הצערת עור הפנים: גישה משולבת

(0)
לדרג
תוכן מקודם

הזרקת חומרי מלוי או בוטוקס הינם טיפולים חשובים להצערת עור הפנים, אולם לעתים אינם מספיקים וכדאי לשלבם עם טיפולים בטכנולוגיות חדישות

רופא עור ומין
03-6353183

אחד התחומים המבוקשים ביותר כיום בתחום הרפואה האסתטית הוא הצערת עור הפנים. לצד השיטות הוותיקות, כמו זריקות בוטוקס וחומרי מלוי או פילינג ניתן למצוא גם טכנולוגיות חדישות, דוגמת גלי רדיו ולייזר פרקציונלי, אור מרוכז או חוטי מתיחה. טכנולוגיות כאלו מסייעות לעתים קרובת להשיג תוצאות טובות הרבה יותר.

חשוב לזהות אילו שינויים עוברים על עור הפנים עם ההתבגרות ולטפל בהם:

1. איבוד נפח - בעור, בשומן, בשריר ובעצם.

2. קמטי הבעה הנגרמים בשל התכווצות של שרירי ההבעה בפנים.

3. רפיון רקמות העור וצניחת פנים.

כיצד מתמודדת הרפואה האסתטית עם שינויים אלה?

בטיפול באיבוד הנפח ניתן להשתמש בחומרי מילוי שונים.
בקמטי ההבעה ניתן לטפל בבוטוקס (בוטולינום טוקסין).
לטיפול ברפיון הרקמה וצניחת עור פנים כדאי להשתמש בטכנולוגיות מתקדמות (גלי רדיו או לייזר פרקציונלי) הגורמות לחימום עמוק עם הפעלת תהליכים הגורמים ליצירת קולגן חדש או בחוטי מתיחה.

שני הגורמים העיקריים המשפיעים על מראה עור הפנים הם איבוד נפח ורפיון הרקמה ואלה בהחלט ברי טיפול.

כיצד מטפלים כיום ברקמה רפויה בעור?

על פי רוב, מטפלים ברקמה הרפויה באמצעות הזרקות חומרי מילוי (הוספת נפח מותחת את העור). לעתים קרובות, בעיקר אצל אנשים שעורם רפוי מאוד, ההזרקות לא מביאות תוצאה מספיק טובה. במקרים אלו כדאי לשלב את הטיפול גם בטיפול בגלי רדיו , בלייזר פרקציונלי או בחוטי מתיחה. רק במקרים הקיצונים יש צורך במתיחת עור פנים.

עבור מקרי רפיון עור קלים, ניתן לבצע טיפולים באמצעות גלי רדיו ולהשיג הצערת עור על ידי חימום הדרגתי (במרפאה שלנו אנו משתמשים במכשירים מתקדמים ביותר לגלי רדיו של חברת סינרון קנדלה Syneron Candela ושל חברת ונוס קונספט Venus Concept). בטכנולוגיה זו, נדרשים כחמישה טיפולים, אחת לחודש.

למקרים קשים יותר אנו משתמשים בלייזר חדיש של חברת לומניס הישראלית. המכשיר פועל בטכנולוגיה שנקראת ResurFX והוא משווק היום בהצלחה גדולה בכל העולם. הטיפול גורם לכיווץ העור ולשיפור דרמטי במרקם העור. למכשיר, קרינה באורך גל הפועל בעומק העור, אבל אינו פוגע בפני השטח שלו, לכן לטיפול זה אין תופעות לוואי משמעותיות. אין צורך להישאר בבית אחרי הטיפול והתוצאות נהדרות. גם בטכנולוגיה זו מדובר על סדרה של חמישה טיפולים, אחת לחודש.

בקמטי עור עמוקים יותר, יש אפשרות לטפל ב-fractional CO2 laser. הלייזר מטפל הן בשטח והן בעומק של העור באופן פרקציונלי ולכן הטיפול קל למטופלים. לאחר הטיפול יש לשהות בבית להחלמה במשך חמישה ימים. טיפול זה הוא חד-פעמי והוא מתאים למקרים שבהם יש התבגרות או הזדקנות עור חזקה יותר.

גם מתיחת פנים בחוטים מטפלת בצניחת עור הפנים. טיפול זה יכול להביא להרמה של עור הפנים באיזור הלחיים, הלסת, הצוואר או הגבות.

מהו היתרון של הטכנולוגיות החדישות של לייזרים אלו על פני טיפולי הפילינג הישנים?

לייזרים אלו הינם פרקציונלים. הם מטפלים במקטעים של עור (עמודות) ומותירים עור תקין מסביב למקטעים אלו. למרות שהם מטפלים רק במקטעים, הרי שיעילותם גבוהה מאוד ומצד שני הריפוי מהיר מאוד. הריפוי המהיר (בדרך כלל ללא צורך בזמן החלמה) הינו היתרון הגדול שלהם על פני פילינג בינוני או עמוק. אחרי הפילינג, יש בדרך כלל צורך בהחלמה בבית למשך כשבוע-שבועיים. יתרון נוסף של טכנולוגיות אלה הוא שהסיכון לתופעות לוואי אחרי הטיפולים הוא נמוך ביותר.

למי מתאים הטיפול?

בארץ שטופת השמש שלנו למרבית מהאנשים יש נזקי שמש משמעותיים. בשל כך לעתים קרובות הזדקנות עור הפנים שלנו היא מאוד מהירה. בגילאי ארבעים, כמעט אצל כולם, גברים ונשים כאחד, כבר יש בעיות של רפיון עור ושינויים אחרים כגון כתמים וקמטים.

מכאן שהטיפול המשולב מתאים לכל מי שמרגיש שהעור שלו רפוי ולא רענן או שיש לו קמטים, קמטוטים וכתמים והוא מעוניין לשפרו.

איך משלבים את הטיפולים החדשים עם ההזרקות הוותיקות?

בוטוקס פועל בעיקר על שרירי ההבעה. חומרי מילוי פועלים להשלים חוסר בנפח, הן קמטים והן פנים נפולות. הם יכולים לסייע בהקטנת הביטוי של רפיון ברקמה, אולם לעתים קרובות להשגת תוצאה טובה יותר כדאי לשלב גם שימוש במכשור מתקדם לטיפול ברפיון וצניחת הרקמה (בגלי רדיו , בלייזר פרקציונלי או בחוטי מתיחה).

בשילוב בין כלל הטיפולים, נקבל תוצאות קוסמטיות יותר טובות ,שנמשכות למשך זמן רב יותר, וכן נצטרך להשתמש בפחות חומרי מילוי בכל טיפול וטיפול.

השילוב בין השיטות מותאם אישית לכל מטופל ומטופל, לפי צרכיו ולפי הקצב בו ירצה להתקדם בתהליך הטיפול האסתטי.

ד"ר אינס ורנר היא מומחית לרפואת עור, מנהלת מרפאה לרפואה אסתטית בקרית אונו.

בואו לדבר על זה בפורום פיגמנטיציה - כתמי עור.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום