ארנון שמחי

(0)
לדרג

ארנון שמחי הומאופת קלאסי, מרצה בכיר להומאופתיה קלאסית במכללת מדיסין, חיפה.
בוגר הקולג' להומאופתיה קלאסית בלונדון
Cert.Hom.Lic.L.C.C.H
חבר באגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית, R.C.Hom

מטפל ויועץ במספר מרפאות:
מכון קדם: רח' התור 6, חיפה
רח' השקדים 37, קריית טבעון

מטפל ברפואה הומאופתית משנת 1996 ובטכניקת נשימה מעגלית משנת 2001. עוסק בהוראת הרפואה ההומאופתית משנת 1998 בקורסים שונים לקהל הרחב ולהכשרת מטפלים ובמסלולי רופאים ופארא-רפואיים. חבר באגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית משנת 1998.

סקירת קצרה על הומאופתיה

הומאופתיה היא רפואה הרואה את האדם בקדמת העניין שבטיפול, כאשר התלונות איתן הוא מגיע (מחלות, הפרעות או קשיים שונים) אינן אלא ביטויים שונים המעידים על איזונו הפנימי הלקוי. היחסים המיוחדים המתקיימים בין התלונות השונות ואפיוניו הייחודיים של האדם יחד עם נטיותיו התורשתיות משלימים את תמונת "מחלתו האמיתית".

האמצעים העומדים לרשותו של ההומאופת הם מגוונים ומותאמים בהקפדה על פי עקרון הדמיון והאינדיבידואליות, שהוא אבן היסוד בתפיסת הרפואה ההומאופתית. מטרת אמצעי טיפול אלה לשמש כתמריץ לכוחות הטבעיים הפועלים בגוף להתייעל במאמציהם לשמור על רמה חיסונית גבוהה וכשירות האדם להתמודד בצורה טובה עם כל אתגר בריאותי בין אם הוא פיסיולוגי, מנטאלי, נפשי או רוחני.

ניסיון קליני

הומאופתיה מתייחסת למגוון רחב של בעיות בריאות ולמעשה בעלת עצמאות נרחבת כרפואה לכל דבר. במהלך שנות פעילותי נתקלתי באינספור מקרים של בעיות רפואיות. עד כה הייתי עד להתרחשותן של מחלות והפרעות שונות, בין אם הן פיסיולוגיות, מנטאליות כמו גם נפשיות ורוחניות.

מטרת המפגשים עימי היא ללמוד היטב את טבענו ולהקשיב לשפה המיוחדת בה משוחח איתנו גופנו. המחלות הן משמעויות שונות בשלבי ההתפתחות שלנו גם כבוגרים.

מזה שנים רבות מתמחה ברפואת ילדים מגיל ינקות דרך שלבי התפתחותם וצרכיהם המזדמנים השונים. במהלך שנות עבודתי פיתחתי שיטות עבודה שונות בטיפול בילדים ובמתבגרים, אשר שמות דגש על סקירת תולדותיו של הילד מעת ההיריון ודרך שלבי הלידה השונים. ישנה חשיבות מרכזית בידיעת המציאות בה חייה האם במהלך חודשי ההיריון שהיא גורם ראשון במעלה המשפיע על בריאותו של הילד המתעתד לצאת אל העולם.

מטפל בסוגיות רפואיות מיוחדות כגון: היפראקטיביות, אוטיזם, סוכרת, תפקוד לקוי של בלוטת התריס, מחלות לב, הפרעות רגשיות, הפרעות הורמונאליות ועוד רשימה ארוכה של תופעות פתולוגיות.

עוסק בפרוייקטים שונים למען הקהילה: טיפול בילדים אוטיסטים בביס' עופר, חיפה כמו גם ב"בית הפתוח" בטבעון (רפואה משלימה להמונים במחיר סמלי).

כותב לעיתונים שונים בתפוצה מקומית (טור קבוע) וארצית בנושאי בריאות ומודעות שונים.

לקביעת תור:

04-9834283 בערב ולהשארת הודעות
0523-759328 במקרים דחופים.

רפואה מן החיים... המדור שלכם לעניינים שבגוף וברוח. גזזת הסיפור העצוב והבשורה המשמחת. מאת: ארנון שמחי, הומיאופת

בשנים האחרונות ניתקלתי במקרים רבים של בוגרים בשנות ה- 50 וה- 60 לחייהם, אשר עלו לישראל מארצות שונות ולמרבית הצער נגזר עליהם לסבול מרשלנות רפואית בלתי הפיכה. לימים רק התברר מה היה היקף הנזק שנעשה בהם ושגזר עליהם לשאת את תוצאות הטיפול כאות קין לכל חייהם.
ה"גזזת", או כפי שהיא מכונה בשפה הרפואית Tinea או Ringworm, היא שם כולל לזיהומי עור הנגרמים מפטריה ושמותיהם הספציפיים משתנים בהתאם למיקומם, סיבת הופעתם וצורתם המיוחדת.
ה"גזזת" נחשבת כמחלה מדבקת ועל כן המהומה הגדולה סביבה.
בשנותיה הראשונות של המדינה עלו עולים רבים מארצות נכשלות בהן פרצה מגיפת ה"גזזת". מחשש שהיא עשויה להתפשט בקרב האוכלוסיה הקיימת, החליטו רשויות המדינה להקדים "מכה" למיגור המחלה באמצעות טיפולים בהקרנות וטיפולים כימיים אחרים, שחלקם ניתנו עם כניסתם של העולים לגבולותיה של המדינה או מבעוד מועד בארצות מולדתם.
טיפולי הקרנות בגזזת הראש הפכו בעשור האחרון לעילה בתביעות משפטיות של חולי הגזזת לשעבר, שהפכו במרוצת השנים לנפגעי הקרינה ממכשירי הרנטגן.
חולים רבים התלוננו על נשירת שערות ואף על התקרחות מלאה, כאבי ראש כרוניים ובאחוז משמעותי זיהו מכשירי ה- C.T גידולי ראש שפירים לרוב אך גם ממאירים. משך שנים רבות התנערה מערכת הבריאות מאחריות כלפי נפגעי הטיפולים האגרסיוויים בגזזת, אך לאחר פניות רבות ובעקבות התארגנות של עמותה לנפגעי הגזזת, החליט משרד הבריאות למנות ועדה אשר תבדוק את האמת הצרופה מאחורי הסיפור המזעזע אותו "סוחבים" אנשים רבים כבר מספר עשורים. בשנים האחרונות הוקמה ועדה, אשר ראיינה נפגעים רבים שבסופו של דבר פוצו כספית על סיבלם. סבל זה מסתבר לא רק הסתכם במכה גופנית, אלא גם בפגיעה נפשית לא מבוטלת ובעיקר בגלל התקרחות הראש המשפילה.
הפיצוי הכספי הוא המעט שיכלה ממשלת ישראל לתת כאות הזדהות עם נפגעי המדיניות הרפואית של אותם זמנים ובעצם החלטה זו הכירה מערכת הבריאות ברשלנות הרפואית הבוטה וזאת יאמר לזכותם.
אך כבר נאמר ש"אין חדש תחת השמש" ו"טעות לעולם חוזרת". לעיתים נדמה לי כי אנו בני האדם, לא רק שחוזרים על טעויות, אלא אף משכללים אותם. לאחרונה התבשרו לנו החלטות שונות וגורפות לחיסון הציבור מפני מגיפות שונות "המאיימות" ומתרגשות עלינו.
עולה השאלה החשובה האם שיטות הטיפול הכוללות האלה לא יהיו בעוכרנו כאשר נבדוק את השלכותיהם בעוד מספר שנים ? האם נדרש בכלל לחסן את כל הציבור עבור מגיפות שונות כמו שפעת, אבעבועות רוח, קדחת הנילוס ואחרות או שמא זוהי רק "סערה בכוס", בו בזמן שניתן להתייחס לאותם מקרים ספורים באופן ממוקד וללא פאניקה מיותרת, שעשויה לגרור את הציבור ככבשים תועות אל טעויות נוספות אוליי בעתיד.
מאז השתנתה מגמת הטיפול בגזזת בחוגי הרפואה וקיימים מספר טיפולים אנטי-פטריתיים הניתנים באופן חיצוני על גבי העור לתקופות ממושכות עד אשר הפצעים המודלקים והמגרדים נעלמים כליל. טיפולים אלה עלולים לגרום לתופעות לוואי עוריות מקומיות כדוגמת גירוי יתר.
אך בכמה מקרים שראיתי לאחרונה בהם הופיעה גזזת הראש אצל ילדים נעלמה המחלה לאחר טיפול הומאופתי קצר. מנסיוני הופיעה המחלה, כאשר היה גורם בולט של חולשה חיסונית ומטרת הטיפולים הייתה בראש ובראשונה לחזק את המערכת הגופנית בכללותה ותוך כך לסייע לגוף להתמודד באופן טבעי ומתאים יותר בכדי למגר את גורמי המחלה הטפיליים.
לרפואה המשלימה ישנו מענה אידיולוגי כמו גם מעשי טוב יותר עבור בעיות מעין אלה ואם אנו יוצאים מתוך ההנחה כי רובן של המחלות הפוקדות אותנו הן ביטוי של ירידה בחיוניות או האנרגטיות שלנו הרי שניתן לטפל באופן נכון יותר במגוון בעיות בריאות.

ארנון שמחי בגוגל פלוס

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום