מחקר: השתלת שתלים בחזה אינה מעלה את הסיכון לסרטן

(0)
לדרג

הגודל לא קובע וגם לא מסכן- הסיכון ללקות בסרטן השד אינו גבוה יותר כאשר ישנן שתלים, עמק הסיליקון

מאת: נשים העוברות ניתוח להשתלת שתלים בחזה אינן חשופות יותר לסרטן השד, כך עולה ממחקר ארוך טווח שנעשה בארה"ב. עוד מגלה המחקר כי מחלת הסרטן מאובחנת מאוחר יותר בנשים שעברו השתלה, משום שהבדיקות אינו מצליחות לאבחן גושים בשד שיש בה שתל, אולם שיעור התמותה נשאר זהה לזה של נשים שלא עברו השתלה. היום כבר לא מתים...

מחקר גדול שנעשה בארה"ב מגלה כי שיעור מחלת סרטן השד בנשים שעברו ניתוח השתלה, הוא למעשה זהה לזה של נשים שעברו סוגים אחרים של ניתוחים פלסטיים.

אולם החוקרים גילו עוד כי בנשים שעברו השתלת חזה, האבחנה של סרטן השד תעשה בשלב מעט מאוחר יותר של המחלה, מאשר נשים שלא עברו השתלה. החוקר הראשי, ד"ר לואיס ברינטון מהמכון הלאומי לסרטן בבת'סדה, מרילנד, מסביר כי הסיליקון בשד עלול להקשות על הרופאים לאבחן את הסרטן בבדיקת ממוגרמה או צילום רנטגן. שתל הסיליקון גם עלול להקשות על הרופא לחוש גושים במהלך בדיקה פיסית בשד.

יחד עם זאת, לא היו כל הבדלים בשיעור התמותה מסרטן בקרב נשים שעברו או לא עברו השתלת סיליקון בחזה.

"ממצאי המחקר מרגיעים בכך שהם אינם מראים שינוי ברמת הסיכון לחלות בסרטן השד כתוצאה מכל סוג שהוא של השתלת חזה", אמר ד"ר ברינטון בראיון לחדשות רויטרס. המחקר, המתפרסם בגיליון נובמבר של סרטן: גורמים ובקרה, הוא הגדול ביותר מסוגו שבוצע עד כה ואשר כלל מעקב ארוך אחר הנבדקות.

השתלים יכולים להיות ממולאים במים פיזיולוגיים (סליין) או בג'ל סיליקון סינתטי, ועם תחילת ההשתלות באופן נרחב ברחבי ארה"ב בשנת 1962, עלה החשש שמה השתלים בחזה יעכבו את אבחון סרטן השד ויעלו את הסיכון למוות מסרטן.

כדי לחקור את הנושא, פתח מכון הבריאות הלאומי בארה"ב במחקר שנועד לבדוק את ההשפעות ארוכות הטווח של השתלת חזה. הם השוו בין התיקים הרפואיים של למעלה מ-13,000 נשים שעברו השתלת חזה קוסמטית ב-18 מרכזים לניתוחים פלסטיים ברחבי המדינה, לבין 4,000 נשים שעברו ניתוחים פלסטיים שונים, כשחצי מהן עברו השתלת שתל סיליקון.

המכון הלאומי לסרטן מעריך כי מיליון וחצי לשני מיליון נשים ברחבי ארה"ב עברו ניתוחי חזה, מאז שהם נעשו זמינים בארבעת העשורים האחרונים.

מקור:
Cancer Causes and Control 2000;11:819-827

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום