מדור טיפים מס' 13

(0)
לדרג

כיצד להימנע מעקיצות יתושים? טיפים לקראת עונת הנסיעות ויתרונותיה של הסויה - כל מה שחדש ומומלץ בדוקטורס

מאת: מערכת zap doctors
כיצד לפעול להרחקת יתושים

לראשונה גילו אנשי המשרד לאיכות הסביבה יתושים נגועים בקדחת הנילוס המערבי בחוף הכרמל. עונת היתושים מתחילה בדרך כלל במאי ונמשכת עד ספטמבר. פרט לעקיצות המציקות, ישנה סכנה להידבקות במחלות, כמו מלריה וקדחת הנילוס המערבי.

לקראת עונת היתושים, פיתחה חברת אגיס את מוצרי "איתוש" הדוחים ביעילות סוגים רבים שונים של יתושים, כולל כאלה שנושאים מחלות כגון: מלריה וקדחת הנילוס, ולכן מתאימים לשימוש בבית לטיולים בארץ ובחול.

אורלי כהן, מנהלת תחום 'איתוש', מציעה טיפים שיסייעו במיגור התופעה והעקיצות:

טפלו בכל מקור מים עומדים: (המים הם בית הגידול של היתושים), לכן תקנו ברזים מטפטפים וצינורות בית דולפים, היוצרים שלוליות. כמו כן, אל תשאירו בריכות ילדים ביתיות מלאות מים וכו'.

"מגנו" את הבית: הוסיפו רשתות לחלונות ובדקו שהרשתות הקיימות אינן מחוררות. השימוש ברשת חשוב במיוחד, כאשר ישנים עם חלונות פתוחים.

הפעילו מאוורר בתוך הבית, כך תפחיתו את כמות היתושים החגים סביבכם.

יתושים נמשכים לאור, לכן הימנעו מהשארת אור דולק בשעות הלילה.

כאשר אתם נוסעים לטיולים או לאזורים מוכי יתושים, הצטיידו בלבוש ארוך - הוא יתרום להגנתכם מפני עקיצות ומירחו תכשירים להגנה מפני עקיצות. לבעלי העור הרגיש ולתינוקת השתמשו בג'ל ארומטי טבעי המבוסס על נוסחה חדשנית המשלבת צמחי מרפא ושמנים ארומאטיים ממקורות טבעיים בלבד.

במידה וכבר נעקצתם, יש מספר טיפים שיכולים לסייע בהקלה על הגירוד:

שמן לבנדר מקל על הגירוד: מירחו שמן לבנדר עם מעט דבש על העקיצה.

קמומיל ידוע כמסייע בהקלה על תסמיני אלרגיה. מרחו שמן קמומיל או תמצית תה קמומיל על מקום העקיצה הדבר יסייע להרגיע את האזור.

מרחו על מקום העקיצה מעט שמן עץ התה בעזרת מקלון צמר גפן. השמן יעיל בריפוי העקיצות.

צמחי מרפא נוספים הידועים כמקלים על עקיצות הם רוזמרין, לענה שיחנית ופיגם. אפשר להכין לבד את השמן או לרכוש בחנויות טבע.

טיפים לקראת עונת הנסיעות

הקיץ הגיע, המזוודות כבר ארוזות ואנחנו בדרך לחופשה חלומית הרחק מהבית. רגע לפני העלייה למטוס נותן ד"ר בני נגריס, מומחה אף אוזן גרון ומיתרי הקול, מספר טיפים לטיסה קלה ולשהייה נוחה ובריאה בחופשה:

1. סתימות אוזניים: מומלץ לא לעלות לטיסה, כאשר מצוננים והאף סתום. במצב זה נוצרת תחושת לחץ חזק באוזניים, בעיקר בזמן נחיתה והמראה. כדי להיפטר מגודש באף, מומלץ להשתמש בטיפות אף לפני ההמראה או הנחיתה ולהצטייד בתרופה מייבשת שתפתח את דרכי הנשימה. במידה ויש לחץ באוזניים מומלץ ללעוס מסטיק, לבלוע רוק וכן להשתמש בטיפות אוזניים על מנת להקל את תחושת הכאב או הלחץ.

2. מניעת סינוסיטיס: הסובלים באופן קבוע מהפרעה בנשימה או מסינוסיטיס חוזר, עלולים לחוש בלחץ מעל מערות הפנים והעיניים ואף לחלות בסינוסיטיס כתוצאה מהטיסה. לשם כך, מומלץ להשתמש בטיפות אף או בתרופות מייבשות עוד בטרם הטיסה, גם במידה והגעתם בריאים לחלוטין לטיסה.

3. מניעת התייבשות: האוויר במטוס הוא אוויר ממוחזר, ולכן יבש. בזמן טיסה הנטייה היא לשתות פחות וכתוצאה מהאוויר היבש, להתייבש. לכן, מומלץ לשתות בין כוס אחת לשתי כוסות בכל שעת טיסה. בנוסף, מומלץ לא לשתות משקאות אלכוהולים, כיוון שאלכוהול גורם לשתן ומכאן מייבש.

4. מניעת התקררות: לנוסעים לאזורים אקלימיים שונים משלנו מומלץ לצאת כבר מהמטוס עם ביגוד מתאים על מנת למנוע התקררות. לפני יציאה לקור יש ללבוש מעיל, צעיף וכד' כבר במעבר מהמטוס לשדה. בנוסף, חשוב לדאוג לחימום קבוע של האוזניים (באמצעות כובע צמר או מחממי אוזניים), כיוון שאספקת הדם לאוזן פחותה ונוצר שטח גדול הגלוי לקור. במכת קור האפרכסת עוברת נמק ובמקרים קיצוניים יכולות להיווצר דלקות אוזניים כתוצאה ממכת קור.

סויה ומניעת יתר לחץ דם

תצרוכת יומית קבועה של פולי סויה עשויה למנוע התפתחות יתר לחץ דם באנשים המועדים לכך. תוספת של 40 גרם סויה לתזונה היומית, עשויה למנוע התפתחות יתר לחץ דם אצל אנשים הסובלים מן התופעה באופן מתון או אצל כאלה המועדים לסבול ממנה. כך עולה ממחקר חדש שפורסם באחרונה.

משתתפי המחקר, שצרכו 40 גרם סויה מידי יום, הפחיתו באופן משמעותי את ערכי לחץ הדם שלהם. לחץ הדם הממוצע של הנבדקים בתחילת המחקר היה 135/85, ואילו בתום 12 שבועות הוא ירד ל-127/80.

בנוסף, פולי הסויה עשירים בחלבון ודלים בשומן, מה שהופך אותם למזון מועדף אם ברצונך להפחית במשקל או ליהנות מיתרונות בריאותיים נוספים אותם הם מספקים.

אז מה כדאי? הקפד לכלול מזונות עשויים מסויה בתזונה היומית. בנוסף, הקפד על תזונה דלה בשומן ועסוק באופן קבוע בפעילות גופנית.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זהומיות, בפורום אף אוזן וגרון ובפורום הרזייה ללא דיאטה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום