בדיקה לזיהוי סיכון להתקף לב

(0)
לדרג

חדש: בדיקת דם לזיהוי סיכון להתקף לב במרכז הרפואי זיו. הבדיקה מתאימה לאנשים עם שני גורמי סיכון לפחות או לאלה שעברו אירוע דומה בעבר. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בדיקת דם חדשה PLAC Test מוצעת במחלקה פנימית א' במרכז הרפואי זיו לזיהוי סיכון סמוי להתקף לב או אירוע מוחי (שבץ), התוקפים ללא התרעה מוקדמת גם אנשים שלכאורה נראים בריאים.

ד"ר אוסאמה חוסיין, מנהל המחלקה הפנימית במרכז הרפואי זיו אומר, כי באמצעות הבדיקה ניתן לזהות סיכון לקיום הצרויות בעורקי הלב או המוח, המעלות את הסיכון לאירוע לבבי או מוחי. "בדיקת הדם החדשה עשויה לזהות הסיכון לאירוע מוחי ובהתאם לתוצאות ניתן טיפול תרופתי מיידי ואינטנסיבי. כמו-כן, היא עשויה להפחית פי 2 את הסיכון ללקות באירוע מוחי או בהתקף לב".

בדיקת הדם החדשה, ה"פלאק טסט", אושרה על ידי רשות המזון והתרופות האמריקנית (FDA) ומומלצת בעיקר לחולים "גבוליים", שרמת הכולסטרול שלהם ולחץ הדם קרובים לערכים המוגדרים כגבוהים. כמו-כן, היא מתאימה לאנשים שעברו אירוע דומה בעבר, לכאלה שיש להם היסטוריה משפחתית של התקף לב או אירוע מוחי ולכל מי שיש לו שני גורמי סיכון או יותר: גברים מעל גיל 45, נשים מעל גיל 55, הלוקים ביתר לחץ דם, סוכרת, עישון, רמה גבוהה של LDL (כולסטרול "רע") או רמה נמוכה של HDL (כולסטרול טוב).

"הבדיקה מגדירה סיכון עתידי"

"בדיקת הפלאק-טסט מודדת את פעילות האנזים Lp PLA2 בדם. האנזים מעורב בתהליך דלקתי המתרחש ברבדים הטרשתיים בעורקים, בשל הצטברות שומנים בדפנות העורקים. תהליך דלקתי זה גורם לאי יציבות ברובד השומני והוא עלול להיקרע ולגרום להיווצרות קריש דם החוסם את העורק", מסביר ד"ר אוסאמה. לדבריו, "הבדיקה אינה מיועדת להחליף את הצורך בטיפול בגורמי הסיכון לטרשת עורקים ואף אינה מיועדת להחליף את המלצות הרופא המטפל, אלא רק מגדירה סיכון עתידי".

הבדיקה לא נכללת בסל הבריאות. לפרטים נוספים ולתיאום זמן בדיקה: 04-6828943, בשעות 8:00-15:00.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה - הפורום הרשמי של האיגוד הקרדיולוגי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום