, הבודקת את מצב הגוף ב-360 מעלות. בנוסף לכך, מתבצעת בדיקת שומן ידנית על ידי רופא.

מכשיר הקולטק מוריד את שכבת השומן התת-עורי. צילום: שאטרסטוק
מכשיר הקולטק מוריד את שכבת השומן התת-עורי. צילום: שאטרסטוק

כמה טיפולים נדרש לבצע?

מספר הטיפולים הנחוץ משתנה בין מטופל למטופל, בשל שינוי הרכב השומן (המשתנה בין אדם לאדם). לרוב, נדרשים כ-3 טיפולים במרווח בן מספר שבועות זה מזה. כל טיפול אורך בין שעה לשעה וחצי.

מתי רואים תוצאות?

התוצאות נראות בפועל בין 6 ל-10 שבועות מרגע הטיפול. חשוב לציין כי הצלחת הטיפול אינה קשורה לירידה במשקל, אלא רק בהצרת היקפים. כמו כן, יש לשמור על תזונה בריאה - כדי לשמר את התוצאה.

האם יש לטיפול תופעות לוואי?

לאחר כל טיפול עשויה להופיע רגישות כלשהי ותחושת נימול באזור המטופל. עם זאת, תופעה זו היא תופעה רגעית, חולפת ואינה מסוכנת. הסיכון האמיתי היחיד היא כווית קור על העור - ולכן חשוב לבצע את הטיפול רק אצל מומחים, בעלי אישורים מתאימים; ובשימוש ג'ל ורפידה מיוחדת, שנכנסת בין העור למכשיר - ומונעת מגע ישיר עם העור.

למי הטיפול איננו מתאים, בשום אופן?

אנשים עם מחלות רקע ייבדקו, על פי המקרה; ואנשים עם בקע טבורי או מפשעתי אינם יכולים לבצע את הטיפול. שאר האוכלוסייה - כן.

לסיכום: לפני שניגשים לשיטת הקפאת השומן, יש לבחור מטפל מתאים ובעל ניסיון; וכן לתאם ציפיות מראש. לרוב, נשים וגברים כאחד שעוברים את הטיפול - מרוצים מאוד מהתוצאה ומדווחים על שיפור ניכר במראה האזורים הבעייתיים, שבהם טיפלו.

ד"ר רון טנצר הוא מומחה לכירורגיה פלסטית, חבר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום